Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Wie kent niet van die situaties in de groep waar de emoties hoog oplopen omdat leraar en leerling in een machtsstrijd verwikkeld raken? In dit boek leest u dat het mogelijk is om als leraar in te spelen op verschillen tussen leerlingen, warmte uit te dragen naar hen en ook afstand te nemen van de eigen emoties in confronterende situaties. Dit door gebruik te maken van vier principes: het zoek-de-behoefte principe; het preventieprincipe; het interventieprincipe; het stap voor stap principe. Moeilijk uitvoerbaar? De praktische voorbeelden en tips laten zien dat deze principes direct in de groep te realiseren zijn. Overeind blijven in uitdagende, confronterende situaties hoeft dan geen probleem te zijn.
Pedagogische psychologie ; Groepspsychologie ; Gedragsstoornissen ; onderwijs ; Leerlingbegeleiding. --- klasmanagement --- gezag --- Klasmanagement --- Klasklimaat --- Leerkrachten : attituden --- Relatie leraar-leerling --- Relatie leraar-klas --- 454.22 --- groepsbegeleiding --- Onderwijsstijlen --- Relatie leerling - schoolleiders --- Conflicthantering --- Relatie leraar - leerling --- Klassenmanagement --- Gedragsproblemen --- Groepsdynamiek --- Onderwijsstijl --- Gedragsprobleem
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|