Listing 1 - 10 of 337 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Veel kinderen hebben last van negatieve gedachten. Dit rijk geillustreerde boek maakt op humoristische wijze duidelijk dat het maar gedachten zijn en dat je wat aan die gedachten moet doen. Hoofdpersoon Holly laat in dit stripboek zien hoe je dat moet doen. Niet door te doen of de nare gedachten er niet zijn of steeds maar met ze in gevecht te gaan, maar door ze ruimte te geven. Ze lijken dan direct een stuk minder angstaanjagend.Het boek is bestemd voor kinderen van tien jaar tot veertien jaar met een laag zelfbeeld. Daarnaast kan het door zorgprofessionals, docenten en ouders gebruikt worden om hen te leren op basis van Acceptance and Commitment Therapy (ACT) effectiever om te gaan met de uitdagingen in hun leven.
Behavioral therapy. --- Behavioral Therapy. --- Behavior therapy.
Choose an application
Dit boek bevat het sociaal-cognitieve interventieprogramma Zelfcontrole, het resultaat van vele jaren onderzoek naar de best passende behandelmethode voor kinderen met agressief en oppositioneel gedrag. Theoretisch onderbouwd, in de praktijk getoetst (evidence based) en buitengewoon actueel gezien de aandacht voor agressie in de media. Bovendien bevat deze herziening de meest recente resultaten van het effectenonderzoek dat Teun van Manen over agressie en oppositioneel gedrag bij kinderen heeft uitgevoerd.Zelfcontrole gaat uitgebreid in op het sturen, begeleiden en coachen van kinderen in het zich eigen maken van zelfcontrole over wat zij voelen, denken en doen. Het aanleren van zelfcontroletechnieken heeft niet alleen als doel dat deze kinderen minder agressief gedrag gaan vertonen, maar zorgt er tevens voor dat zij zich een algemene manier van probleem oplossen eigen maken.Dit praktische boek is bij uitstek bedoeld voor medewerkers in de GGz,de jeugdhulpverlening, de HALT-bureaus en het onderwijs.
Psychotherapy. --- Counseling. --- Behavioral therapy. --- Psychotherapy and Counseling. --- Behavioral Therapy.
Choose an application
Gebaseerd op acceptance and commitment therapy (ACT) worden in dit praktische en toegankelijke boek diverse technieken aan ouders en (professionele) opvoeders geleerd. Deze technieken worden gebruikt door kinderpsychologen om kinderen vanaf vier jaar te helpen om angstige gevoelens los te laten en zich in plaats daarvan te richten op vriendschappen, nieuwe leerervaringen op school en plezier maken.
Psychotherapy. --- Counseling. --- Behavioral therapy. --- Psychotherapy and Counseling. --- Behavioral Therapy.
Choose an application
Behavioral assessment. --- Psychology --- Research --- Methodology.
Choose an application
Choose an application
Psychology --- Behavioral assessment. --- Assessment of behavior --- Behavior assessment --- Behavioral analysis --- Behavioral evaluation --- Psychodiagnostics --- Research --- Methodology. --- Methodology
Choose an application
L'Intervention Comportementale Clinique a pour objectif de favoriser le développement de tout enfant, adolescent ou adulte. Elle trouve une application toute particulière lorsque celui-ci présente des troubles du développement ou est en situation de handicap ou d'inadaptation Consacré essentiellement au modèle comportemental, aussi dénommé A.B.A. (Applied Behavior Analysis ou Analyse Appliquée du Comportement), cet ouvrage présente les différentes démarches de l'intervention depuis la fixation des priorités et des objectifs, la mise au point du programme d'intervention sur base d'une hypothèse fonctionnelle, jusqu'à son application, son évaluation et la communication aux personnes concernées ainsi qu'à la communauté scientifique. Il aborde également deux problématiques actuelles concernant, d'une part, la sensibilité sociale de l'enfant à l'attention de l'adulte, en particulier s'il a de l'autisme, et, d'autre part, la formation d'intervenants cliniciens de qualité. L'intervention est « positive » puisqu'elle se focalise sur les apprentissages assurant à la personne une meilleure qualité de vie et sur la « généralisation » des progrès dans tous les milieux de vie (famille, école, travail, loisirs, etc.). Elle est également « clinique », en s'adaptant aux caractéristiques de chaque personne et famille concernée. Cet ouvrage est principalement destiné à tous les intervenants impliqués dans des structures scolaires, éducatives, sociales, médicales et médico-sociales ainsi qu'à toute personne concernée par les enfants, adolescents et adultes ayant des troubles du développement.
Behavior modification. --- Behavioral assessment. --- Behavior therapy.
Choose an application
Why should modern psychotherapists be interested in philosophy, especially ancient philosophy? Why should philosophers be interested in psychotherapy? There is a sense of mutual attraction between what are today two thoroughly distinct disciplines. However, arguably it was not always the case that they were distinct.Donald Robertson takes the view that by reconsidering the generally received wisdom concerning the history of these closely-related subjects, we can learn a great deal about both philosophy and psychotherapy, under which heading he includes potentially solitary pursuits such as ""s
Choose an application
Genetics --- Social psychology --- Behaviorism (Psychology) --- Genetics. --- Genomic imprinting. --- Genetics, behavioral
Choose an application
This is the first dictionary dedicated to the work of Jean Baudrillard (1929-2007). It explains and contextualises more than a hundred key concepts, terms, influences and topics within his thought. An essential reference for students and scholars of Baudrillard, it also serves as an authoritative overview of how his ideas have shaped a broad range of disciplines, from art, architecture, film and photography to sociology, philosophy, human geography, media studies and cultural studies. The entries are written by thirty-five leading Baudrillard specialists from around the world, including Rex Bu
Sociologists --- Sociology --- Behavioral scientists --- Social scientists --- Baudrillard, Jean,
Listing 1 - 10 of 337 | << page >> |
Sort by
|