Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
KBC was één van de pioniers op het vlak van bank-verzekeren en deze strategie is vandaag nog steeds de core business van de Belgische grootbank. KBC wenst een dominante positie op beide vlakken uit te bouwen en te behouden, maar ondervindt nog steeds problemen met het verkopen van verzekeringsproducten aan KMO’s. De bedoeling van het onderzoek is hieromtrent een zo breed mogelijke probleemanalyse uit te voeren en vervolgens mogelijke oplossingen en aanbevelingen te formuleren met het oog op het verbeteren van het bank-verzekeringconcept naar KMO’s en zelfstandige ondernemers toe. Er wordt daartoe zowel naar de interne werking binnen KBC gekeken alsook een marktonderzoek uitgevoerd bij bedrijfsleiders in het werkgebied van het kantoor Antwerpen Centrum. Vooral de resultaten en bevindingen van dit marktonderzoek zullen uitvoerig besproken worden.Allereerst zal het bankverzekeringconcept van KBC in grote lijnen weergegeven worden. Daarbij kijken we onder andere naar de interne werking en algemene afspraken in een bankverzekering samenwerkingsmodel binnen KBC en de toepassing daarvan binnen de micromarkt Antwerpen Metropool. Vervolgens zullen de resultaten van het marktonderzoek gerapporteerd en besproken worden.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|