Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Kijk, Kies, Doe is vooral een praktisch boek. Het gaat niet alleen over wat u in het omgaan met kinderen in de eerste levensjaren kunt doen. U vindt er ook aanwijzingen hoe u de ontwikkeling van jonge kinderen gericht en met resultaat kunt stimuleren. Wat zijn nu goede ontwikkelingsstimulerende activiteiten? Hoe bied ik die aan? Wat is mijn rol daarbij? Welke materialen zijn geschikt ? Allemaal vragen over het hoe, waar in Kijk, Kies, Doe rekening mee is gehouden. De activiteiten kunt u zonder veel extra inspanning en voorbereiding organiseren. Op een speelse wijze en met plezier! Want plezier voor u en het jonge kind is de belangrijkste voorwaarde voor verdere ontwikkeling. (Bron: www.educatieshop.nl)
111993.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Ontwikkelingsgerichte activiteiten --- Kinderopvang --- Voorschoolse educatie --- Baby's --- Dreumesen --- Peuters --- Ontwikkelingsaspecten --- Ontwikkelingsgerichte activiteit --- Voor- en vroegschoolse educatie --- Baby --- Peuter --- Ontwikkelingsaspect --- Onderwijs --- Opvoeding --- Kleuter
Choose an application
Werken met kleuters, dat vinden veel pabo-studenten lastig. Het valt niet mee om ieder kind de individuele aandacht en begeleiding te geven die het nodig heeft. Of om het spelen in de les de plek te geven die het verdient. En tegelijkertijd ook nog de ontwikkeling van ieder kind goed bij te houden. Voor studenten en leerkrachten die hun onderwijs aan groep 1 en 2 willen verbeteren, is er nu de uitgave Hoera! Ik krijg kleuters. Dit toegankelijk geschreven boek geeft hen een gedegen, maar vooral ook praktische voorbereiding op het lesgeven in de kleuterklas.Durven loslatenLesgeven aan kleuters vereist van de student heel wat kennis en vaardigheden, zoals een goed inzicht in het ontwikkelingsproces van heel jonge kinderen en kennis van methodieken die goed op deze ontwikkeling aansluiten. In Hoera! Ik krijg kleuters krijgt de student de nodige handreikingen en praktische tips om zich hierop goed voor te bereiden. Tevens ondersteunt het boek hem bij het samenstellen van een goed onderwijsaanbod voor kleuters. Vooral in het onderwijs aan jonge kinderen met speciale begeleidingsen onderwijsbehoeften is het belangrijk dat de leerkracht met dit aanbod kan spelen. Het boek biedt handvatten om 'los te laten' en buiten de kaders te kijken: voorwaarden voor een goede begeleiding van deze kinderen.Basis voor inspirerend onderwijsHoera! Ik krijg kleuters geeft een uitstekend overzicht van de zaken die ertoe doen bij het lesgeven aan een kleutergroep. Het brengt oude verworvenheden van het kleuteronderwijs samen met nieuwe kennis en inzichten. Ook biedt het veel aanknopingspunten voor verdere verdieping. Zo legt het de basis voor inspirerend onderwijs. Een echte aanrader voor iedereen die in aanraking komt met het onderwijs aan groep 1 en 2.Bron: https://www.bol.com/be/nl/p/pedagogische-reeks-hoera-ik-krijg-kleuters/1001004010930704/
kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- 471.4 --- Communicatie --- Klashouden --- Kleuteronderwijs --- Observatie --- Spelend leren --- Thematisch werken --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Buitenspelen --- Klasinrichting --- Oudercontacten --- 120692.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Didactiek; algemeen
Choose an application
Een schitterend schoenenspel! Zoek de juiste linker- en rechterschoen bij elkaar en ga op zoek naar de gouden schoen! Wie de gouden schoen trekt, is de winnaar!Bron: handleiding
