Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KMSKA (1)

KU Leuven (1)

LUCA School of Arts (1)

UAntwerpen (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2009 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
The pleasures and sorrows of work.
Author:
ISBN: 9780241144435 Year: 2009 Publisher: London : Penguin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We spend most of our waking lives at work - in occupations often chosen by our unthinking sixteen-year-old selves. And yet we rarely ask ourselves how we got there or what it might mean for us. Equally intrigued by work's pleasures and its pains, Alain de Botton here heads out into the under-charted worlds of the office, the factory, the fishing fleet and the logistics centre, ears and eyes open to the beauty, interest and sheer strangeness of the modern workplace. Along the way he tries to answer some of the most urgent questions we can ask about work: Why do we do it? What makes it pleasurable? What is its meaning? And why do we daily exhaust not only ourselves but also the planet?

Keywords

Arbeid. --- Arbeidsethos.


Book
Brieven over de esthetische opvoeding van de mens
Author:
ISBN: 9789490334024 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Octavo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Schillers magnum opus 'Brieven over de esthetische opvoeding van de mens' behoort tot de belangrijkste filosofische werken van de vroege Duitse Romantiek. Met de zijns inziens catastrofale gevolgen van de Franse Revolutie voor ogen, komt Schiller ertoe geen heil meer te verwachten van politieke middelen en alleen het niet-politieke middel van de kunst in staat te achten de moderne maatschappij te humaniseren. Het 'spel' van de kunst zou de mens pas echt vrij maken. Zijn gedurfde verhandeling is tot op vandaag van grote invloed. Zijn visie op de homo ludens, analyse van de maatschappij, interpretatie van de geschiedenis, opvatting van kunst en dialectische methode van begripsvorming zijn een bron van inspiratie geweest voor pedagogisch onderzoek naar het spel, en voor historici en filosofen als Johan Huizinga, Jürgen Habermas, Richard Rorty, Jean-Luc Nancy en Jacques Rancière

Listing 1 - 2 of 2
Sort by