Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (1)

RoSa (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2011 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Mag het ietsje minder roze ?: de geheimen van vrouwenmarketing
Authors: --- ---
Year: 2011 Publisher: Utrecht Bruna

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over het nut en de wenselijkheid van een marketing die specifiek gericht is op vrouwen, bestaat discussie. Volgens de auteurs is een vernieuwing van de vrouwenmarketing aangewezen omdat vrouwen de grootste consumenten zijn maar zich niet aangesproken voelen door de bestaande reclame. Die speelt te vaak in op stereotiepen man-vrouwverschillen, die vertaald worden in roze producten en clichébeelden. De marketing loopt achter op de sociale evoluties. De auteurs laten ons aan de hand van tien tips zien hoe je reclame wél aantrekkelijk maakt voor vrouwen. Speciale aandacht wordt gegeven aan het online inspireren van vrouwen, aangezien vrouwen de belangrijkste gebruikers zijn van sociale netwerksites en dergelijke. Ten slotte komen een aantal cases aan bod, zowel mislukkingen als voorbeelden van succesvolle marketing.


Book
Mag het ietsje minder roze ? : de geheimen van vrouwenmarketing
Authors: --- ---
ISBN: 9789022997185 Year: 2011 Publisher: Amsterdam A.W. Bruna Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aparte marketing voor vrouwen, is dat nou nodig ? Eigenlijk niet natuurlijk. Maar als je bedenkt dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor minstens 80 procent van de consumentenaankopen én zich vaak niet aangesproken voelen door reclame, dan wordt het een ander verhaal. Vrouwen blijken big spenders te zijn, maar veel merken nemen vrouwen nog steeds niet serieus. Tijd voor verandering ! Veel vrouwen krijgen jeuk van roze producten en hebben helemaal niets met bloemetjes en strikjes. Wie met een open blik naar vrouwen kijkt zal ontdekken dat de stereotiepe beelden van vrouwen als moeder en huisvrouw allang niet meer kloppen. Vrouwen zijn inmiddels massaal aan het werk of aan de studie en vormen samen de grootste business opportunity van dit moment. Dit boek vertelt wat merken moeten weten om wél succesvol te zijn bij vrouwen. Hoe leer je wat voor welke vrouwen belangrijk is en hoe speel je daar op in ? En vooral ook: hoe inspireer je vrouwen online ? Want een belangrijk deel van het leven van vrouwen speelt zich tegenwoordig af op internet en social media. Een ideale plek om vrouwen te bereiken en om met ze in gesprek te gaan. Bron : http://www.awbruna.nl

Listing 1 - 2 of 2
Sort by