Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Mikado : kleuters 5 jaar : deel 1 bestaat uit 3 thema's : Beeldig museum, In de ban van Laban en Spokenfeest met Laban (schoolthema).
Wereldoriëntatie --- Muzische opvoeding --- Kleuteronderwijs --- 5-jarige --- Basisonderwijs
Choose an application
Mikado : kleuters 3 jaar : deel 1 bestaat uit 3 thema's : Tussen het groene gras, Tik tak en Spokenfeest met Laban (schoolthema).
Wereldoriëntatie --- Muzische opvoeding --- Kleuteronderwijs --- 3-jarige --- Basisonderwijs
Choose an application
Mikado : kleuters 4 jaar : deel 1 bestaat uit 3 thema's : Contrast, Kapsalon Mario en Spokenfeest met Laban (schoolthema).
Wereldoriëntatie --- Muzische opvoeding --- Kleuteronderwijs --- 4-jarige --- Basisonderwijs
Choose an application
Muzikale opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Hedendaagse kunst --- Klank --- Muzische opvoeding --- Kunst
Choose an application
Mikado : kleuters 2,5 jaar : deel 1 bestaat uit 3 thema's : Kiekeboe, Zand tussen de tenen en Spokenfeest met Laban (schoolthema).
Wereldoriëntatie --- Muzische opvoeding --- Kleuteronderwijs --- 2,5-jarige --- Basisonderwijs
Choose an application
De thema's uit Taalsignaal vind je hier terug : 1. Mijn nieuwe vrienden - 2. In de buurt - 3. Alles wordt anders - 4. Klavertjevier - 5. Pijn hebben... pijn doen - 6. Alles te koop! - 7. Tafeltje-dek-je - 8. Oud en jong vieren - 9. Onder één dak - 10. Op je gezondheid. 11. Kunstig - 12. Niet moeten maar mogen - 13. Zoeken in boeken - 14. Van blad tot boek - 15. Wegen en bewegen - 16. Tussen wolken en water - 17. Veelsprekerij - 18. Een lachertje - 19. Mee met de knapzak - 20. Niets moet, veel mag!
371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- muzische vorming --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- schoolboeken --- 477 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Bewegingsopvoeding --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Mediaopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Verjaardagen --- 477 ) Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Muzische opvoeding en expressie --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- 642 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Basisonderwijs - Muzische vorming --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Beeldopvoeding --- Dramatische vorming --- Audiovisuele vorming --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Beeldeducatie --- Didactics of the arts --- Primary education --- Didactics of social education --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming
Choose an application
De verwachtingen die pedagogen stellen in de didactische waarde van creativiteit zijn de voorbije decennia sterk toegenomen. Kunst en kunstonderwijs worden steeds meer gezien als een middel tot integratie, beschaving, verfijning en morele opvoeding. De kunst zou op die manier leiden naar een ethisch leven en de deur openen naar wat 'waar, schoon en goed' is. Het boek onderzoekt de waarde van kunstonderwijs als pedagogisch model. Kunnen kunst- en cultuureducatie een motor zijn van breed leren? Bieden kunst en cultuur aan kinderen en jongeren garanties voor een brede humane vorming die excessen uitsluit? Kan, met andere woorden, esthetica tot ethica leiden? Deze vragen worden vanuit heel uiteenlopende invalshoeken beantwoord. Dat zorgt er niet alleen voor dat alle facetten van het kunstonderwijs worden behandeld, maar ook dat dit boek een volledig en actueel overzicht biedt van de status en de problemen van deze onderwijstak
Academic collection --- cultuureducatie --- kunst --- kunstzinnige vorming --- 477 --- onderwijs --- 477.1 --- Cultuur --- Educatie --- Kunst --- Cultuureducatie --- Kunstzinnige vorming --- 373.67 --- Creativiteit --- Leren --- Kunsteducatie --- Project kunstvakken --- 456.73 --- Kunstonderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- kunstopvoeding --- cultuur --- Art --- Muzische vorming --- Kunstzinnige opvoeding --- Leerprocessen --- Kunsten --- Onderwijs --- Kunstzinnige therapie --- Teaching --- Toerisme --- Verbeelding --- Leerproces --- Creatieve therapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- art therapy --- art appreciation --- art education
Choose an application
De thema's uit Taalsignaal vind je hier terug : 1. Ieder is anders - 2. Op school en thuis - 3. Fruit... gezondheid - 4. Zorg, ook voor dieren - 5. Wie zoekt, die vindt - 6. Wat een weer! - 7. Speel een spel - 8. Feest, van oud naar nieuw - 9. Ieder heeft een huis - 10. Als je bang bent! 11. Van tijd tot tijd - 12. Kleden en verkleden - 13. Is dat echt? - 14. Joepie... weekend! - 15. Nieuw leven overal - 16. Veilig op stap - 17. Netjes - niet netjes - 18. Zie je me? Hoor je me? - 19. Eropuit! - 20. Een koud kunstje.
