Narrow your search

Library

UCLL (4)

KDG (3)

Thomas More Mechelen (3)

VIVES (3)

Arteveldehogeschool (2)

DocAtlas (2)

Hogeschool Gent (2)

KBR (2)

Odisee (2)

PXL (2)

More...

Resource type

book (4)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2010 (4)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Genormeerde toets lezen en spellen: bovenklassen lager onderwijs
Author:
ISBN: 9789044126600 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De toets gaat de beheersing van taaltechnische vaardigheden na: juist schrijven en technisch lezen. De spelling- en leestoetsen focussen op leerlingen die hiervoor zwak presteren op het niveau einde 4de/ begin 5de jaar van het gewoon lager onderwijs. De toetsenreeks bestaat uit een individuele leestest losse woorden (2 minuten), een individuele leestest van een tekst (2 minuten) en een auditief dictee van losse woorden en zinnen.


Book
BijzonderWijs : omgaan met leerlingen die anders zijn
Author:
ISBN: 9789065086136 Year: 2010 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Thema's die aan bod komen: ADD - ADHD - ASS - Beelddenken - DCD - Dyscalculie - Dyslexie - Epilepsie - GTS - NLD - Eetstoornissen - Gehoorbeperking - Gezichtsbeperking - Jeugdtrauma - ME/CVS - Obesitas.


Book
Zieke kinderen : een handboek voor ouders en paramedici
Author:
ISBN: 9789038215525 Year: 2010 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek behandelt de meest voorkomende gezondheidsproblemen bij kinderen. Voor ouders is het een handig naslagwerk waarin zij meer dan 95 procent van de problemen waarmee zij geconfronteerd worden zullen terugvinden. Voor de paramedicus in het algemeen, en de verpleegkundige in het bijzonder, is het een duidelijk en overzichtelijk studieboek.


Book
Zorgzame klas : psycho-educatie voor de basisschool
Authors: --- ---
ISBN: 9789033482021 Year: 2010 Publisher: Leuven Den Haag Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Wanneer leerlingen op school een leer- en/of ontwikkelingsstoornis hebben, begrijpen medeleerlingen vaak niet waarover het gaat. Vaak komen verkeerde reacties en voelt de leerling met de stoornis zich niet begrepen. Om hieraan iets te doen, ontwikkelden Peter Glorieux en Jan Vanthomme de Zorgzame Klas, een psycho-educatief model dat zich richt tot leerlingen van de basisschool (vanaf het vierde leerjaar, groep zes Nederland) waarvan één of meerdere medeleerlingen te kampen hebben met een van de volgende stoornissen: ADHD, dyslexie, dyscalculie, DCD en Gilles de la Tourette. In het eerste deel van Zorgzame klas geven Glorieux en Vanthomme hun visie weer over een zorgzame school en geven ze een definitie van psycho-educatie. Ze verstaan onder [verberg tekst] psycho-educatie een georganiseerde vorm van voorlichting, informatie over een stoornis, een ziekte of een verschijnsel, met als doel een verandering in copinggedrag van de persoon en zijn omgeving te bewerkstelligen zodat er adequater met de gevolgen van het probleem kan worden omgegaan. Deze definitie is belangrijk omdat ze in het boek de rode draad vormt. Vervolgens bespreken de auteurs in het tweede deel uitgebreid de stoornissen waarmee medeleerlingen te kampen kunnen hebben. Telkens geven ze bij iedere stoornis een omschrijving, de voornaamste kenmerken, hoe de diagnose wordt gesteld, hoe je als school (leerkracht) deze leerlingen effectief kunt helpen en waar je terechtkan voor verdere info. In het derde en vierde deel leggen de auteurs eerst uit hoe een Zorgzame Klas optimaal werkt. Ze doen dit o.a. aan de hand van casussen. Vervolgens leggen ze stap voor stap uit hoe ze het Zorgzame Klas-model zelf hebben toegepast. Ze bieden de lezer hierbij heel wat mogelijkheden van activiteiten en lesopbouwen aan. Het laatste deel, ‘Hoofd erbij', is een leerlinghandboek. Een aanrader." [Karl Baert] Copyright (c) Vlabin-VBC2012Bron: http://www.de

Keywords

Orthopedagogics --- Orthopedagogiek --- Orthopédagogie --- Leesstoornissen ; basisonderwijs --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- Sociale opvoeding --- basisonderwijs --- #PBIB:+105.61 --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Zorgverbreding --- ADHD --- DCD --- brein --- dyscalculie --- dyslexie --- leerproblemen --- psycho-educatie --- syndroom van Gilles de la Tourette --- zorgverbreding --- 464 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- DCD (Developmental Coordination Disorder) --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Gilles-de-la-tourettesyndroom --- Hersenen --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Zorgverbreding --- leerlingenbegeleiding --- opvoeding --- pesten --- Dyscalculie --- Dyslexie --- Geïntegreerd onderwijs --- Psychodidactiek --- 376 --- Basisonderwijs --- Leerstoornissen --- Opvoeding --- Psycho-educatie --- 110242.jpg --- Zorgbeleid --- 474.23 --- Gilles de la tourette --- Dyspraxie --- 464.0 --- leerstoornissen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- personen met een mentale beperking --- orthopedagogiek --- onderwijsintegratie van personen met een beperking --- Didactics of primary education --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- Curriculum planning --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Education 2015 --- zorgbeleid --- gedragsproblemen --- zorgtrajecten --- inclusief onderwijs --- dyspraxie

Listing 1 - 4 of 4
Sort by