Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Nederlands --- Taalgebruik. --- Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- Nederlandse taal ; taalvaardigheid --- 803.93 -06 --- taalgebruik --- 485.1 --- Handboek/cursus --- handboek --- secundair onderwijs --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- departement Lerarenopleiding 08 --- Nederlands taalgebruik --- woordenschat --- spelling --- schrijven --- Taalzuivering --- Secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Basisvaardigheden Formuleren vormt samen met Basisvaardigheden Spelling en Basisvaardigheden Grammatica een handig naslagwerk voor studenten aan de lerarenopleiding. Ook bruikbaar voor zelfstudie!
Didactics of Dutch --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- stijlleer --- Higher education --- taalvaardigheid --- PHL-Central Office 12 --- Nederlands taalgebruik --- spelling --- Nederlands --- Taalgebruik --- Taalvaardigheid --- Lerarenopleiding --- taalonderwijs --- taal --- vaardigheden --- zelfstudie --- Nederlands 842 --- Schrijven --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Contains audio-visual material --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
In opleidingen en beroepen worden hoge eisen gesteld aan schriftelijke taalvaardigheden. Studenten worden getoetst door middel van schriftelijke verslaglegging en van de meeste beroepskrachten wordt geregeld een langere zakelijke tekst verwacht. Voor veel mensen blijft goed schrijven een struikelblok. Goed geschreven biedt een aanpak die studenten in staat stelt hun schrijfvaardigheid te verbeteren en hun algemene taalvaardigheid te ontwikkelen. Het is een praktische invulling van taalvaardigheidsontwikkeling in het kader van taalbeleid in het hoger onderwijs. De studenten leren een goede tekst op te zetten, te structureren en zorgvuldig te formuleren met behulp van analyse en revisie en door feedback van de docent. Maar vooral leren ze om het schrijfproces zelf ter hand te nemen en bij te sturen voordat ze het eindproduct afleveren. Deze werkwijze sluit aan bij onderwijsvormen zoals 'leren leren', zelfstandig leren en competentieleren. Goed geschreven is een compleet pakket taalvaardigheid dat zijn effectiviteit in de afgelopen jaren heeft bewezen. De vele voorbeelden maken het ook geschikt voor zelfstudie. Bij dit boek hoort een website, met onder meer een portfolio waarin de studenten hun leervorderingen kunnen bijhouden. (Bron: covertekst)
Nederlands --- Science --- HO (hoger onderwijs) --- Stilistics --- schriftelijke communicatie --- zakentaal --- Didactics of Dutch --- didactiek --- departement Algemeen 11 --- Nederlands taalgebruik --- E100142.jpg --- Schrijven --- taalkunde --- 007.2 --- 8 --- Schriftelijke communicatie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language
Choose an application
Redigeren. --- Schrijven. --- zinsbouw --- teksten schrijven --- brieven schrijven --- Dutch language --- copywriting --- spelling --- leestekens --- Orthography --- Schrijven --- Communicatieve vaardigheden --- Nederlands --- Communicatie --- Tekstschrijven --- 803.93 -06 --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijven --- #KVHA:Formuleren --- * 844.6 --- schriftelijke communicatie --- Nederlands 843 --- tekstopbouw --- schrijven --- formuleren --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Stijlleer --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Helder Nederlands is een overzichtelijk lexicon dat ondersteuning biedt bij elke leermethode Nederlands. Het accent ligt op praktische voorbeelden en tips, waarbij de theorie in dienst staat van het te bereiken doel. De hoofdstukken over luisteren en spreken geven een overzicht van de verschillende strategieën die de lezer of luisteraar kan toepassen om op basis van het doel dat hij zichzelf gesteld heeft het maximum aan informatie uit een luister- of leestekst te halen. Bij de actieve vaardigheden schrijven en spreken, bekijkt men vooral de bouw van een tekst en wordt taalsteun aangeboden via schrijf- en spreekkaders. De hoofdstukken over efficiënt taalgebruik en over spelling en leestekens bieden informatie ter ondersteuning van de vaardigheden. Het hoofdstuk Taalkundig lexicon geeft een overzicht van de grammaticale termen en regels om tot correct taalgebruik te komen en is bedoeld als een naslagwerk. Tenslotte worden in het laatste hoofdstuk de grote literaire periodes met hun belangrijkste kenmerken op een rij gezet.
Didactics of Dutch --- Dutch language --- grammatica --- spelling --- literatuur --- Nederlands --- taalgebruik --- 808 --- 844.6 --- communicatie --- lexicon --- taalleer --- 485.2 --- Communicatie --- Schrijven --- Spreken --- Taalgebruik --- Leestekens --- Literatuur --- Nederlandse taal ; taalgebruik --- Retorica. Het effectieve gebruik van taal --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- Taal en letterkunde; overige talen --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Schoolbooks - Didactic material --- departement Lerarenopleiding 09 --- Nederlands taalgebruik --- Stilistiek --- Grammatica --- Spelling --- Spreken in het openbaar --- Geschreven taal --- Verbale communicatie --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|