Narrow your search

Library

Odisee (10)

UCLL (10)

VIVES (10)

Arteveldehogeschool (9)

Thomas More Kempen (9)

Hogeschool Gent (8)

KBR (7)

KDG (7)

DocAtlas (6)

Hogeschool West-Vlaanderen (6)

More...

Resource type

book (12)

object (2)


Language

Dutch (11)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2010 (12)

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Samen over de drempel : van derde kleuterklas naar eerste leerjaar met kind, ouders en school
Year: 2010 Publisher: Brussel OVSG

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Samen over de drempel : van derde kleuterklas naar eerste leerjaar met kind, ouders en school
Authors: ---
ISBN: 9782509006738 Year: 2010 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Samen over de drempel nodigt schoolteams uit om een visie te ontwikkelen en te communiceren over de overgang van de derde kleuterklas naar het eerste leerjaar. Deze publicatie is een werkinstrument om: de gelijkenissen en verschillen tussen de derde kleuterklas en het eerste leerjaar in kaart te brengen; de opvattingen van de ouders over dit onderwerp te leren kennen; het klasaanbod beter af te stemmen op de onderwijsbehoeften van de kleuters ; een individuele kleuter te bespreken bij de overgang van kleuterschool naar lagere school.


Book
Hoera! Ik krijg kleuters : onderwijs aan het jonge kind
Authors: --- ---
ISBN: 9789006951523 Year: 2010 Publisher: Zutphen ThiemeMeulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Werken met kleuters, dat vinden veel pabo-studenten lastig. Het valt niet mee om ieder kind de individuele aandacht en begeleiding te geven die het nodig heeft. Of om het spelen in de les de plek te geven die het verdient. En tegelijkertijd ook nog de ontwikkeling van ieder kind goed bij te houden. Voor studenten en leerkrachten die hun onderwijs aan groep 1 en 2 willen verbeteren, is er nu de uitgave Hoera! Ik krijg kleuters. Dit toegankelijk geschreven boek geeft hen een gedegen, maar vooral ook praktische voorbereiding op het lesgeven in de kleuterklas.Durven loslatenLesgeven aan kleuters vereist van de student heel wat kennis en vaardigheden, zoals een goed inzicht in het ontwikkelingsproces van heel jonge kinderen en kennis van methodieken die goed op deze ontwikkeling aansluiten. In Hoera! Ik krijg kleuters krijgt de student de nodige handreikingen en praktische tips om zich hierop goed voor te bereiden. Tevens ondersteunt het boek hem bij het samenstellen van een goed onderwijsaanbod voor kleuters. Vooral in het onderwijs aan jonge kinderen met speciale begeleidingsen onderwijsbehoeften is het belangrijk dat de leerkracht met dit aanbod kan spelen. Het boek biedt handvatten om 'los te laten' en buiten de kaders te kijken: voorwaarden voor een goede begeleiding van deze kinderen.Basis voor inspirerend onderwijsHoera! Ik krijg kleuters geeft een uitstekend overzicht van de zaken die ertoe doen bij het lesgeven aan een kleutergroep. Het brengt oude verworvenheden van het kleuteronderwijs samen met nieuwe kennis en inzichten. Ook biedt het veel aanknopingspunten voor verdere verdieping. Zo legt het de basis voor inspirerend onderwijs. Een echte aanrader voor iedereen die in aanraking komt met het onderwijs aan groep 1 en 2.Bron: https://www.bol.com/be/nl/p/pedagogische-reeks-hoera-ik-krijg-kleuters/1001004010930704/


Book
Op bezoek ! : op zoek naar gezoem : wenpakket voor kleuters
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789048705863 9789048705870 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Tilburg Zwijsen.be Zwijsen


Book
Meedoen en leren : psychologie en pedagogiek van het jonge kind
Authors: ---
ISBN: 9789006978032 Year: 2010 Publisher: Baarn ThiemeMeulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs behandelen het opgroeien van kinderen tot ongeveer tien jaar, een periode waarin het verschil tussen het voorschoolse kind en het aanvankelijke schoolkind een centrale plaats inneemt. Het meedoen en stimuleren, dat de situatie van het kleine kind kenmerkt, wordt, als het kind 'echt' schoolkind is geworden, vervangen door onderwijzen en leren. Het boek bevat afwisselend meer beschrijvende, ontwikkelingspsychologisch getinte en meer beschouwende, pedagogisch getinte hoofdstukken. In elk meer beschouwelijke hoofdstuk worden de in het vorige hoofdstuk beschreven ontwikkelingen nader geïnterpreteerd.


