Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Veel basisscholen en lerarenopleidingen hebben de ambitie een onderwijspraktijk te ontwikkelen die voor alle betrokkenen interessant, motiverend, uitdagend en betekenisvol is. Dit streven vraagt om een proces waarin de behoeften van leerlingen, leraren, studenten en opleiders serieus worden genomen. Als belanghebbenden participeren zij in de vormgeving van de beoogde praktijk. Het op systematische wijze realiseren van een gezamenlijke ambitie wordt collectief leren of collectief kennis creëren genoemd. Collectief kennis creëren is een vitaal proces waarin aan de individuele behoeften van betrokkenen aan relatie, competentie en autonomie tegemoet wordt gekomen. Tegelijk wordt ook voorzien in de collectieve behoeften aan cohesie, coherentie en coöperatie. Deze publicatie biedt een theoretisch model voor collectieve leerprocessen en gaat in op de vormgeving ervan. Zij laat aan de hand van casuïstiek zien hoe collectief leren in een basisschool en een opleiding gestalte krijgt en biedt er een samenhangende methodiek voor. (Bron: covertekst)
Onderwijsleerprocessen --- 473 --- Lerarenopleiding --- Leerprocessen --- Basisonderwijs --- Kennismanagement --- leerprocessen --- basisonderwijs --- lerarenopleiding --- competenties --- 104317.jpg --- Basisonderwijs ; didactiek --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- Lerarenopleidingen --- 450.8 --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Methodiek van het studeren --- Onderwijsleerprocessen. --- Learning --- Collaboration --- Onderwijsstrategieën ; basisonderwijs --- Onderwijspraktijk
Choose an application
Becoming a Teacher Educator is an impressive book for teacher educators who want to become engaged in the latest views and practices of their profession. It is the first book that addresses a range of important topics related to the work of teacher educators, the induction of teacher educators and their further professional development. Becoming a Teacher Educator has a practical focus and it provides theoretical insights, experiences of experts and practical recommendations. The book is rooted in the Association of Teacher Education in Europe (ATEE) and many of the chapters are written by authors who are active members of the ATEE. Distinguished researchers and practitioners from different parts of Europe, and beyond, joined their efforts to write a book that is truly international and combines research, practice and reflection. Becoming a Teacher Educator is essential reading for novice teacher educators as well as experienced teacher educators who want to keep up with the latest insights in their profession. This book provides a guide for those who supervise or coach novice or veteran teacher educators, and for various professionals who bear responsibility for the professional development of teacher educators. "There is a growing need for evidence-based resources made available to (future) teacher educators. Since a learning society requires new sets of competencies of the main actors, we are most in want of knowledgeable teacher educators that support the professional development of their (student) teachers. This book fits the actual demands." (Dr. Joost Lowyck, Professor Emeritus, former director of the Teacher Education Institute, Leuven University). "This is an original book in a very important area. The editors define the concept of teacher educator' widely and I think, therefore, that the book is relevant for schools, higher education, and education authorities of all kinds. The authorship and theme have wide relevance across Europe, Australasia and North America." (Prof. Bob Moon, Professor in Education Teaching Studies, Department of Education, Open University, UK).
Education. --- Teacher Education. --- Teachers --- Education --- Enseignants --- Training of. --- Formation --- Leraren ; opleidingen --- 371.2 --- 481.7 # De leraar en zijn opleiding --- Europa --- beroepsopleiding --- lerarenopleidingen --- onderwijs --- Organisatie van het onderwijs, het lesgeven en regelingen met betrekking tot opleiding --- PXL-Education 2014 --- didactiek van het Engels
Choose an application
An invaluable resource helping teachers at all levels of experience to develop their understanding of English grammar. Grammar for English Language Teachers is designed to help practising and trainee teachers to develop their knowledge of English grammar systems. It encourages teachers to appreciate factors that affect grammatical choices, and evaluates the 'rules of thumb' presented to learners in course materials. Consolidation exercises provide an opportunity for teachers to test these rules against real language use and to evaluate classroom and reference materials.
English language --- Grammar --- Study and teaching --- Grammar. --- Study and teaching. --- Anglais (Langue) --- Composition and exercises --- Grammaire --- Etude et enseignement --- Composition et exercices --- Engels --- spraakkunst --- Grammatica --- Grammaticaoefeningen --- Engels (GB) --- Lerarenopleidingen --- Spraakkunst --- 837.1 Spraakkunst; algemeen --- Oefening --- English language - Grammar - Study and teaching --- Didactics of English --- grammatica --- Anglais (langue) --- Étude et enseignement (supérieur) --- Étude et enseignement (supérieur)
Choose an application
De kwaliteit van leraren is bepalend voor de kwaliteit van het onderwijs. Daarom is het van groot belang dat lerarenopleidingen samen met hun partnerscholen, de aanstaande leraren op een zo goed mogelijke manier voorbereiden op hun loopbaan. Dit boek biedt een inhoudelijke en praktische leidraad bij de conceptuele ondersteuning van ontwikkelingen gericht op het (leren) onderwijzen in de werkplekleeromgeving binnen het primair basisonderwijs. De auteurs pleiten uitdrukkelijk voor een adequate aansluiting tussen onderwijspraktijk en onderwijsonderzoek om de kwaliteit van die ontwikkelingen te borgen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- leeromgeving --- lerarenopleiding --- onderwijskunde --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- onderwijsonderzoek --- werkplekken --- onderwijzen --- mentoren --- Basisonderwijs --- Lesgeven --- Mentoren --- Samenwerking --- Werkplekleren --- 472.7 --- 473.7 --- Onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijzen --- Opleidingen --- 102105.jpg --- Leraren ; basisonderwijs ; opleidingen --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Teacher training --- departement Lerarenopleiding 10 --- onderwijspraktijk --- Leraren basisonderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Didactische werkvormen --- Leraar basisonderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Didactische werkvorm
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|