Associëren --- Kaartspelen --- Lateralisatie --- Links en rechts --- Schoenen --- Seriëren (bijv. van klein naar groot) (Ordenen) --- Spelen met gestructureerd materiaal --- Meetkunde --- Ordenen --- Ruimtelijke oriëntatie --- Sorteren --- Voeten --- ordenen --- schoenen --- voeten --- 472.2 --- Educatieve spelen --- Kleuteronderwijs --- Spel; opvoeding --- Spelen --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- (zie ook: Classificeren en seriëren) --- Games --- Observatie --- Educatieve spellen --- Wiskundige begrippen --- kleuters --- basisonderwijs --- kleuters. --- basisonderwijs. --- Kleuters. --- Basisonderwijs. --- Ontwikkelingsproblemen --- Kleuters --- Spelmateriaal --- Links/rechts --- Observatiespelen --- Spiegelbeelden --- Cognitieve opvoeding --- Links --- Spiegelbeeld --- Educatief spelmateriaal --- Ontwikkelingsprobleem --- Kleuter --- Spel --- Sociaal leren --- Kaartspel
Choose an application
Een effectieve praktijk in de peuteropvang en het kleuteronderwijs kan niet zonder een scherp beeld van hoe elk van de kinderen het maakt. Het vereist een goed zicht op het verloop van hun ontwikkeling.Mijn Portret is gemaakt om leerkrachten en begeleiders bij die opdracht te helpen. Deze handleiding helpt je om te zien hoe je het volgsysteem precies moet invullen.BRon: https://www.bol.com/be/nl/p/mijn-portret-handleiding/9200000048667505/#:~:text=Het%20vereist%20een%20goed%20zicht%20op%20het%20verloop%20van%20hun
kinderopvang --- peuters --- Didactic evaluation --- kleuters --- pedagogiek --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- ontwikkeling van het kind --- 471.4 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kindvolgsystemen --- kleuteronderwijs --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Betrokkenheid --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Ontwikkeling --- Peuters --- Talenten --- Welbevinden --- Leerlingvolgsystemen --- Motoriek --- Peutervolgsystemen --- Sociale ontwikkeling --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ontwikkeling ; kleuters --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- 111111.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- leerlingvolgsysteem --- sociale ontwikkeling --- welbevinden --- betrokkenheid --- 471.5 --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- 111114.jpg --- Kleuteronderwijs --- Peuteropvang --- Communicatie --- Ouders --- Ontwikkelingsbegeleiding --- Kinderopvang --- Leerlingvolgsysteem --- Gesprek --- Educational sciences
Choose an application
De ontwikkeling van het jonge kind staat volop in de aandacht. Uit onderzoeken blijkt telkens weer hoe belangrijk de taak is van de leerkracht die met jonge kinderen werkt: het aanbrengen van een stevig en breed fundament voor verder leren en ontwikkelen. Kiezen voor het jonge kind helpt aankomende leerkrachten en kleuterbegeleiders alle competenties te verwerven die nodig zijn om met het jonge kind te werken. Het boek biedt een compleet overzicht van ontwikkelingen die zich ' nationaal en internationaal ' op dit vakgebied afspelen en van alle aspecten waar leerkrachten en begeleiders in de praktijk concreet mee te maken krijgen. Het boek bestaat uit drie delen. Eerst wordt de basiskennis aangereikt, waaronder theorie over de ontwikkeling van jonge kinderen en over pedagogisch en didactisch handelen. In deel twee bespreekt de auteur aan de hand van praktijkvoorbeelden een aantal visies op het onderwijs aan jonge kinderen. Het boek sluit af met een praktisch deel, waarin de auteur beschrijft welke activiteiten je met kinderen kunt plannen, hoe je de speelwerktijd organiseert en met welke materialen en middelen je een rijke speelleeromgeving kunt inrichten. Ook wordt aandacht besteed aan contacten met ouders en aan kwaliteitsbewaking.
