Narrow your search

Library

RoSa (10)

ULiège (3)

Odisee (2)

VUB (2)

KU Leuven (1)

LUCA School of Arts (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLouvain (1)

UCLL (1)

More...

Resource type

book (8)

digital (5)

dissertation (2)

audio (1)


Language

English (11)

Dutch (3)

French (2)


Year
From To Submit

2008 (16)

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Dissertation
Design and evaluation of digital learning material for academic education in human nutrition
Author:
ISBN: 9789085048411 Year: 2008 Publisher: Wageningen : Wageningen University,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Utilisation des nouvelles technologies de l'information et de la communication dans l'enseignement de la statistique élémentaire
Authors: ---
Year: 2008 Publisher: [S.l. : chez l'auteur],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Audio
Documentaire Valentijn: gender in de blender
Author:
Year: 2008 Publisher: Leuven Provincie Vlaams Brabant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Math doesn't suck: how to survive middle school math without losing your mind or breaking a nail
Author:
Year: 2008 Publisher: New York Plume

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een wiskundeboek voor meisjes dat een bestseller werd. Jawel, het kan, maar voorlopig alleen in de Verenigde Staten. Het is bedoeld voor meisjes van 11 jaar tot 14 jaar. Het is een echt wiskundehandboek, dat de leerstof op een ludieke manier presenteert. De auteur wil de meisjes meer zelfvertrouwen geven om aan het rekenen te gaan. Zo somt ze de voordelen op van wiskune, met als uitsmijter: 'While it's fun to focus on being fashionable and glamorous, it's also important to develop your smart and savvy side'. De toon blijft luchtig (grappige titels) maar de inhoud is wel degelijk serieus. De voorbeelden om de leerstof te illustreren komen uit de leefwereld van meisjes.


Digital
Questionnaire for self and team reflection
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: Leonardo da Vinci - Education and Culture-EU

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Questionnaire to assess gender-specific behaviour and interactions between children in early childhood centres
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: Place of publication unknown

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gender in de blender: educatief pakket over genderdiversiteit en transgender
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: [Leuven] Provincie Vlaams Brabant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze leesmap is bestemd voor leerkrachten in het secundair onderwijs. Gender, identiteit en diversiteit zijn de sleutelwoorden. In dit lespakket wordt een nieuw project onder de titel 'Gender in de blender' voorgesteld. Niet de traditionele tweedeling tussen man en vrouw is het uitgangspunt, maar de unieke identiteit van het individu. Elk individu is een combinatie van verschillende aspecten: sekse, culturele invloed, seksuele oriëntatie en psychologische beleving. Deze invalshoek heeft oog voor de individuele verschillen binnen de categorieën man en vrouw. Deze manier van kijken erkent en waardeert de verschillen tussen mensen. Stereotypering en/of stigmatisering worden aldus vermeden. Bedoeling van dit pakket is om jongeren genuanceerder te leren denken en omgaan met diversiteit en anders zijn.


Digital
Observation and documentation tools and participative methods to verify personal assumptions regarding girls and boys in early childhood centres
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: Leonardo da Vinci - Education and Culture-EU

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Questions on picture books – checklist for analysing gender images in picture books
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: Leonardo da Vinci - Education and Culture-EU

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A teacher's guide to multisensory learning
Author:
ISBN: 1281827142 9786611827144 1416608281 1416608273 141660829X 9781416608271 9781416608295 9781416607137 1416607137 9781416608288 9781281827142 1416616578 Year: 2008 Publisher: Alexandria, Va. Association for Supervision and Curriculum Development

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Learn how to engage the senses to help students improve their literacy skills and make the most of their interests and abilities.

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by