Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
In Doelgericht spelen staan het ontwikkelen van sociale vaardigheden, het luisteren naar elkaar, het versterken van zelfvertrouwen en het vergroten van weerbaarheid bij kinderen centraal. Dit praktische themaboek van Jantien de Groot bestaat uit een lesboek en bijbehorende werkbladen. Door de duidelijke opzet zijn de themalessen direct toepasbaar. Het doel van de les en de benodigdheden zijn kort beschreven en in de kern staat de aanpak aangegeven. De evaluatie laat zien hoe de les kan worden afgesloten.Het boek is bedoeld voor docenten en begeleiders van kinderen vanaf zes jaar. Het is onder meer te gebruiken in het basisonderwijs, speciaal onderwijs, buitenschoolse opvang, vrouwenopvanghuizen, kindertehuizen, jeugdzorg, medische kinderopvangcentra, en (individuele) kinderbegeleiding. Sommige lesonderdelen kunnen ook gebruikt worden bij het werken met volwassenen.
spelactiviteiten --- Didactics of social education --- sociale vaardigheden --- lager onderwijs --- hulpverlening --- Didactics of primary education --- 37.032 --- Sociale vaardigheden --- Emoties --- Weerbaarheid --- weerbaarheid --- Gezinsproblemen --- Luistervaardigheid --- Zelfvertrouwen --- 478.9 --- 120045.jpg --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs ; didactiek --- Spelen ; didactiek --- 454.53 --- 454.23 --- Speelleermiddelen --- Didactische principes - conflicten - leerlingen - opvoeding --- socio-emotionele ontwikkeling --- Lager onderwijs --- Hulpverlening --- Spelen --- Ontwikkelingsdoelen --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Spelactiviteiten --- Spel --- Ontwikkelingsdoel --- Spelactiviteit
Choose an application
In het eerste deel van dit boek beschrijven Joop Berding (over John Dewey), Bert van Oers (over Lev Vygotsky), en Ed Elbers (over Jean Piaget), hoe deze zeer inspirerende denkers over spel hebben geschreven. Het tweede deel bevat 13 bijdragen om kennis en ervaring over de functie van spel en gebruik ervan in opleidingen over te dragen. De hoofdstukken zijn geschreven door opleiders van hogescholen en medewerkers van instellingen die de waarde van spel onder ogen zien. Of het nu gaat om spelend leren in de onderbouw, spelend onderzoeken in de bovenbouw, serious gaming in het kader van vakken in primair en secundair onderwijs, spelen in de buitenruimte, op de brede school, in de wijk, of spelbegeleiding, iedere auteur heeft met studenten voor ogen zijn ervaringskennis beschreven inclusief voorbeelden en opdrachten. In het laatste hoofdstuk komen overkoepelende thema's aan bod, zoals spel in relatie tot het volgen van ontwikkeling en leerprocessen, spel in de multiculturele school, gaming en spelen, en de onderzoeksvragen die te stellen zijn gelet op spel en spelen in de pedagogische beroepspraktijk.Het boek richt zich op opleiders en hun studenten van hogescholen in het kader van de opleiding tot leerkracht in het primair onderwijs, tot docent in het secundair onderwijs en tot pedagoog in vroege en naschoolse opvang.
Serious gaming. --- Spelen --- Pedagogie. --- Didactics of sports and games --- spelen --- pedagogiek --- Spelen ; pedagogie --- #PBIB:+110.71 --- gaming --- speelleermiddelen --- spelbegeleiding --- 433.5 --- 433.6 --- 454.53 --- Basisonderwijs --- Buitenhuisspelen --- Dewey --- Dewey, John --- Games --- Jenaplanscholen --- Natuurspelen --- Piaget --- Piaget, Jean --- Spelactiviteiten --- Spelbegeleiders --- Spelen(Kinderspelen) --- Spelend leren --- Spelontwikkeling --- Vygotsky --- basisonderwijs --- 416.4 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Brede school --- Buitenspelen --- Jenaplan --- Jenaplanonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Spel --- Spelbegeleiding --- Vygotsky, Lev --- Spel ; opvoeding --- Kinderen --- Spel; opvoeding --- 110239.jpg --- 681.3*K8 --- 794 --- spelend leren --- 794 Bordspelen. Tafelspelen. Denkspelen. Kansspelen. Bekwaamheidsspelen --- Bordspelen. Tafelspelen. Denkspelen. Kansspelen. Bekwaamheidsspelen --- 681.3*K8 Personal computing: games --- Personal computing: games --- Onderwijs : Didactiek : Hoger onderwijs : Algemeen --- Audiovisuele opvoeding --- Kind, spel en speelgoed --- Speelleermiddelen --- Psychologie van het kinderspel --- Education --- Philosophy --- Didactiek van sport en spel --- Didactics of secundary education --- Speltheorie --- Computerspelen --- Didactische werkvormen --- Lerarenopleiding --- Remediërend onderwijs --- Ontwikkelingspsychologie --- PXL-Education 2020 --- didactiek van sport en spel --- onderwijs en onderzoek --- Computerspel --- Didactische werkvorm
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|