Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Frans --- Niveau A2 --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Begrijpend lezen --- Niveau A2 (Europees referentieniveau)
Choose an application
Choose an application
Franse spelling --- Franse spraakkunst --- Frans --- Niveau A2 --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Spelling --- Niveau A2 (Europees referentieniveau) --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek
Choose an application
Didactics of French --- Didactics of secundary education --- Frans --- Niveau A1 --- Begrijpend lezen --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Niveau A1 (Europees referentieniveau)
Choose an application
Nederlands --- teksten schrijven --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of Dutch --- didactiek --- Higher education --- departement PHL Music 11 --- schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Taalgebruik --- Spelling --- Interpunctie --- Grammatica --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Schriftelijke communicatie --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Mensen overhalen iets te doen: gezonder eten, een gebleekte spijkerbroek kopen, tien euro overmaken voor een goed doel. En niet door te dreigen met een honkbalknuppel, maar door wat je te zeggen hebt. Hoe komt het dat woorden gedrag kunnen beïnvloeden? Maar ook: waarom mislukt dat vaak? Overtuigende teksten. Onderzoek en ontwerp gaat over het ontwerpen van documenten die gericht zijn op het overtuigen van mensen. Het boek biedt een overzicht van theorieën en empirisch onderzoek naar de invloed van taal, tekst en beeld op het overtuigingsproces. De auteurs koppelen het onderzoek naar de invloed van deze boodschapkenmerken aan verschillende verwerkingsprocessen. Ook besteden zij aandacht aan automatisch gedrag en de rol van cultuurverschillen in het overtuigingsproces. Elk hoofdstuk sluit af met praktische opgaven die gericht zijn op het ontwerpen van overtuigende teksten. Overtuigende teksten is geschreven voor studenten communicatie- en informatiewetenschappen en opleidingen Nederlands. Daarnaast biedt het boek professionals, als tekstschrijvers of mensen die werkzaam zijn in de reclamewereld, tal van praktische inzichten. De auteurs van dit boek zijn verbonden aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hans Hoeken promoveerde op een proefschrift over inhoud, structuur en stijl van teksten op de vorming van attitudes. Hij is hoogleraar Persuasieve communicatie. Jos Hornikx is universitair docent. Hij is gepromoveerd op een cultuurvergelijkend onderzoek naar de overtuigingskracht van evidentietypen en doet nu onderzoek naar argumentkwaliteit en de invloed van cultuur op het overtuigingsproces. Lettica Hustinx, gepromoveerd op psycholinguïstisch onderzoek naar talige structuurmarkeerders, is universitair docent en onderzoekt de invloed van stilistische middelen, zoals levendigheid, op de overtuigingskracht van tekst. (flaptekst)
Schrijven. --- Taalgebruik. --- Overtuigende teksten. --- Reclameteksten. --- Voorlichting. --- Mass communications --- Massacommunicatie --- 82.081 --- #SBIB:309H505 --- #SBIB:309H519 --- #KVHA:Argumentatie --- #KVHA:Taalkunde --- 499.5 --- reclame --- schriftelijke communicatie --- taalgebruik --- voorlichtingskunde --- 001.81 --- documentontwerp --- schrijfvaardigheid --- 82.081 Creatief schrijven --- Creatief schrijven --- Code en boodschap: psychologische, psycho-analytische benadering --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- schriftelijke communicatie, notuleren --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Beïnvloeding --- Teksten --- Schriftelijke communicatie --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Tekstschrijven --- Nederlands --- Communicatieve vaardigheden --- Geschreven taal --- Tekst --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- schrijven --- argumenteren
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|