Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (6)

KU Leuven (2)

UAntwerpen (2)

UGent (2)

EhB (1)

Hogeschool Gent (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

Odisee (1)

PXL (1)

Thomas More Mechelen (1)

More...

Resource type

book (6)


Language

French (4)

Dutch (2)


Year
From To Submit

2009 (6)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Compréhension écrite : niveau 2
Authors: ---
ISBN: 2090352043 9782090352047 Year: 2009 Publisher: Paris CLE International

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Compréhension écrite : niveau 4
Authors: ---
ISBN: 9782090380002 Year: 2009 Publisher: Z.p. CLE International

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Orthographe : 450 nouveaux exercices : niveau intermédiaire : corrigés inclus
Authors: ---
ISBN: 9782090335941 Year: 2009 Publisher: Paris CLE International

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Compréhension écrite : niveau 1
Author:
ISBN: 9782090352009 Year: 2009 Publisher: Paris CLE International

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wisselwerk : snel beter schrijven op hbo-niveau
Authors: ---
ISBN: 9789001706296 Year: 2009 Publisher: Groningen/Houten Noordhoff


Book
Overtuigende teksten : onderzoek en ontwerp
Authors: --- ---
ISBN: 9789046901694 9046901696 Year: 2009 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mensen overhalen iets te doen: gezonder eten, een gebleekte spijkerbroek kopen, tien euro overmaken voor een goed doel. En niet door te dreigen met een honkbalknuppel, maar door wat je te zeggen hebt. Hoe komt het dat woorden gedrag kunnen beïnvloeden? Maar ook: waarom mislukt dat vaak? Overtuigende teksten. Onderzoek en ontwerp gaat over het ontwerpen van documenten die gericht zijn op het overtuigen van mensen. Het boek biedt een overzicht van theorieën en empirisch onderzoek naar de invloed van taal, tekst en beeld op het overtuigingsproces. De auteurs koppelen het onderzoek naar de invloed van deze boodschapkenmerken aan verschillende verwerkingsprocessen. Ook besteden zij aandacht aan automatisch gedrag en de rol van cultuurverschillen in het overtuigingsproces. Elk hoofdstuk sluit af met praktische opgaven die gericht zijn op het ontwerpen van overtuigende teksten. Overtuigende teksten is geschreven voor studenten communicatie- en informatiewetenschappen en opleidingen Nederlands. Daarnaast biedt het boek professionals, als tekstschrijvers of mensen die werkzaam zijn in de reclamewereld, tal van praktische inzichten. De auteurs van dit boek zijn verbonden aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hans Hoeken promoveerde op een proefschrift over inhoud, structuur en stijl van teksten op de vorming van attitudes. Hij is hoogleraar Persuasieve communicatie. Jos Hornikx is universitair docent. Hij is gepromoveerd op een cultuurvergelijkend onderzoek naar de overtuigingskracht van evidentietypen en doet nu onderzoek naar argumentkwaliteit en de invloed van cultuur op het overtuigingsproces. Lettica Hustinx, gepromoveerd op psycholinguïstisch onderzoek naar talige structuurmarkeerders, is universitair docent en onderzoekt de invloed van stilistische middelen, zoals levendigheid, op de overtuigingskracht van tekst. (flaptekst)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by