Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Schoolrapport --- Schoolrijpheid --- Evaluatie
Choose an application
Teaching --- aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- beroepsvervolmaking --- werkplekleren --- motiverend onderwijs
Choose an application
Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- studiekeuze --- Studiekeuze --- Studiekeuzebegeleiding --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs
Choose an application
Ontbijt is om 7 uur in de morgen. Kun jij de wijzers van de klok op die tijd zetten? Met dit spel krijgen kinderen begrip van tijd en leren ze spelenderwijs klokkijken. Aan de hand van verschillende spelvormen begrijpen ze stap voor stap hele uren, halve uren en minuten. En ook het verband tussen de tijd en het deel van de dag. De grote klok met zijn beweegbare wijzers en de vele kaarten met de verschillende tijden maken leren klokkijken leuk en spannend.
Choose an application
Choose an application
Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- Frans --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs
Choose an application
Wiskunde --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Kwaliteitszorg --- 1e graad secundair onderwijs --- Eindterm --- Evaluatie --- Gelijke onderwijskansen
Choose an application
Choose an application
Onderwijs --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- Ouderparticipatie --- Anderstalige --- Persoon met een migratieachtergrond --- Studiekeuze --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding --- MW
Choose an application
Waarom zijn sommige leerlingen succesvol terwijl anderen struikelen in de hordeloop van het onderwijs? Wat is het geheim van een succesvolle schoolloopbaan? Is dat alleen talent of is dat een mythe van mensen die 'het gemaakt' hebben? We volgen leerlingen van 10 tot 21 jaar in hun schoolcarrière. Zij vertellen zelf hoe hun schoolloopbaan is verlopen en wat hun dromen voor de toekomst zijn. Daarbij komen ook hun ouders en leraren aan het woord. Het resultaat is een reeks levensechte 'portretten' van leerlingen. De persoonlijke verhalen van de direct betrokkenen worden vergeleken met scores van deze leerlingen op een reeks objectieve toetsen. Hoe presteerden zij op de leeftijd van tien en twaalf jaar? En hoe is het daarna verder gegaan? Hebben de leerlingen hun ambities gerealiseerd en zijn de voorspellingen van hun leraren uitgekomen? Wat was de rol van hun ouders? Waren vrienden en medeleerlingen een stimulans of een bedreiging voor hun succes op school? Was de uitslag van de Citotoets een valide maat voor de latere loopbaan of was het een self-fulfilling prophecy?
Secondary education --- Research on teaching --- Higher education --- Netherlands --- Education --- Case studies --- School-to-work transition --- #SBIB:316.334.1O410 --- #SBIB:316.334.1O310 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #KVHB:Schoolloopbaan --- #KVHB:Schoolpsychologie --- Schoolloopbaan --- 37.04 --- Leerlingen --- Toekomstbeeld --- Onderzoek --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Schoolresultaten --- Resultaten --- Aansluiting onderwijsniveaus --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Studiebegeleiding --- Provincie West-Vlaanderen --- Schoolprestatie --- Resultaat
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|