Listing 1 - 10 of 36 << page
of 4
>>
Sort by

Book
All systems go : the change imperative for whole system reform
Authors: ---
ISBN: 1452271291 1452206996 Year: 2010 Publisher: Thousand Oaks, Calif. : London : Corwin ; SAGE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This resource lays out an action plan for achieving whole-system reform. It looks at successful reform initiatives in the United States and abroad, actions and conditions which have insured traction and stability, ways to avoid common errors and new reforms at a national level that can impact learning now.


Book
The impact of international achievement studies on national education policymaking
Author:
ISBN: 1282986929 9786612986925 0857244507 9780857244505 9780857244499 0857244493 Year: 2010 Publisher: Bingley, U.K. Emerald

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Since the IEAs first international studies on mathematics and science achievement in the late 1960s, the availability and use of international achievement studies around the world has exploded. The most widely adopted studies, PISA and TIMSS, are now administered regularly and include participating countries from every region around the world. These international studies, now include cross-national studies of multiple subject areas, teachers and teaching, and a developing focus on higher education. This information has been used to make decisions about resource distribution both within and across national educational systems, but some of the most productive uses of TIMSS and PISA data by policymakers have been to create agendas for innovation and equity in national educational systems. The chapters in this volume will (1) discuss the uses of international achievement study results as a tool for national progress as well as an obstacle, (2) provide recommendations for ways that international achievement data can be used in real-world policymaking situations, and (3) discuss what the future of international achievement studies holds.


Book
École, médiations et réformes curriculaires : perspectives internationales
Author:
ISBN: 2807355196 2804173917 Year: 2010 Publisher: Brussels, Belgium : De Boeck Supérieur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'examen des médiations à l'œuvre entre la construction des curriculums scolaires et les pratiques des acteurs en contexte constitue un enjeu majeur pour la compréhension des dynamiques scolaires contemporaines et des interactions entre les divers acteurs de l'école, qu'ils soient internes ou externes. Ces dynamiques sont appelées à être saisies de façon à la fois plus rapprochée des contextes scolaires et dans une perspective internationale. L'ambition de cet ouvrage est l'examen des réformes curriculaires dans une perspective internationale et sur différents plans interdépendants en contexte : celui de la transmission des savoirs scolaires ; celui de la construction du lien social ; celui de la régulation de l'activité d'enseigner et de ses effets sur les pratiques. La perspective constructiviste choisie permet de prendre en compte à la fois le caractère partiellement convergent de rhétoriques dominantes en matière d'éducation et d'enseignement et les variations que révèle leur reformulation dans les contextes nationaux. Cette perspective ménage, par la prise en compte du travail d'interprétation et de reformulation des acteurs de l'école, le travail de médiation qui est à l'œuvre sur les terrains éducatifs, de façon sinon indépendantes, tout au moins autonomisée des arrière-plans politiques qui en constituent le cadre. Si les systèmes d'éducation nationaux sont moins souverains dans l'élaboration des curriculums, s'ils sont soumis à des injonctions externes qui influent sur la définition des finalités même de l'éducation, les orientations globalement observables ne neutralisent pas pour autant les dynamiques culturelles locales qui se déploient dans les différents pays et, à l'intérieur de ceux-ci, dans les écoles elles-mêmes. Elles les transforment, sans aucun doute. L'ambition de cet ouvrage est de donner à comprendre ces processus de transformation et de médiation des réformes curriculaires en contexte scolaire.


Periodical
Annual performance report
Author:
Year: 2010 Publisher: [Washington, D.C.] : U.S. Department of Education,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Built for teachers : how the blueprint for reform empowers educators.
Author:
Year: 2010 Publisher: [Washington, D.C.] : U.S. Dept. of Education, Office of Communications and Outreach,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
En attendant la réforme : disciplines scolaires et politiques éducatives sous la Quatrième République
Authors: ---
ISBN: 9782706116087 Year: 2010 Publisher: Grenoble : Presses universitaires de Grenoble,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cette présentation de l'histoire de l'enseignement sous la Quatrième République privilégie l'entrée par les disciplines scolaires. Elle rassemble des contributions relatives à certaines disciplines scolaires (éducation physique, français, mathématiques, etc.) mais aussi des contributions portant sur des questions d'ordre institutionnel (projet de réforme, croissance de la scolarisation, etc.).


