Narrow your search

Library

LUCA School of Arts (9)

Hogeschool Gent (6)

UGent (5)

KU Leuven (4)

EHC (3)

KBR (3)

UAntwerpen (2)

UCLouvain (2)

ULiège (2)

AP (1)

More...

Resource type

book (9)


Language

English (5)

Dutch (2)

German (1)

Multiple languages (1)


Year
From To Submit

2009 (9)

Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Stephan Balkenhol public:die Skulpturen im öffentlichen Raum 1984-2008
Author:
ISBN: 9783775722933 3775722939 Year: 2009 Publisher: Ostfildern Hatje Cantz


Book
The processes of life : an introduction to molecular biology
Author:
ISBN: 9780262013055 0262013053 9780262512411 0262512416 Year: 2009 Publisher: Cambridge, Mass.: MIT Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Event-Cities 4 is the latest in the Event-Cities series from Bernard Tschumi, documenting recent built and theoretical projects in the context of his evolving views on architecture, urbanism, and design. Event-Cities C4 follows directly from the work ofEvent-Cities 3, which examined the interaction of architectural content, concept, and context. This volume takes the interaction a step further, looking at a series of projects for which program or context are insufficient as a generative conceptual strategy, hence requiring a different approach. Tschumi has said, “Over the past years, there is one word I have almost never used, except in order to attack it: 'form.'” In Event-Cities 4, Tschumi introduces the “concept-form”: a concept generating a form, or a form generating a concept, so that one reinforces the other. The concept may be programmatic, technological, or social. The form may be singular or multiple, regular or irregular. Concept-forms act as organizing devices or common denominators for the multiple dimensions of programs and their evolution over time, and drive the projects featured in this book. Highlights include master plans for a pair of media-based work spaces and cultural campuses in Singapore and Abu Dhabi; a major master plan for a financial center with 40,000 projected inhabitants in the Dominican Republic; the innovative Blue Residential Tower in New York City; a group of museums and cultural buildings in France, Abu Dhabi, Dubai, and South Korea; a pedestrian bridge in France; and a “multi-programmatic” furniture piece, the TypoLounger. The book contains more than twenty of the Tschumi firm's recent projects, showcasing the most current and forward-looking designs of one of the world's leading architectural practices.


Book
Back to the city : strategies for informal urban interventions, collaboration between artists and architects.
Author:
ISBN: 9783775723299 Year: 2009 Publisher: Ostfildern Hatje Cantz


Book
Beaufort 03 : Kunst aan zee : Triennale voor Hedendaagse kunst
Author:
ISBN: 9789089310507 Year: 2009 Publisher: Gent Borgerhoff & Lamberigts nv

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mullican, Matt ; Meadows, Jason ; van Warmerdam, Marijke ; de Koning, Krijn ; Holloway, Evan ; Mannaerts, Valérie ; Aguirre y Otegui, Philip ; 't Jolle, Sven ; Segers, Tim ; Baldessari, John ; Frank, Tamar ; Wilder, Aeneas ; Xu Bing ; Klingelhöller, Harald ; Dujourie, Lili ; Kemps, Niek ; Ruby, Sterling ; De Cordier, Louis ; Brigada Ramona Parra ; Buren, Daniel ; Rosier, Mathilde ; Hempel, Lothar ; Houseago, Thomas ; Kusmirowski, Robert ; Gillick, Liam ; Gabellone, Giuseppe ; Deleu, Luc ; Rogiers, Peter ; Vercruysse, Jan ; Antunes, Leonor


Book
Schoolvoorbeelden : over kunstinterventies in scholen
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789040302909 9040302901 Year: 2009 Volume: 2 Publisher: Brussel Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Vlaams Bouwmeester

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het cahier neemt de ambitieuze inhaaloperatie in de scholenbouw als uitgangspunt om een duidelijker beeld te geven van de mogelijkheden en kansen die kunst in opdracht in een schoolse context kan genereren. De visie dat een school veel meer is dan een onderwijsinstelling, staat hierbij centraal. Een school staat niet op zichzelf en is zeker geen eiland. Het is een ontmoetingsplaats, een inspiratieoord waar mensen elkaar tegenkomen en in interactie treden maar zich ook kunnen terugtrekken indien nodig of gewenst. Een school moet bovendien bekeken worden vanuit een geïntegreerde visie waarbij niet alleen rekening gehouden wordt met het pedagogische en educatieve aspect, maar zeker ook met het inspirerende karakter ervan. Een schoolgebouw dat saaiheid en grijsheid uitstraalt, slaagt er moeilijk in leerlingen en hun ouders te enthousiasmeren. In deze visie is er onmiskenbaar ruimte voor kunstprojecten die de school en de omgeving er rond verrijken. (Bron: website Vlaanderen.be)

Keywords

Art --- kunst --- art [fine art] --- research [function] --- Teaching aids --- Iconography --- Public buildings --- onderzoek in de kunsten --- Buildings [School] --- Ecoles. Construction --- Onderwijsarchitectuur --- School architecture --- School buildings --- School-houses --- Schoolarchitectuur --- Schoolgebouwen --- Schoolhouses --- Architectuur en maatschappij --- 727.1 --- 7 --- 72 --- 711.61 --- 35.078 --- Vlaams Bouwmeester --- 7.039 --- Beeldende kunst ; interventies in scholen --- Openbare gebouwen en kunst ; integratie ; België --- Kunst ; in en op openbare plaatsen --- Kunst in opdracht --- DVD's --- Kunstcel Vlaamse Overheidsgebouwen --- Abboud, Jumana Emil --- Sarah & Charles --- Downsbrough, Peter --- Guilleminot, Marie-Ange --- Heymans, Bren --- Ntakiyica, Aimé --- Verdonck, Benjamin --- Lambrechts, Franciska --- Scholen (architectuur) --- Onderwijsgebouwen --- Kunst --- Architectuur --- Publieke ruimte --- Openbare ruimte --- Overheidsopdrachten --- Kunstgeschiedenis ; 2000 - 2050 --- Gebouwen voor opleiding en wetenschap ; scholen --- Trefwoord --- Contains audio-visual material --- public art --- education --- schoolhouses --- Art appreciation --- Belgium --- Art objects --- Schools --- kunst in openbare ruimte --- scholen --- Downsbrough Peter --- Guilleminot Marie-Ange --- Heymans Bren --- Ntakiyica Aimé --- Verdonck Benjamin --- Lambrechts Franciska --- schoolgebouwen --- Écoles --- Art. --- art [discipline] --- Bâtiment scolaire --- Rapport art-architecture


Book
Architectural positions : architecture, modernity and the public sphere
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789085065661 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Dan Graham : beyond

Listing 1 - 9 of 9
Sort by