Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Het grote Inspiratie Doeboek : doe meer met je talenten
Authors: ---
ISBN: 9789490292010 Year: 2009 Publisher: Thorn Groningen Ef & Ef Media Talent

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat inspireert je? Hoe zet je jouw talenten in in je werk en je leven? Hoe breng je jouw passies in de praktijk? Het bwerk helpt je op weg zodat je van je wilde plan uiteindelijk een uitvoerbaar actieplan kunt maken


Book
The cognitive neurosciences.
Author:
ISBN: 9780262013413 Year: 2009 Publisher: Cambridge (Mass.) MIT press


Book
Zes denkkaders om met informatie om te gaan
Author:
ISBN: 9789047001935 Year: 2009 Volume: *81 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

or. titel : Six frames for thinking about information


Book
Hoe stotteren ontstaat en zich ontwikkelt: epidemilogie en fenomenologie
Author:
ISBN: 9789033475023 Year: 2009 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ongeveer drie op honderd van de nieuwgeboren kinderen per jaar zullen tijdens hun ontwikkeling stotteren. Bij ongeveer één procent van de bevolking blijft het stotteren voortbestaan. Voor hen kan stotteren ongestadig evolueren tot een probleem dat de levenskwaliteit aantast. Het verzamelen en bestuderen van verschijnselen van stotteren is een nuttige en noodzakelijke stap om het ontstaan en de ontwikkeling van deze spraakstoornis te kunnen doorgronden. Het is het onderwerp van epidemiologische fenomenologische studies over stotteren. In dit boek worden gegevens gerapporteerd uit klassieke studies over stotteren van Johnson en medewerkers (1933-1955) en Andrews en Harris (1946-1962) en van meer recente studies van Yairi en Ambrose (1999-2005) en van Boey (1991-2006). Deze laatste studie is uitgevoerd bij meer dan 1500 personen. Daarbij werden geobserveerde en gerapporteerde gegevens over onder meer stottermomenten en hun karakteristieke eigenschappen, over stottergedragingen, bewustzijn van stotteren en spreekattitude, over reacties van luisteraars en over de wederzijdse samenhang van stotteren en persoonlijkheidseigenschappen op systematische wijze verzameld. Er wordt een model over het ontstaan van stotteren onderbouwd en ook een model over de ontwikkeling van stotteren en de variabelen die dat bepalen. Zo wordt een en ander over het ontstaan en de ontwikkeling van stotteren opgehelderd. (Bron: covertekst)


Book
50 werkvormen voor creatieve sessies : een schatkist vol ideeën voor bijeenkomsten met resultaat
Authors: ---
ISBN: 9789089650115 Year: 2009 Publisher: Culemborg Van Duuren Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek biedt een schatkaart om je weg te vinden in de wereld van creatief denken: 50 inspirerende werkvormen prikkelen de hersenen op verschillende manieren en zijn geschikt voor creatieve sessies met groepen maar soms ook met een individuele variant. Het is geschreven voor managers, beleidsmedewerkers, trainers en consultants, die sessies begeleiden waarbij gebruik moet worden gemaakt van de creatieve vermogens van de deelnemers om tot vernieuwing of verbetering te komen. Het gaat hierbij om creatief denken, denken waarbij vaak de intuïtie wordt aangesproken, maar vaak ook de ratio. Zo zijn er werkvormen om inzicht te vergroten, om een gewenste situatie helder te krijgen en om originele ideeën te ontwikkelen. In een inleiding geven de auteurs aan hoe met het boek gewerkt kan worden. Met literatuur- en speelfilmlijst en als bijlage een handleiding voor mindmappenCreatief denken kunt u zien als een ontdekkingsreis. Soms laat u het logisch denken even voor wat het is en zoekt u uw grenzen op, wilt u zoveel mogelijk 'out of the box' denken en laat u uw verbeelding spreken. In andere gevallen hebt u juist uw logische denkvaardigheden nodig om een vraagstuk van alle kanten te bekijken of een idee te beoordelen.Dit boek biedt een schatkaart om uw weg te vinden in de wereld van creatief denken. Het bevat vijftig inspirerende werkvormen die de hersenen op verschillende manieren prikkelen en die geschikt zijn voor creatieve sessies met groepen, maar soms ook een individuele variant hebben. Onder creatieve sessies verstaan we bijeenkomsten die bijdragen aan nieuwe ideeën of een gezamenlijk streefbeeld en uiteindelijk tot innovaties en verbeteringen leiden. Dat kan op een intuïtieve manier gaan, maar er staan ook voldoende werkvormen in dit boek waarbij een beroep wordt gedaan op de ratio.'50 werkvormen voor creatieve sessies' is geschreven voor mensen die bijeenkomsten begeleiden waarbij gebruik wordt gemaakt van de creatieve vermogens van de deelnemers om zo echt tot vernieuwing of verbetering te komen. Dat maakt dit boek geschikt voor managers, beleidsmedewerkers, trainers, consultants, professionele facilitators en verder voor iedereen die zulke sessies begeleidt.Bron: https://www.managementboek.nl/e-book/9789089650610/50-werkvormen-voor-creatieve-sessies-rozemarijn-dols


