Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Samen over de drempel nodigt schoolteams uit om een visie te ontwikkelen en te communiceren over de overgang van de derde kleuterklas naar het eerste leerjaar. Deze publicatie is een werkinstrument om: de gelijkenissen en verschillen tussen de derde kleuterklas en het eerste leerjaar in kaart te brengen; de opvattingen van de ouders over dit onderwerp te leren kennen; het klasaanbod beter af te stemmen op de onderwijsbehoeften van de kleuters ; een individuele kleuter te bespreken bij de overgang van kleuterschool naar lagere school.
Kleuteronderwijs en basisonderwijs --- Aansluiting. --- aansluiting kleuter- en lager onderwijs --- Kindergarten --- Primary education --- 470.1 --- aansluiting kleuteronderwijs-lager onderwijs --- schoolrijpheid --- Leerplannen --- Ontwikkelingsdoelen --- Overgang kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Overgang 3e kleuter-1e lj. --- kleuteronderwijs --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Overgang kleuterschool-basisschool. --- Overgang kleuterschool - lagere school --- 120146.jpg --- Kleuteronderwijs en basisonderwijs ; aansluiting --- aansluiting kleuteronderwijs-lager onderwijs, schoolrijpheid --- Schoolbooks - Didactic material --- Overgang 3e kleuter-1e lj --- Overgang kleuterschool-basisschool --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- E-books
Choose an application
Werken met kleuters, dat vinden veel pabo-studenten lastig. Het valt niet mee om ieder kind de individuele aandacht en begeleiding te geven die het nodig heeft. Of om het spelen in de les de plek te geven die het verdient. En tegelijkertijd ook nog de ontwikkeling van ieder kind goed bij te houden. Voor studenten en leerkrachten die hun onderwijs aan groep 1 en 2 willen verbeteren, is er nu de uitgave Hoera! Ik krijg kleuters. Dit toegankelijk geschreven boek geeft hen een gedegen, maar vooral ook praktische voorbereiding op het lesgeven in de kleuterklas.Durven loslatenLesgeven aan kleuters vereist van de student heel wat kennis en vaardigheden, zoals een goed inzicht in het ontwikkelingsproces van heel jonge kinderen en kennis van methodieken die goed op deze ontwikkeling aansluiten. In Hoera! Ik krijg kleuters krijgt de student de nodige handreikingen en praktische tips om zich hierop goed voor te bereiden. Tevens ondersteunt het boek hem bij het samenstellen van een goed onderwijsaanbod voor kleuters. Vooral in het onderwijs aan jonge kinderen met speciale begeleidingsen onderwijsbehoeften is het belangrijk dat de leerkracht met dit aanbod kan spelen. Het boek biedt handvatten om 'los te laten' en buiten de kaders te kijken: voorwaarden voor een goede begeleiding van deze kinderen.Basis voor inspirerend onderwijsHoera! Ik krijg kleuters geeft een uitstekend overzicht van de zaken die ertoe doen bij het lesgeven aan een kleutergroep. Het brengt oude verworvenheden van het kleuteronderwijs samen met nieuwe kennis en inzichten. Ook biedt het veel aanknopingspunten voor verdere verdieping. Zo legt het de basis voor inspirerend onderwijs. Een echte aanrader voor iedereen die in aanraking komt met het onderwijs aan groep 1 en 2.Bron: https://www.bol.com/be/nl/p/pedagogische-reeks-hoera-ik-krijg-kleuters/1001004010930704/
kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- 471.4 --- Communicatie --- Klashouden --- Kleuteronderwijs --- Observatie --- Spelend leren --- Thematisch werken --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Buitenspelen --- Klasinrichting --- Oudercontacten --- 120692.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Didactiek; algemeen
Choose an application
373.3 --- basisonderwijs --- boeken --- wenpakket --- 470.1 --- 471.41 --- Aanvankelijk lezen --- Handpoppen --- Ontluikende geletterdheid --- Overgang kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Nederlands --- Lager en basisonderwijs --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Bijen
Choose an application
De auteurs behandelen het opgroeien van kinderen tot ongeveer tien jaar, een periode waarin het verschil tussen het voorschoolse kind en het aanvankelijke schoolkind een centrale plaats inneemt. Het meedoen en stimuleren, dat de situatie van het kleine kind kenmerkt, wordt, als het kind 'echt' schoolkind is geworden, vervangen door onderwijzen en leren. Het boek bevat afwisselend meer beschrijvende, ontwikkelingspsychologisch getinte en meer beschouwende, pedagogisch getinte hoofdstukken. In elk meer beschouwelijke hoofdstuk worden de in het vorige hoofdstuk beschreven ontwikkelingen nader geïnterpreteerd.
