Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
De toets gaat de beheersing van taaltechnische vaardigheden na: juist schrijven en technisch lezen. De spelling- en leestoetsen focussen op leerlingen die hiervoor zwak presteren op het niveau einde 4de/ begin 5de jaar van het gewoon lager onderwijs. De toetsenreeks bestaat uit een individuele leestest losse woorden (2 minuten), een individuele leestest van een tekst (2 minuten) en een auditief dictee van losse woorden en zinnen.
#KVHB:Test; BLO --- #KVHB:Test; kinderen --- #KVHB:Test; lager onderwijs --- #KVHB:Test; lezen --- #KVHB:Test; spelling --- #KVHB:Test; taalvaardigheden --- #KVHB:Testotheek LA --- #KVHB:Testotheek TP --- 474.4 --- 475.2 --- Buitengewoon onderwijs --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Spelling --- Taal --- Technisch lezen --- Toetsen --- Evaluatie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material
Choose an application
Thema's die aan bod komen: ADD - ADHD - ASS - Beelddenken - DCD - Dyscalculie - Dyslexie - Epilepsie - GTS - NLD - Eetstoornissen - Gehoorbeperking - Gezichtsbeperking - Jeugdtrauma - ME/CVS - Obesitas.
Orthopedagogics --- leerproblemen --- leerstoornissen --- #PBIB:+105.61 --- 464 --- 467 --- ADD --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Beelddenken --- Blinde kinderen --- DCD (Developmental Coordination Disorder) --- Dove kinderen --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Eetstoornissen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- NLD Non-verbal Learning Disability --- Obesitas --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Zorgverbreding --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- ADHD --- Autisme --- Developmental Coordination Disorder --- Dyslexie --- Epilepsie --- GTS --- Gilles de la Tourettesyndroom --- Niet-verbale leerstoornis --- Anorexia nervosa --- Boulimia nervosa --- Auditief gehandicapten --- Visueel gehandicapten --- JIA --- Jeugdreuma --- Chronisch vermoeidheidssyndroom --- ME --- Dyscalculie --- Leerlingen --- Jongeren --- Syndroom van Gilles de la Tourette --- Eetstoornis --- Persoon met een auditieve handicap --- Persoon met een visuele handicap --- Reumatologie --- Leerling --- Jongere --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Film --- Vlaanderen --- Emigratie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Dit boek behandelt de meest voorkomende gezondheidsproblemen bij kinderen. Voor ouders is het een handig naslagwerk waarin zij meer dan 95 procent van de problemen waarmee zij geconfronteerd worden zullen terugvinden. Voor de paramedicus in het algemeen, en de verpleegkundige in het bijzonder, is het een duidelijk en overzichtelijk studieboek.
pediatrie --- Paediatrics --- Sick children --- Medical care --- Parenthood --- Handbooks, manuals, etc. --- 616-053.2 --- pathologie --- pediatrische verpleegkunde --- 605.2 --- kinderverpleegkunde --- Kinderverpleegkunde --- Pediatrie --- 613.16 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- allergie (overgevoeligheid) --- apneu (dyspnoe) --- autisme --- bedwateren --- bof --- braken --- buikpijn --- constipatie --- convulsies --- difterie (kroep) --- dyslexie (woordblindheid) --- eetstoornissen --- erytheem --- exantheem --- groeistoornissen (dwerggroei) --- hepatitis --- hoest --- hoofdpijn --- huisarts --- icterus (geelzucht) --- keelpijn --- kindergeneeskunde (kinderziekten, pediatrie, perinatologie) --- kinderverlamming (poliomyelitis) --- kinkhoest --- koorts --- mazelen --- mentaal gehandicapten --- obstipatie --- ongevallen thuis --- ongevallen --- oorpijn --- rode hond (rubella, rubeola) --- roodvonk (scarlatina) --- slaapstoornissen --- vaccinatie --- waterpokken (windpokken) --- wiegendood (Apparent Threatening Event, SIDS) --- wormziekten (helminthiasis) --- Kindergeneeskunde --- Ziekteleer --- kindergeneeskunde --- Kindergeneeskunde - Pediatrie --- (zie ook: ontwikkelingsstoornissen) --- (zie ook: hyperbilirubinemie) --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- PXL-Healthcare 2016 --- gezondheid --- kinderen --- Kinderen --- Gezondheidszorg --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
