Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Education --- Methods --- College orations --- Experimental methods --- Didactiek van de talen --- Decoo, Wilfried --- Didactics of languages
Choose an application
De Nederlandse vertaling van hét basisdidactiekboek voor TPR Storytelling van Blaine Ray en Contee Seely. Dit handboek geeft een gedetailleerde uitleg en veel voorbeelden van alle basistechnieken en achtergronden van TPR Storytelling, zowel op beginnersniveau als voor gevorderde taalleerders. TPRS is een succesvolle methodiek voor het vreemde en tweede taalonderwijs. Het combineert verhalen met een persoonlijke benadering van de leerlingen, visualisatie en humor. Daarbij wordt ook grammatica intensief behandeld. Een duidelijke uitleg en veel voorbeelden laten u zien hoe uw studenten met verhalen uitstekende resultaten behalen in alle taalvaardigheden.
Psycholinguistics --- talenonderwijs --- Grammar --- Didactics of languages --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- PXL-Education 2019 --- didactiek van de talen --- vreemdetalenonderwijs --- NT2 --- storytelling
Choose an application
Dat taalontwikkeling belangrijk is in de kleuterklas, dat staat vast. Een goed ontwikkeld taalbewustzijn is onontbeerlijk voor een kleuter, als voorbereiding naar het eerste leerjaar. Kleutertaal bevat 16 uitgewerkte projecten om rond dit taalbewustzijn te werken in de derde kleuterklas. Als leerkracht ben je vrij om je keuze te maken: niet alleen in het aanbod van de projecten, maar zeker ook in de mate van uitwerking. Niet alle klassen, leerkrachten en kleuters zijn immers hetzelfde en elke situatie vereist zijn eigen aanpak. De projecten zijn opgebouwd vanuit een motiverende startsituatie: een gegeven dat de kleuters enorm prikkelt om talig aan de slag te gaan. Ze komen in de klas en er is iets gebeurd. Hoe kunnen ze helpen om dat probleem op te lossen. Op die manier komt de motivatie en de mogelijke oplossing vanuit de kleuters zelf wat meteen resulteert in een grotere betrokkenheid en inzet. Bij elk project horen een aantal zwart/wit kopieerbladen die terug te vinden zijn in de map en een groot aanbod aan kleurkopieerbladen. Deze laatste zijn makkelijk te downloaden via Knooppunt, het online leerplatform voor het onderwijs. Bij elk project zijn originele versjes voorzien die er perfect bij aansluiten. Deze zijn terug te vinden op de klassikale cd die hoort bij de map. De luistercd, die bedoeld is voor individueel aanbod voor de kleuters, bevat dan weer een schat aan luistertaken waarmee de kleuter zelfstandig aan de slag kan. Originele liedjes zorgen bovendien voor een grote betrokkenheid bij het thema. Kleutertaal biedt naast deze uitgewerkte projecten heel wat originele ideëen voor talige momenten in de kleuterklas. Een aantal activiteiten maken een vast onderdeel uit van het klasgebeuren terwijl je andere als leerkracht perfect kan inzetten wanneer je nog een aantal minuutjes over hebt.
Taal --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Kleuteronderwijs. --- Kleuters. --- taalspelletjes --- taalverwerving --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- Didactics of languages --- #PBIB:+111.13 --- Nederlands --- kleutertaal --- 471.41 --- didactiek --- taalopvoeding --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Ontluikende geletterdheid --- kleuters --- taalvaardigheid --- voorbereidend schrijven --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Taalvaardigheid ; kleuteronderwijs --- Voorbereidend schrijven ; kleuteronderwijs --- 472.1 --- Kleuteronderwijs --- Taalbeschouwing ; kleuteronderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Didactiek van de talen --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- PXL-Education 2015 --- didactiek van de talen --- Taalopvoeding --- Didactiek --- 5-jarigen --- Didactics of Dutch --- tweede-taalverwerving --- talenonderwijs --- 5-jarige --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
In 2006 stelde de werkgroep Meertalige kinderen de AMK (Anamneselijst Meertalige Kinderen) op. Deze lijst vormde een eerste initiatief om de diagnostiek en begeleiding van meertalige kinderen op een verantwoorde manier uit te voeren.Elke fiche in ?Tussen taal en blokkendoos? is opgebouwd volgens eenzelfde principe en vertrekt vanuit enkele probleemstellingen die verband houden met het thema. Van daaruit worden vragen aan de ouders geformuleerd die de situatie in kaart helpen brengen. We sluiten af met een aantal concrete tips die samen met de ouders kunnen worden opgenomen.BRon: https://meertaligheid.be/materiaal/tussen-taal-en-blokkendoos
#KVHB:Testotheek LA --- #KVHB:Test; meertaligheid --- #KVHB:Taaltest --- #KVHB:Test; spel --- #KVHB:Taalontwikkeling --- logopedie --- testmateriaal --- therapiemateriaal --- meertaligheid --- kinderen --- spellen --- 616.079 --- Meertaligheid --- Testen --- Diagnostiek --- Spelen --- PXL-Education 2018 --- onderwijs --- didactiek van de talen --- Taalopvoeding --- Relatie ouder - school --- Speelgoed --- 474.6 --- 113370.jpg --- Intercultureel onderwijs --- Relatie school - ouder
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|