Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Probleemstelling: Door mijn onderzoek ondervond ik dat er nog veel stereotypen en vooroordelen bij kinderen voorkomen over ander culturen. Dit bevestigde mijn verwachtingen. Want verkeerde beelden over het Zuiden kom je dagelijks tegen. Daarom is het nodig dat kinderen kritisch leren kijken naar beelden over het Zuiden. Het is belangrijk om discriminatie te vermijden en om tot een open en respectvolle houding te komen. Een soort preventie tegen uitsluiting. Je kunt niet ‘niet-beïnvloed’ worden. Het inleefatelier heeft altijd een effect op kinderen.Nadat de kinderen het inleefprogramma hebben gevolgd heeft 50% van de kinderen zijn beeldvorming gewijzigd of aangevuld. Er is dus een vrij grote verandering. Het is een evolutie. Hiermee wil ik zeggen dat de beeldvorming van de kinderen positief is aangepast.Bij mijn tweede onderzoek heb ik achttien vragen aan mijn doelstellingen gelinkt. Op die manier wil ik de algemene doelstellingen van het inleefatelier evalueren.Wat ik bereikt heb met mijn onderzoek is dat ik resultaten heb van aspecten die een deel van elke doelstelling belicht. Het blijven altijd streefdoelen. Zoals mijn tittel van mijn afstudeerproject zegt. De kinderen leren het dagelijks leven van Guatemala kennen. Dat hebben ze zeker gedaan. De kinderen hebben de context leren kennen achter de foto en spreken minder over stereotypen. Zij kijken naar de mensen op de foto en niet of die arm is of rijk, maar hoe ze noemen, hoeveel broers en zussen ze hebben,.. Ze kijken naar de mens.. De antwoorden die ze geven stroken voor het grootste deel met de realiteit in Guatemala. Toch zie ik dat er nog stereotypen uitsijpelen. Zo ondervond ik ook dat je inderdaad niet op 1,2,3 een ‘wereldburger’ wordt. Het inleefatelier is een aanzet tot, een basis voor, om in een systeem te komen van positieve beeldvorming. Het zijn tenslotte ook maar enkele dagen in hun leven dat ze met deze vorming in contact komen. Conclusies: Door mijn onderzoek ondervond ik dat er nog veel stereotypen en vooroordelen bij kinderen voorkomen over ander culturen. Dit bevestigde mijn verwachtingen. Want verkeerde beelden over het Zuiden kom je dagelijks tegen. Daarom is het nodig dat kinderen kritisch leren kijken naar beelden over het Zuiden. Het is belangrijk om discriminatie te vermijden en om tot een open en respectvolle houding te komen. Een soort preventie tegen uitsluiting. Je kunt niet ‘niet-beïnvloed’ worden. Het inleefatelier heeft altijd een effect op kinderen.Nadat de kinderen het inleefprogramma hebben gevolgd heeft 50% van de kinderen zijn beeldvorming gewijzigd of aangevuld. Er is dus een vrij grote verandering. Het is een evolutie. Hiermee wil ik zeggen dat de beeldvorming van de kinderen positief is aangepast.Bij mijn tweede onderzoek heb ik achttien vragen aan mijn doelstellingen gelinkt. Op die manier wil ik de algemene doelstellingen van het inleefatelier evalueren.Wat ik bereikt heb met mijn onderzoek is dat ik resultaten heb van aspecten die een deel van elke doelstelling belicht. Het blijven altijd streefdoelen. Zoals mijn tittel van mijn afstudeerproject zegt. De kinderen leren het dagelijks leven van Guatemala kennen. Dat hebben ze zeker gedaan. De kinderen hebben de context leren kennen achter de foto en spreken minder over stereotypen. Zij kijken naar de mensen op de foto en niet of die arm is of rijk, maar hoe ze noemen, hoeveel broers en zussen ze hebben,.. Ze kijken naar de mens.. De antwoorden die ze geven stroken voor het grootste deel met de realiteit in Guatemala. Toch zie ik dat er nog stereotypen uitsijpelen. Zo ondervond ik ook dat je inderdaad niet op 1,2,3 een ‘wereldburger’ wordt. Het inleefatelier is een aanzet tot, een basis voor, om in een systeem te komen van positieve beeldvorming. Het zijn tenslotte ook maar enkele dagen in hun leven dat ze met deze vorming in contact komen.
Choose an application
Guatemala is a feast for explorers looking for new experiences. El Petén is considered Guatemala's last wilderness frontier, an area famous for lost Maya cities and impenetrable forests. It is a vast region encompassing rainforests, savannas, wetlands and archeological ruins. Once inhabited by several million people, El Petén Valley was the center of the Maya civilization for centuries. Over 2,000 plant species have been identified here, along with six species of cedar and four species of palm trees. Fifty-four mammal species include the howler monkey, spider monkey, anteater, three-toed sloth
Choose an application
Organized crime --- Gangs --- Drug traffic --- Political stability --- United States --- Guatemala --- Guatemala. --- United States. --- Foreign relations
Choose an application
Guerrillas --- Guerrilla warfare --- Ixil Indians --- Clergy --- Religious leaders --- Evangelicalism --- History --- History --- Guzaro, Tomás. --- Guatemala --- Guatemala --- Guatemala --- History --- History --- Underground movements. --- History --- Religious aspects.
Choose an application
Sociology of minorities --- Sociology of law --- Human rights --- Guatemala
Choose an application
Dit rollenspel over (eerlijke) handel van honing van boeren uit Chiapas, Mexico, laat de deelnemers kennis maken met de commerciële keten van producent tot consument. Elke deelnemer vervult één van de rollen in deze commerciële keten. Zo ondervindt elk hoe de wereldeconomie in elkaar zit en wat de invloed daarvan is op de verschillende spelers. Het spel duurt ongeveer 90 min. en kan met 12 tot 24 deelnemers gespeeld worden, de spelbegeleider niet inbegrepen. Het vraagt wel een ruim lokaal met 13 tafels en een stoel voor elke deelnemer.
International economic relations --- Economics --- Didactics of social education --- Guatemala --- Mexico
Choose an application
By following indigenous organizing experiences at multiple levels--local, regional, national, and international--this book explores how some Mayas became involved in political activism and opposition to a repressive state.
Mayas --- Politics and government --- Government relations. --- Guatemala --- History
Choose an application
aide économique belge --- aide économique --- guatemala --- décentralisation
Choose an application
Maya --- Ethnology. Cultural anthropology --- Guatemala --- Maya [style] --- Maya [culture or style]
Choose an application
Dit pakket laat leerlingen van de derde graad basisonderwijs kennis maken met eerlijke handel via 3 producten. Met de opdrachten op de opdrachtkaarten ontdekken de leerlingen wie de makers van de fairtrade producten zijn en wat hun verhaal is. Bij elk product staat een aspect van eerlijke handel centraal. Bijvoorbeeld emancipatie, zorg voor het milieu en het inkomen van fairtrade producenten. De opdrachten vragen een creatieve en actieve houding van de kinderen. Ze maken bijvoorbeeld een reclamefolder voor één van de fairtrade producten en ontwerpen zelf een fairtrade product.
Developing countries: economic development problems --- Didactics of social education --- Sri Lanka --- Madagascar --- Guatemala
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|