Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
'We bereiken ze niet!' Het is een vaak gehoorde jeremiade in allerlei sectoren, en ook in het jeugdwerk. Er bestaan veel misverstanden over de vraag hoe je doelgroepen van een andere origine efficiënt kan aanspreken. Goede communicatie met een cultureel divers publiek begint bij jezelf. In dit artikel lees je meer over het belang van een sterke organisatie en een creatieve marketing. Ook taal en beelden zijn uitstekende middelen om informatie door te geven. Als je tenminste rekening houdt met een aantal regels zoals 'eenvoud, eenvoud, eenvoud' of 'etnocommunicatie is meer dan een gekleurd ventje op een prentje'. Ook het etnocommunicatiewiel en de prestest komt aan bod. Dit artikel werd gepubliceerd in het boek 'Curieuzeneuzepastapot. Diversiteit en toegankelijkheid in het jeugdwerk' (G. Bombaerts, W. Hillaert en F. Coussée, 2010).
Choose an application
Choose an application
Met de enquête i.v.m. etnocommunicatie, Stem in kleur, verkent Verbal Vision vzw het beeld- en tekstgebruik bij een cultureel divers publiek. Ook wordt het verband tussen kenmerken van doelgroepen en hun kennis en houding ten aanzien van leren, werken, wonen, gezondheid en samenleven onderzocht. Welke boodschappen werken, welke niet? Vragen beelden extra aandacht? Welke teksten spreken het meeste aan? (bron: website Verbalvision)
Choose an application
Choose an application
Met 'Stem in kleur', een enquête i.v.m. etnocommunicatie, verkende Verbal Vision vzw het beeld- en tekstgebruik bij een cultureel divers publiek. Ook wordt het verband tussen kenmerken van doelgroepen en hun kennis en houding ten aanzien van leren, werken, wonen, gezondheid en samenleven onderzocht. Welke boodschappen werken, welke niet? Vragen beelden extra aandacht? Welke teksten spreken het meest aan?
Community organization --- Sociology --- Mass communications
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|