Book
Methodiek: kunst- en erfgoededucatie : theorie en praktijk
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789090249650 Year: 2009 Publisher: Leuven Mooss

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sinds het begin van de jaren '80 werken we consequent volgens onze uitgeschreven methodische handleiding. Het zorgde en zorgt nog steeds voor de kwaliteit die eigen is aan onze werking. Doorheen de jaren merkten we dat er grenzen waren aan de mogelijkheden van deze aanpak. Om nog beter en in meer verschillende contexten kinderen, jongeren en hun begeleiders goesting in kunst te geven, werkten we door tot we voorliggende boek af hadden. 'Af' is echter relatief. Op het ogenblik dat dit voorwoord wordt geschreven, rijpen al nieuwe inzeichten en ontstaan er andere praktijken bij Mooss. 'Het boek' zoals we de voorliggende tekst noemen, zullen we in de volgende jaren dan ook regelmatig updaten en aanpassen in de vorm van artikels en nieuwe werkfiches. Deze en nog veel meer zijn te vinden op ons website, www.mooss.org (Bron: voorwoord)


Book
Leerproblemen evidence-based voorspellen, onderkennen en aanpakken : bijdragen uit onderzoek
Authors: --- ---
ISBN: 9789033476211 Year: 2009 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Naarmate het onderzoek over de onderkenning en behandeling van leerproblemen toeneemt, groeit ook de roep voor meer evidence-based praktijk op dat terrein. Deze tendens pleit voor de integratie van wetenschappelijk onderzoek en praktijkervaring in functie van een aanpak die aansluit bij de hulpvraag van de cliënt. In dit boek worden een aantal onderzoeksbijdragen van de recente conferenties van de Stichting Leerproblemen Vlaanderen over dit thema samengebracht. Verschillende aspecten komen aan bod: dyscalculie beschrijven, begrijpen en aanpakken (Desoete), effectieve instructie van lezen (Vernooy), geprotocolleerde dyslexiebehandeling (Ruijssenaars, Bron, Loykens en van Mameren-Schoehuizen) en (studie)motivatie (Sierens en Vansteenkiste). Daarnaast wordt ook verslag uitgebracht van de drie eindwerken die in 2009 door de Stichting Leerproblemen Vlaanderen bekroond werden. Ze beschrijven allemaal onderzoek naar de predictie en vroegtijdige onderkenning van leerproblemen. Dit is een belangrijk thema voor de dagelijkse onderwijspraktijk. Predictie en vroegtijdige onderkenning kunnen er immers toe leiden dat er ook op tijd ingegrepen kan worden. Als onderzoek één zaak heeft aangetoond, dan is het dat vroegtijdige hulp de beste prognose garandeert.

Keywords

Dyscalculie. --- Dyslexie. --- Leerstoornissen --- Kinderen (0-12 jaar) --- Diagnostiek. --- Preventie. --- leerstoornissen --- orthodidactiek --- dyscalculie --- Teaching --- Orthopedagogics --- leesproblemen --- dyslexie --- didactiek --- School children --- Education --- Acalculia in children --- Treatment --- Academic collection --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Rekenstoornissen --- leerproblemen --- leesonderwijs --- motivatie --- rekenproblemen --- spellingstoornissen --- zorgverbreding --- 464 --- evidence based onderzoek --- orthopedagogiek --- evidence-based practice --- Leerstoornissen ; kinderen --- rekenstoornissen --- Evidence-based practice --- Fonologische vaardigheden --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Leerproblemen --- Leesstoornissen (woordblindheid) --- Rekenen/rekenproblemen (dyscalculie) --- Spellingproblemen --- instructie --- Dyscalculie --- Dyslexie --- Leesproblemen --- Rekenproblemen --- 094877.jpg --- 376 --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- 159.95 --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Diagnostiek --- Behandeling --- Motivatie --- Leerprobleem --- Diagnose --- Oorzaak

Listing 1 - 7 of 7
Sort by