babyfase --- kleuters --- onderwijskunde --- ontwikkelingspychologie --- pedagogiek --- peuters --- psychologie --- schoolkind --- Baby's --- Kinderen --- Kleuters --- Leren --- Opvoeding (Pedagogie) --- Peuters --- Psychologie --- Spelend leren --- 416 --- 416.23 --- Opvoedkunde --- Kindertekeningen --- Ontwikkelingspsychologie --- Schoolrijpheid --- Spel --- 101805.jpg --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- (zie ook: Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs) --- 159.98 --- Pedagogiek --- 416.2 --- Developmental psychology --- aansluiting kleuter- en lager onderwijs --- baby's --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Emma zit in de kikkerklas. Ze vindt het daar heel fijn. Emma mag knutselen, tekenen, spelen... En juf Sien bedenkt elke dag iets leuks. Af en toe mag Emma al grote letters schrijven. Volgend jaar gaat ze naar de olifantenklas van meester Jan. Daar zal ze nog meer leren schrijven en rekenen. Daar komt meester Jan. Hij draagt een reu-ze-gro-te doos. Het is een doos vol gaten... "Wat zit er in die doos?", wil Emmma weten. "Ssst... een geheim ...' knipoogt meester Jan. Maar wat hangt daar uit de doos? Is dat een staart?? De doos mag mee naar de kikkerklas. Samen met juf Sien ontdekken alle kinderen een stukje van het geheim.
Dutch literature --- eerste schooldag (themawoord fictie) --- dozen (themawoord fictie) --- schoolleven (themawoord fictie) --- kleuters (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Fiction --- Geheimen --- Jeugdboeken --- Overgang kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Schoolleven --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Prentenboeken ; verhalend --- prentenboeken --- dieren --- kikkers --- schoolleven --- geheimen --- Didactic strategies
Choose an application
Tijdstrijd is een superspannend coöperatief spel. Enerzijds wordt je kennis over de geschiedenis van vroeger en nu op de proef gesteld. Anderzijds heb je ook een flinke dosis strategie nodig...
Educatieve spellen. --- Geschiedenis --- Secundair onderwijs. --- didactische werkvormen --- Didactics of history --- historische figuren --- geschiedenis --- spellen --- lager onderwijs --- 920 --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- Tijdperken (TIjdsbalk) --- 476.4 --- educatieve spelen --- Educatieve spelen --- Geschiedenis ; basisonderwijs --- 476.44 --- Geschiedenis; ba.o --- Spel; opvoeding --- Geschiedenis ; basisonderwijs ; leermiddelen --- geschiedenis van tijdperken - afzonderlijk --- Games --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Coöperatieve spelen --- Basisonderwijs --- Coöperatief spel --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- aansluiting lager en secundair onderwijs
Choose an application
Bouw de hoogste toren en blokkeer ondertussen de toren van je tegenspeler met een dakkaart. De hoogste toren wint! Dit spel bevat 3 spelniveaus : een eenvoudig torenbouwspel voor kleuters, een iets moeilijkere variant voor kinderen van 6 tot 10 en een strategische variant voor oudere kinderen en volwassenen.
