Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe komt het toch dat tijdens het kringgesprek leerlingen vaker zwijgen dan spreken en luisteren? Kunnen ze op een gestructureerde manier met elkaar in gesprek gaan waarbij u overzicht houdt en er ook nog op een prettige manier geleerd wordt? Hoe organiseert u dat? In het boek Taal Nóg Interactiever vindt u antwoorden in de vorm van een uitgewerkt onderbouw-thema. Er zijn allerlei activiteiten beschreven waardoor leerlingen volop in interactie met elkaar leren. Voor de midden - en bovenbouw bieden de werkvormen bij de taalmethodelessen mogelijkheden om met de leerlingen de doelen voor de mondelinge taal op een leuke en gevarieerde manier te bereiken. Taal Nóg Interactiever draagt bij aan een goede mondelinge taalvaardigheid, een voorwaarde voor een succesvolle leesontwikkeling. Door veel interactie wordt de woordenschat vergroot, waardoor leerlingen makkelijker tot begrijpend luisteren en lezen komen. De werkwijze is door Bazalt ontwikkeld op basis van de elementen uit Interactief Taalonderwijs, Structureel Coöperatief Leren en Meervoudige Intelligentie. De activiteiten in dit boek zorgen ervoor dat leerlingen zich meer aangesproken voelen en betrokken aan de les meedoen.
471.41 --- 475.2 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Coöperatief leren --- Interactief taalonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlijnen --- Mondelinge communicatie --- Nederlands --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Woordenschat --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Begrijpend lezen --- Begrijpend luisteren --- Taalonderwijs --- didactiek --- basisonderwijs --- Begrijpend lezen. --- Begrijpend luisteren. --- Taalontwikkeling. --- didactiek. --- basisonderwijs. --- Didactiek. --- Basisonderwijs.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|