ontwikkelingspsychologie --- klassenmanagement --- 471.4 --- didactiek --- hoekenwerk --- kleuteronderwijs --- spelen --- Hoekenwerk --- Klasinrichting --- Klasmanagement --- Kleuteronderwijs --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijstheorieën --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Spelen(Kinderspelen) --- Klassenmanagement --- Ontwikkelingspsychologie --- Spel --- klasinrichting --- kleuters --- onderwijsvisies --- spel --- Didactiek --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Ontwikkelingsmaterialen --- Reggio Emilia-pedagogiek --- 101125.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- didactiek kleuteronderwijs --- klasmanagement --- Didactiek; algemeen --- Basisonderwijs --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Sociale vaardigheden --- Didactiek. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Leraren. --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- Developmental psychology --- kleuterleiders --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- Kleuters --- Spelontwikkeling --- Pedagogiek --- Onderwijsfilosofie --- Kleuter
Choose an application
Groei- en leerlijnen in de kleuterschool in het kortVoor elk ontwikkelingsaspect de geëigende leerlijnenDirect bruikbare praktijktipsZorgverbredend werken (GOK)Drieluik met Kleuters met extra zorg en Steek je kleuterklas in een nieuwe jas!Perfect bruikbaar in het buitengewoon basisonderwijsKleuterleid(st)ers vragen een gevarieerd en hiërarchisch opgebouwd aanbod van opvoedings- en leerinhouden voor hun kleuters. Dit boek geeft per leeftijdscategorie voor elk ontwikkelingsaspect de geëigende leerlijnen. Zo weten kleuterleid(st)ers precies welke doelen ze voor hun kleutergroep minimaal moeten nastreven. Minimaal? want dit bronnenboek wil geen keurslijf zijn van te volgen ontwikkelingslijnen. Integendeel, de creativiteit van de kleuterleid(st)er én de inbreng van kleuter zelf krijgen een volwaardige plaats. Daarbij blijft het uitgangspunt altijd het bevattings- en voorstellingsvermogen van de kleuter.De groei- en leerlijnen in dit boek bieden houvast en zekerheid, zowel voor leerkrachten die hun eerste passen in het (kleuter)onderwijs zetten, als voor de meer ervaren leerkracht, ongeacht de toegewezen leeftijdsgroep(en). De concrete leerlijnen zijn bovendien voorzien van talloze direct bruikbare praktijktips en staan borg voor een zorgverbredende aanpak in het kader van gelijke onderwijskansen (GOK). Het boek is ook perfect bruikbaar in het buitengewoon basisonderwijs.Deze publicatie vormt een perfect tweeluik met Kleuters met extra zorg van dezelfde auteur.In het boek wordt vermeld dat u een aantal modellen en lijsten gratis van de Plantyn-website kunt downloaden. U vindt deze bestanden bij het tabblad ?Bijlagen?.Bron: https://www.bol.com/nl/nl/f/groei-en-leerlijnen-in-de-kleuterschool/9200000049401406/
Kleuteronderwijs --- Didactiek. --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- 471.4 --- Didactiek --- Leerlijnen --- Groeilijnen --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk schrijven --- Cognitieve ontwikkeling --- Hoekenwerk --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Lichamelijke opvoeding --- Muzische vorming --- Observatie --- Ontwikkelingsdoelen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Taalontwikkeling --- Thematisch werken --- Wiskundige initiatie --- Zelfredzaamheid --- Taalontwikkeling-kleuters --- Didactiek; algemeen --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- didactiek --- leerlijnen --- didactiek kleuteronderwijs --- PXL-Education 2015 --- kleuterdidactiek --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Taalverwerving --- Muzische opvoeding --- Ontluikend lezen --- Bewegingsopvoeding --- aanvankelijk lezen --- aanvankelijk schrijven --- cognitieve ontwikkeling --- lichamelijke opvoeding --- muzische vorming --- taalontwikkeling --- Speelleerkansen --- Groeilijn --- Leerlijn --- Ontwikkelingsdoel --- Speelleerkans --- Natuur --- Klasinrichting
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|