Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak In het onderwijs leven veel vragen omtrent de onderkenning en aanpak van hardnekkige problemen in het leren lezen, spellen en rekenen. Zowel in theorie en onderzoek als in de uitwerking van de klinische praktijk ontstaat meer en meer consensus over de noodzaak van een taakgerichte aanpak. Kinderen met dyslexie en/of dyscalculie vragen van meet af aan om een verantwoorde diagnostiek en een zeer bewuste opbouw van het leerproces. In deze bundel gaan Nederlandse en Vlaamse auteurs in op actuele themas, discussies en recente ontwikkelingen, zoals diagnostiek van dyslexie en het opstellen van een dyslexieverklaring (Henneman & Kleijnen; Van den Broeck), effectieve remediëring en behandeling van leesproblemen (Verhoeven; Vonk & Bakker), de impact van leerstoornissen op latere leeftijd (Ruijssenaars & Ghesquière), metacognitie en leerproblemen (Minnaert), jonge kinderen en rekenproblemen (Van Luit), rekenstrategieën van sterke en zwakke leerlingen (Torbeyns, Verschaffel & Ghesquière) en de behandeling van rekenproblemen (Van Lieshout).
Dyslexie --- Rekenstoornissen --- Dyscalculie --- Autisme --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- autisme --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Autisme. --- inclusief onderwijs --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Rekenstoornis --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
80
samenwerkend leren --- Didactics --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Passend onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- Professionalisering --- Zorgverbreding --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Zorgverbreding --- Adaptief onderwijs --- 460.8 --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- zorgverbreding --- buitengewoon onderwijs --- adaptief onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- inclusief onderwijs
Choose an application
Het Landelijk Expertisecentrum Onderwijs en Zorg (LEOZ) is een samenwerkingsproject van drie Nederlandse hogescholen die een opleiding Speciale Onderwijszorg aanbieden. LEOZ wil door het bundelen van kennis, ervaring en mensen een antwoord geven op de toenemende druk op zowel het reguliere als speciale onderwijs. Die druk is het gevolg van de stijging van het aantal leerlingen dat extra zorg nodig heeft en de maatschappelijke wens om leerlingen zoveel mogelijk in een reguliere omgeving op te vangen (inclusief onderwijs). De belangrijkste taak voor LEOZ is het ondersteunen van de hogescholen en de docenten in het educatieve domein. Onderzoek naar de benodigde competenties van docenten in het voortgezet onderwijs die zogeheten inclusief onderwijs geven.
Aufsatzsammlung. --- Competentie (psychologie). --- Inclusief onderwijs. --- Integrativer Unterricht. --- Leerkrachten. --- Lehrerfortbildung. --- Onderwijsvernieuwing. --- Onderwijsverzorging. --- School management --- buitengewoon onderwijs --- orthodidactiek --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Educational innovations --- Teacher training --- Methodology --- Education --- Development --- Geïntegreerd onderwijs ; Nederland --- Inclusief onderwijs --- Competenties --- Leraren --- Gehandicapte kinderen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Zorgcoördinatie --- inclusief onderwijs --- Competentie --- Leraar --- Kind met een handicap --- Zorgcoördinatie (onderwijs) --- Directie
Choose an application
Bij mensen die niet beantwoorden aan een bepaalde standaard worden de hindernissen die ze ervaren vaak beschouwd als eigen aan hun probleem of handicap. De persoon wordt zijn afwijking. Tegenover die visie kan je inbrengen dat het probleem in de eerste plaats sociaal-cultureel is: de samenleving werpt barrières op waardoor mensen met een probleem niet meer mee kunnen doen. Vanuit die manier van kijken zijn er strategieën nodig om die barrières weg te nemen en mensen een volwaardig burgerschap te geven.
Handicaps. --- onderwijsintegratie van personen met een beperking --- inclusief beleid --- personen met een beperking --- Social policy and particular groups --- People with mental disabilities --- Services for --- Rehabilitation --- 325 --- Nederland --- gehandicapten --- geïntegreerd onderwijs --- inclusie --- Gehandicapten ; integratie --- Kwaliteitszorg ; gehandicaptenzorg --- Geïntegreerd onderwijs --- integratie --- kwaliteitszorg --- Inclusie --- Inclusief onderwijs (GON : geïntegreerd onderwijs) --- Personen met een handicap --- Sociale problemen van en zorg voor zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten; algemeen --- Gehandicapten --- Integratie --- Kwaliteitszorg --- Gehandicaptenzorg --- inclusief onderwijs --- Persoon met een handicap --- Digitale kloof --- ouder --- Hoger onderwijs --- Ondersteuning --- Samenleving --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|