denken --- ruimtelijk inzicht --- spellen --- tellen --- 475 --- didactiek --- educatieve spellen --- ruimtelijk denken --- spelmaterialen --- wiskunde --- Bouwen --- Kaartspelen --- Ruimtelijk inzicht --- Tellen --- Denken --- Ruimtelijk oriëntatie --- educatieve spelen --- Educatieve spelen --- Ruimtelijke oriëntatie ; basisonderwijs --- 475.54 --- Bouwkunst --- Kleuteronderwijs --- Spel; opvoeding --- Denkontwikkeling: strategisch denken --- Denkspelen --- didactiek basisonderwijs - instrumentele en culturele vaardigheden --- Games --- Educatieve spellen --- observeren --- kleuters --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- Kindergarten --- begrippen --- Ruimtelijk inzicht. --- Educatieve spellen. --- Tellen. --- Secondary education --- Primary education --- kleuteronderwijs --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Cognitieve ontwikkeling --- Ontwikkelingsproblemen --- Kleuters --- Spelmateriaal --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- aansluiting kleuter- en lager onderwijs --- Didactics of Kindergarten --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- Kaartspel --- Ruimte (wiskunde) --- Strategie
Choose an application
De Peuterklas van A tot Z in het kort:Leidraad die alle aspecten van de peuterklaswereldbehandeltDegelijke achtergrondkennis vanuit de praktijkDuidelijk omschreven en concrete aanpakHandige stappenplannenBoordevol praktische tipsBron: https://www.plantyn.com/webshop/product/de-peuterklas-van-a-tot-z-9789030129295
Peuterklassen. --- kleuters --- didactische werkvormen --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- peuters --- klaspraktijk --- kopieerbladen --- peuterklas --- 471 --- 471.4 --- Ballen --- Ballonnen --- Hoekenwerk --- Jarig zijn (Verjaardag) --- Kalenders --- Klashouden --- Knuffels (Teddyberen) --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- Peuters --- Schoolreizen(Excursies) --- Sinterklaas --- Tussendoortjes --- ballen --- ballonnen --- hoekenwerk --- kalenders --- knuffels --- opvoedende spelen --- Peuterklas: didactiek --- Didactiek; algemeen --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2013 --- didactiek --- 2,5-jarigen --- Kleuteronderwijs --- taalverwerving --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- cognitieve ontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- motoriek --- Kennismaken --- Overgang kinderopvang - kleuteronderwijs --- Speelhoeken --- Symbolen --- Dagindeling --- Weekindeling --- Daglijnen --- Activerende didactische werkvormen --- Verjaardagen --- Schoolreizen --- Observeren --- Knuffels --- Thematisch werken --- 2,5-jarige --- Peuter --- Kennismaking --- Aansluiting kinderopvang - kleuteronderwijs --- Speelhoek --- Symbool --- Kalender --- Verjaardag --- Schoolreis --- Observatie --- Bal (sport) --- Ballon --- Knuffeldier --- Natuur --- Sociaal leren --- Introductie
Choose an application
Heel wat kinderen kampen met een motorische achterstand, zo blijkt uit recent wetenschappelijk onderzoek. Liefst één op de drie kleuters blijkt bijzonder zwak te presteren. Geen wonder: stoepen en straten zijn te druk of onveilig geworden om er te spelen. Hoepels, springtouwen, ballen en ander 'beweeglijk' speelgoed zijn ingeruild voor computerspelletjes en het internet. Nochtans is het erg belangrijk dat kinderen vanaf de geboorte voldoende bewegingskansen krijgen. Een motorische achterstand kan immers gevolgen hebben voor de volledige ontwikkeling van je kind. Zo kan een kind moeite hebben met schrijven, waardoor hij of zij op school een ernstige achterstand dreigt op te lopen. Bewegingstherapeute Liesbeth Verhoeven legt in dit boek uit waarom een goede motoriek zo belangrijk is en geeft tips en oefeningen mee om de ontwikkeling van je kind zo goed mogelijk te stimuleren. Stap voor stap is dan ook een ideale handleiding om je kind op een aangename en speelse manier groot te brengen.
613.95 --- Motoriek --- Motorische ontwikkeling --- Bewegen --- Kinderen --- Stimulering --- 416.23 --- Beweging --- Leerachterstand --- Opvoeden --- Stimuleren --- Ontwikkelingspsychologie --- Motoriek ; kinderen --- ontwikkelingspsychologie --- 159.98 --- Bewegingsopvoeding. --- Neurologische ontwikkeling --- Zintuigen. --- Kinderen. --- motoriek --- psychomotorische ontwikkeling --- kinesitherapie --- bewegingsopvoeding --- motorische ontwikkeling --- Physiology: movement organs, voice and skin --- kinderen --- Affective and dynamic functions --- Children --- Growth and development --- Handbooks, manuals, etc. --- Psychische functies --- Fysiologie: bewegingsorganen, stem en huid --- beweging --- opvoeding --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar --- PXL-Education 2016 --- bewegingsexpressie --- Ontwikkeling van kinderen --- Schoolrijpheid --- Peuters --- Kleuters --- schoolrijpheid --- kleuters --- (zie ook: Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs) --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- Bewegingsopvoeding --- Zintuigen --- Ontwikkelingsspelen --- Kind --- Zintuig --- Ontwikkelingsspel --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Educational sciences
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|