Book
Een doos met een geheim ... : naar de eerste klas
Author:
ISBN: 9789059326583 Year: 2010 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Emma zit in de kikkerklas. Ze vindt het daar heel fijn. Emma mag knutselen, tekenen, spelen... En juf Sien bedenkt elke dag iets leuks. Af en toe mag Emma al grote letters schrijven. Volgend jaar gaat ze naar de olifantenklas van meester Jan. Daar zal ze nog meer leren schrijven en rekenen. Daar komt meester Jan. Hij draagt een reu-ze-gro-te doos. Het is een doos vol gaten... "Wat zit er in die doos?", wil Emmma weten. "Ssst... een geheim ...' knipoogt meester Jan. Maar wat hangt daar uit de doos? Is dat een staart?? De doos mag mee naar de kikkerklas. Samen met juf Sien ontdekken alle kinderen een stukje van het geheim.


Multi
Tijdstrijd : over de geschiedenis van vroeger en nu
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030129318 Year: 2010 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tijdstrijd is een superspannend coöperatief spel. Enerzijds wordt je kennis over de geschiedenis van vroeger en nu op de proef gesteld. Anderzijds heb je ook een flinke dosis strategie nodig...


Multi
Erop of eronder!
Author:
ISBN: 9789030104469 Year: 2010 Volume: *47 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bouw de hoogste toren en blokkeer ondertussen de toren van je tegenspeler met een dakkaart. De hoogste toren wint! Dit spel bevat 3 spelniveaus : een eenvoudig torenbouwspel voor kleuters, een iets moeilijkere variant voor kinderen van 6 tot 10 en een strategische variant voor oudere kinderen en volwassenen.


Book
De peuterklas van A tot Z : kopieerbladen
Author:
ISBN: 9789030129295 Year: 2010 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Peuterklas van A tot Z in het kort:Leidraad die alle aspecten van de peuterklaswereldbehandeltDegelijke achtergrondkennis vanuit de praktijkDuidelijk omschreven en concrete aanpakHandige stappenplannenBoordevol praktische tipsBron: https://www.plantyn.com/webshop/product/de-peuterklas-van-a-tot-z-9789030129295


Book
Stap voor stap : hoe stimuleer je de motorische ontwikkeling van je kind?
Author:
ISBN: 9789020991901 Year: 2010 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heel wat kinderen kampen met een motorische achterstand, zo blijkt uit recent wetenschappelijk onderzoek. Liefst één op de drie kleuters blijkt bijzonder zwak te presteren. Geen wonder: stoepen en straten zijn te druk of onveilig geworden om er te spelen. Hoepels, springtouwen, ballen en ander 'beweeglijk' speelgoed zijn ingeruild voor computerspelletjes en het internet. Nochtans is het erg belangrijk dat kinderen vanaf de geboorte voldoende bewegingskansen krijgen. Een motorische achterstand kan immers gevolgen hebben voor de volledige ontwikkeling van je kind. Zo kan een kind moeite hebben met schrijven, waardoor hij of zij op school een ernstige achterstand dreigt op te lopen. Bewegingstherapeute Liesbeth Verhoeven legt in dit boek uit waarom een goede motoriek zo belangrijk is en geeft tips en oefeningen mee om de ontwikkeling van je kind zo goed mogelijk te stimuleren. Stap voor stap is dan ook een ideale handleiding om je kind op een aangename en speelse manier groot te brengen.

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by