Book
Ecole, médiations et réformes curriculaires
Author:
ISSN: 13730258 ISBN: 9782804133276 2804133273 Year: 2010 Volume: *84 Publisher: Bruxelles : De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Contributions de chercheurs européens, nord et sud-américains sur les réformes curriculaires, leurs enjeux théoriques, épistémologiques et empiriques, leurs effets sur l'organisation, les acteurs et les pratiques scolaires, dans de nombreux pays et divers contextes scolaires.


Book
Higher education financing in East and Southern Africa
Authors: ---
ISBN: 1283004763 9786613004765 1920355936 1920355928 192035591X 1920355332 9781920355937 9781283004763 9781920355333 6613004766 9781920355920 Year: 2010 Publisher: Dar es Salaam : Centre for Higher Education Transformation,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"This nine-country study of higher education financing in Africa includes three East African states (Kenya, Tanzania and Uganda), five countries in southern Africa (Botswana, Lesotho, Mozambique, Namibia and South Africa), and an Indian Ocean island state (Mauritius). Higher Education Financing in East and Southern Africa explores trends in financing policies, paying particular attention to the nature and extent of public sector funding of higher education, the growth of private financing (including both household financing and the growth of private higher education institutions) and the changing mix of financing instruments that these countries are developing in response to public sector financial constraints. This unique collection of African-country case studies draws attention to the remaining challenges around the financing of higher education in Africa, but also identifies good practices, lessons and common themes"--Cover. "This nine-country study of higher education financing in Africa includes three East African states (Kenya, Tanzania and Uganda), five countries in southern Africa (Botswana, Lesotho, Mozambique, Namibia and South Africa), and an Indian Ocean island state (Mauritius). Higher Education Financing in East and Southern Africa explores trends in financing policies, paying particular attention to the nature and extent of public sector funding of higher education, the growth of private financing (including both household financing and the growth of private higher education institutions) and the changing mix of financing instruments that these countries are developing in response to public sector financial constraints. This unique collection of African-country case studies draws attention to the remaining challenges around the financing of higher education in Africa, but also identifies good practices, lessons and common themes"--Cover.


Book
Von der "Ordinarienuniversität" zur "Revolutionszentrale"? : Hochschulreform und Hochschulrevolte in Bayern und Hessen 1957-1976
Author:
ISBN: 3486707337 3486593994 Year: 2010 Publisher: De Gruyter

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Die 1960er und 1970er Jahre waren für die Universitäten der Bundesrepublik eine Zeit tiefgreifender Veränderungen. Ihr umfassender Ausbau trug dazu ebenso bei wie eine politisch forcierte Strukturreform und die Studentenrevolte des Jahres 1968. Am Beispiel der Bundesländer Bayern und Hessen analysiert Anne Rohstock Entstehungsbedingungen und Folgen des Wandels und widmet sich den bislang unerforschten Wechselwirkungen zwischen Hochschulreform und Hochschulrevolte in den Jahrzehnten des Bildungsbooms. Es zeigt sich, dass es durch "68" keineswegs nur zu einem bildungspolitischen Neubeginn kam. Viele Initiativen scheiterten auch an starken politischen wie gesellschaftlichen


Book
Encyclopedia of educational reform and dissent
Author:
ISBN: 1452265739 1412957400 1849727538 9781452265735 9781412957403 1412956641 9781412956642 9781412956642 Year: 2010 Publisher: Los Angeles, [Calif.] ; London : SAGE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This two-volume work is an authoritative resource. Key themes and topics include: biographies of reformers and dissenters theoretical and ideological perspectives; key programs and legislation; judicial verdicts impacting educational change in America; and more.

Listing 1 - 10 of 36 << page
of 4
>>
Sort by