Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (3)

Hogeschool Gent (2)

KDG (2)

KU Leuven (2)

VIVES (2)

EhB (1)

EHC (1)

FARO (1)

KBR (1)

MAS (1)

More...

Resource type

book (4)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2011 (4)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
De Imagineer : ontwerp beleving met betekenis
Authors: ---
ISBN: 9789046902769 Year: 2011 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de huidige economie is het voor bedrijven essentieel om beleving en betekenis te koppelen aan hun producten en diensten. Een product of merk staat in de 21e eeuw niet alleen garant voor een bepaalde kwaliteit met functionele en emotionele waarden; het vertelt een verhaal, waardoor de gebruiker zich ermee verbonden voelt. De imagineer is de persoon die deze beleving en betekenisgeving ontwerpt en regisseert. Dit boek gaat over de imagineer en zijn werkmethode. In drie delen wordt de manier van werken uitgelegd, onderbouwd en vervolgens verdiept. In deel 1 staat de context centraal waarbinnen de imagineer opereert. De auteurs bespreken de belangrijkste theorie achter de veranderende economie en de relevantie van imagineering. Deel 2 richt zich op de imagineer zelf, zijn werkproces en ontwerpmethodiek. Deel 3 vormt de inspiratie voor het eigenlijke werk: aan de hand van oefeningen gaat de lezer op zoek naar zijn eigen imagineeringskracht. De auteurs verbinden de theorie van imagineering steeds met de praktijk. Elk hoofdstuk begint met een casus en eindigt met opdrachten en leestips. Daarnaast worden in kaderteksten voorbeelden gegeven. De imagineer is geschreven voor alle bacheloropleidingen waarin branding en beleving een belangrijke rol spelen, zoals commerciële economie, vrijetijdsmanagement, hotelmanagement, facilitymanagement en media- en entertainmentmanagement. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Economie van experiences
Authors: --- ---
ISBN: 9789043019781 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De kick : beter dan geld, status en waardering
Author:
ISBN: 9789089650849 Year: 2011 Publisher: Culemborg Van Duuren Psychologie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dragracers doen het voor de voor de kick. Mensen nemen enorme tatoeages, doen aan kinky seks, allemaal voor de kick. Het is ook de verklaring, zo niet het excuus, van menig crimineel: 'Nee, edelachtbare, het ging niet om het geld, het ging om de kick.' Maar waarom ? Waarom zou je in een televisieprogramma voor vijf miljoen mensen voor gek gaan staan ? Waarom zou je geld betalen om vastgebonden aan een elastiek in een ravijn te springen ? Wat is dan precies die 'kick' ? De kick is een gezochte sensatie. Je krijgt hem door je grenzen te verleggen en zo tot een pieksensatie te komen die met intens geluk wordt geassocieerd. Je kunt deze ervaring 'kopen', bijvoorbeeld in de vorm van drugs, een extreme ervaring of een goksensatie. Als jij je kick echter zelf maakt (en dat kan iedereen), krijg je een ervaring die veel langer duurt, en veel intenser en bevredigender is dan de koopbare variant. Door te investeren in het verleggen van je persoonlijke grenzen kun je werkzame stoffen aanmaken, die nergens te koop zijn. Met de formule in dit boek kun je jezelf belonen met iets dat beter is dan geld, status of waardering: jij wordt je eigen energiecentrale! - Uitleg over de theorie en praktijk van de achtergrond en werking van een kickbeleving. - Inclusief interviewfragmenten met ervaringsdeskundigen: onder andere sporters, ondernemers, performers. - Met praktisch instrument voor motivatiemanagement: de gouden kickformuleBron : http://www.vanduurenmedia.nl


Book
Management en marketing van culturele belevingen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044127812 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De voorbije jaren hebben talrijke, vooral Amerikaanse en Duitse auteurs een van de fundamentele veranderingen in de Westerse samenleving beschreven als een evolutie naar een belevingssamenleving. Als gevolg van het grote aanbod van producten en services trachten ondernemingen zich te onderscheiden van anderen, door introductie van de belevingdimensie. Die belevingsoriëntatie dringt door tot steeds meer sectoren. Ook in de vrijetijdssector treffen we in toenemende mate die trend aan in de vorm van “entertainmentization”: entertainment in subtropische aquacentra, entertainment in themarestaurants, shopotainment in shoppingcentra en flagship stores.De culturele sector zal in een verhevigde strijd om de vrije tijd van zijn doelgroepen ook meer aandacht voor intensivering van boeiende en betekenisvolle belevingen moeten hebben, maar wel gedeeltelijk op een andere wijze dan in de commerciële sector. In dit boek onderzoeken de auteurs hoe culturele centra, musea, bibliotheken, theaters en andere culturele organisaties de belevingdimensie kunnen integreren in de programmering, de architectuur, het kwaliteitsbeleid en in het marketingbeleid.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by