"Wanneer leerlingen op school een leer- en/of ontwikkelingsstoornis hebben, begrijpen medeleerlingen vaak niet waarover het gaat. Vaak komen verkeerde reacties en voelt de leerling met de stoornis zich niet begrepen. Om hieraan iets te doen, ontwikkelden Peter Glorieux en Jan Vanthomme de Zorgzame Klas, een psycho-educatief model dat zich richt tot leerlingen van de basisschool (vanaf het vierde leerjaar, groep zes Nederland) waarvan één of meerdere medeleerlingen te kampen hebben met een van de volgende stoornissen: ADHD, dyslexie, dyscalculie, DCD en Gilles de la Tourette. In het eerste deel van Zorgzame klas geven Glorieux en Vanthomme hun visie weer over een zorgzame school en geven ze een definitie van psycho-educatie. Ze verstaan onder [verberg tekst] psycho-educatie een georganiseerde vorm van voorlichting, informatie over een stoornis, een ziekte of een verschijnsel, met als doel een verandering in copinggedrag van de persoon en zijn omgeving te bewerkstelligen zodat er adequater met de gevolgen van het probleem kan worden omgegaan. Deze definitie is belangrijk omdat ze in het boek de rode draad vormt. Vervolgens bespreken de auteurs in het tweede deel uitgebreid de stoornissen waarmee medeleerlingen te kampen kunnen hebben. Telkens geven ze bij iedere stoornis een omschrijving, de voornaamste kenmerken, hoe de diagnose wordt gesteld, hoe je als school (leerkracht) deze leerlingen effectief kunt helpen en waar je terechtkan voor verdere info. In het derde en vierde deel leggen de auteurs eerst uit hoe een Zorgzame Klas optimaal werkt. Ze doen dit o.a. aan de hand van casussen. Vervolgens leggen ze stap voor stap uit hoe ze het Zorgzame Klas-model zelf hebben toegepast. Ze bieden de lezer hierbij heel wat mogelijkheden van activiteiten en lesopbouwen aan. Het laatste deel, ‘Hoofd erbij', is een leerlinghandboek. Een aanrader." [Karl Baert] Copyright (c) Vlabin-VBC2012Bron: http://www.de
Orthopedagogics --- Orthopedagogiek --- Orthopédagogie --- Leesstoornissen ; basisonderwijs --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- Sociale opvoeding --- basisonderwijs --- #PBIB:+105.61 --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Zorgverbreding --- ADHD --- DCD --- brein --- dyscalculie --- dyslexie --- leerproblemen --- psycho-educatie --- syndroom van Gilles de la Tourette --- zorgverbreding --- 464 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- DCD (Developmental Coordination Disorder) --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Gilles-de-la-tourettesyndroom --- Hersenen --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Zorgverbreding --- leerlingenbegeleiding --- opvoeding --- pesten --- Dyscalculie --- Dyslexie --- Geïntegreerd onderwijs --- Psychodidactiek --- 376 --- Basisonderwijs --- Leerstoornissen --- Opvoeding --- Psycho-educatie --- 110242.jpg --- Zorgbeleid --- 474.23 --- Gilles de la tourette --- Dyspraxie --- 464.0 --- leerstoornissen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- personen met een mentale beperking --- orthopedagogiek --- onderwijsintegratie van personen met een beperking --- Didactics of primary education --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- Curriculum planning --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Education 2015 --- zorgbeleid --- gedragsproblemen --- zorgtrajecten --- inclusief onderwijs --- dyspraxie
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|