371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- muzische vorming --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- schoolboeken --- 477 --- Anders zijn --- Bang zijn --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Bewegingsopvoeding --- Dieren --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Dromen --- Familie --- Fruit --- Huizen --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen) --- Kunst --- Lente --- Mediaopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Nieuwjaar --- Schoolreizen(Excursies) --- Speelgoed --- Tijd --- Veiligheid --- Verkleden --- Vrijetijdsbesteding --- Weer (Metereologie) --- Zintuigen --- Zoeken --- Geboorte --- Halloween --- Opruimen --- 477 ) Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Muzische opvoeding en expressie --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- 642 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Basisonderwijs - Muzische vorming --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Beeldopvoeding --- Dramatische vorming --- Audiovisuele vorming --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen) --- Beeldeducatie --- Didactics of the arts --- Primary education --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming
Choose an application
Een handleiding om te verdwalen lijkt een tegenstelling. Handleidingen en gidsen moeten de onwetende reiziger helpen om via een uitgestippelde route te ontdekken wat anderen als belangrijk beschouwen. Ontvlambare vingers daagt de lezer juist uit de bekende paden te verlaten.Volgens auteurs Caroline Boudry en Herwig De Weerdt scheppen kinderen zelf een omgeving waarin zij zich goed voelen en kunnen groeien. Hun dagelijkse creëren vergelijken ze dan ook met de passie van kunstenaars. Net zoals kinderen benaderen zij het alledaagse met verwondering. Dit boek inspireert de lezer om hierin mee te gaan.Ontvlambare vingers is bedoeld voor iedereen die geboeid is door kinderen, als professional en ouder. Het boek en de dvd willen het vuur in hen aanwakkeren met woord, beeld, muziek en dans. (Bron: covertekst)
#PBIB:+117.10 --- expressie --- kleuters --- kunst --- ontwikkelingspsychologie --- 471.45 --- Anders zijn --- Bewegingsexpressie --- Creativiteit --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Handvaardigheid --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Muzische vorming --- Peuters --- Tijd --- 477 --- Experimenteren --- Kunstzinnige vorming --- 471.45 ) beeldende opvoeding --- beeldopvoeding --- dansante vorming --- diversiteit --- kinderen --- kunstzinnige vorming --- muzikale opvoeding --- muzische opvoeding --- 379.825 --- Dans --- Kinderen --- Kunst --- 416.3 --- Creativiteit: kinderen --- kunstzinnige opvoeding --- Muzische vorming : Algemeen --- Muzische vorming en Beeldende opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- 37.03 --- Contains audio-visual material --- kunsteducatie --- Ontwikkelingspsychologie --- Kleuters. --- Didactics of the arts --- art education --- Didactics of Kindergarten --- handvaardigheid --- beeldende expressie --- muzische vorming --- peuters --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Kunstzinnige vorming ; kleuteronderwijs --- Kunsteducatie --- Beeldopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Dansante vorming --- Diversiteit --- Kunstzinnige opvoeding --- Muzische opvoeding --- Developmental psychology --- Do-it-yourself work --- Children --- Museum techniques --- Art --- Study and teaching --- Educational psychology --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- Psychology --- Beeldeducatie --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Welke mogelijkheden zijn er om, ook op muzikaal gebied, met prentenboeken aan de slag te gaan? Met praktische tips voor 26 prentenboeken en zwart-witillustraties. Met kinderen vanaf ca. 2 t/m 5 jaar.Redactie Vlabin-VBCMet dit boek wil de auteur - een docente Nederlands en communicatieve vaardigheden aan de lerarenopleiding - kleuterleid(st)ers bijstaan bij het gebruik van prentenboeken in de klas. In een eerste deel schetst Ost een theoretische achtergrond. Ze geeft een beknopte geschiedenis van de jeugdliteratuur, staat stil bij de verschillende soorten prentenboeken en pleit ervoor om via het onderwijs zowel literaire smaak als het wereldbeeld van kinderen te verbreden. Dit deel wordt afgesloten met enkele bladzijden over vormgeving en illustratietechnieken. De theorie wordt verlucht met kadertjes waarin 'stemmen uit het prentenboek' of 'uit het vak' aan het woord komen. Het tweede deel biedt praktische tips voor het gebruik van het prentenboek in de kleuterklas. Eerst worden enkele algemene stelregels gegeven, daarna volgt een concrete uitwerking in puntjes voor een twintigtal prentenboeken, waaronder teksten en muziek van een aantal liedjes. De lezer krijgt vooral praktische tips; echt diepgaande informatie over de uitvoering en de didactiek ontbreken. Een laagdrempelig, maar ook vrijblijvend boek. Met enkele afbeeldingen in zwart-wit en een index. Voor een ieder die gaat werken of werkzaam is in de onderbouw van het basisonderwijs, kinderopvang, jeugdbibliotheek, enz.© NBD Biblion
Didactics of Kindergarten --- Children's literature. Juvenile literature --- muzische vorming --- kleuteronderwijs --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Peuters --- Kleuters --- Muzische opvoeding --- didactiek --- kleuters --- peuters --- werken met kinderboeken --- 471.46 --- muzikale opvoeding --- 433.7 --- 434.8 --- 471.41 --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Muzische vorming --- Ontluikende geletterdheid --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- muzische opvoeding --- 433.75 --- boekenhoek --- ontluikende geletterdheid --- 373.24 --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Prentenboek --- 110238.jpg --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- 472.14 --- Nederlandse taal --- didactiek kleuteronderwijs - muzikale opvoeding --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taal en verbale expressie --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Children's literature --- Didactics of the arts --- hoekenwerk --- bladmuziek --- Peuter --- Kleuter --- Didactics of languages --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|