Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Deze map is een praktisch hulpmiddel voor de leerkracht. Wanneer je het thema zintuigen wilt uitwerken in de klas, kun je aan de hand van deze map onmiddellijk aan de slag. De activiteiten zijn kant-en-klaar uitgewerkt en in de bijlagen vind je al het nodige materiaal. Er worden zowel activiteiten voor de jongste als voor de oudste kleuters gegeven. Naast een algemeen deel vind je de vijf zintuigen: voelen, zien, horen, ruiken en proeven. In het algemeen deel bekijkt men het thema 'zintuigen' in zijn totaliteit. Je vindt hier o.a. een zintuigenlied en gezelschapspelletjes rond het thema zintuigen. Ook 'snoezelen' en het aanmaken van zintuigenwanden wordt bekeken. Daarnaast bekijkt men elk zintuig apart. De indeling is voor elk zintuig dezelfde. Per thema lees je in welke verschillende hoeken je kunt werken, er zijn een taal-,denk- en knutselactiviteiten en zintuigspelletjes gegeven. In de bijlagen vind je al het nodige materiaal zodat je onmiddellijk kunt starten met de activiteit.
WO (wereldoriëntatie) --- zintuigen --- Didactics of social education --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- Affective and dynamic functions --- #PBIB:+110.40 --- gezelschapsspellen --- hoekenwerk --- kleuters --- snoezelen --- 415.2 --- 471.43 --- Gehoor(Horen) --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Schoolboeken --- Smaak (Proeven Zintuigen) --- Snoezelen --- Spelen(Kinderspelen) --- Tastzin (Voelen) --- Zien(Gezicht) --- Zintuigen --- 471.43 ) Wereldoriëntatie --- wereldoriëntatie --- 373.24 --- Hoekenwerk ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Zintuigen ; kleuteronderwijs --- 471.8 --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Wereldoriëntatie --- taalverwerving --- waarneming --- sensomotorische ontwikkeling --- Zintuig
Choose an application
Of u nu reeds ingewijd bent in snoezelen of niet, u zult in dit naslagwerk uw gading vinden. Of het nu gaat over de wordingsgeschiedenis van het snoezelen, de definitie, het stappenplan voor een snoezelmoment, het creëren en organiseren van een snoezelruimte; de taak van de begeleiders, de sfeerschepping en de voorwerpen ..., noem maar op, u vindt dit allemaal terug in dit sterk doordachte boek.
Snoezelen. --- ergotherapie --- kinderen --- kleuters --- snoezelen --- zintuigen --- 415.2 --- basisonderwijs --- kleuteronderwijs --- 613.6 --- Gehandicapte kinderen --- Snoezelen --- Zintuiglijke ontwikkeling --- 471.44 --- Kinderen en jongeren met een meervoudige handicap --- Kinderopvang (kinderdagverblijf) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters --- Knutselen --- Schoolinrichting --- Spel --- Zintuiglijk spel --- Zintuiglijke indrukken --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- 159.93 --- Materialen --- Methodiek --- Ruimte --- Zintuigen --- 326 --- 092195.jpg --- gezicht, gehoor, smaak, reuk, gevoel en lichaamstaal --- Verpleging van afzonderlijke groepen en ziekten --- Sociale en emotionele opvoeding --- kinderopvang --- Orthopedagogics --- Didactics of Kindergarten --- orthopedagogiek --- lager onderwijs --- zintuiglijk spel --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 462 --- 471.49 --- 478.9 --- Emotionele opvoeding; ba.o. --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- Overige onderwerpen didactiek kleuteronderw. --- Schoolbooks - Didactic material --- Kleuteronderwijs --- Emotionele opvoeding; ba.o --- Overige onderwerpen didactiek kleuteronderw --- Didactics of social education --- Didactics of the arts --- Zintuig --- Kleuter
Choose an application
Dit boek is een praktijkboek met voorbeelden van ondersteuning voor kinderen en jongeren met verstandelijke en meervoudige beperking bij integratie en participatie, ofwel inclusie, in onze sterk geletterde, talige maatschappij. Daarom ligt de kern van onze inclusiebenadering op het toegankelijk maken van taal, communicatie en geletterdheid voor deze groep kinderen en jongeren. Het spreekt vanzelf dat daarbij ook gerichte aandacht wordt besteed aan de inrichting van aanpassingen in de sociale leefomgeving van de kinderen. Het werk bevat ook hoofdstukken over snoezelen, multisensorische stimulering en integratie, en een uitgebreid programma voor vrije tijd & naschoolse opvang. Ook de spraak- & taalontwikkeling, communicatie en vroege geletterdheid van peuters en kleuters met zeer ernstige spraak- & taalmoeilijkheden en verstandelijke beperkingen komen aan bod
Gehandicapte kinderen --- Inclusie --- Integratie. --- Gehandicapten. --- communicatievaardigheden --- snoezelen --- Orthopedagogics --- buitenschoolse activiteiten --- inclusief beleid --- Social policy and particular groups --- assessments (onderwijs) --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- inclusie --- taalontwikkeling --- 460.8 --- buitengewoon onderwijs --- inclusief onderwijs --- orthopedagogiek --- 463.4 --- communicatie --- gehandicapte kinderen --- Assessment --- Beginnende geletterdheid --- Buitenschoolse opvang --- Cerebrale parese --- Communicatie --- Inclusief onderwijs --- Kansarme kinderen --- Kinderen --- Kinderopvang --- Meervoudig gehandicapten --- Mentaal gehandicapten --- Ontwikkelingsproblemen --- Snoezelen --- 37.014 --- Kinderen met een handicap --- Levenskwaliteit --- Onderwijs --- Ontwikkelingsstoornissen --- 364.65 --- Gehandicapten : integratie --- Gehandicapte kinderen ; inegratie --- S20080752.JPG --- vrijetijdsbesteding --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- 007 --- 362.3 --- 365 --- 379 --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Meervoudig gehandicapte kinderen --- Taalproblemen --- Communicatieve vaardigheden --- Spraakproblemen --- Ontluikende geletterdheid --- Opvoedingsondersteuning --- Gelijke onderwijskansen --- Integratie --- 464 --- onderwijs --- Taal --- taalvaardigheid --- gehandicapten --- kinderen --- leerproblemen --- Leerlingenbegeleiding --- Kinderen met leerproblemen --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Sport --- Kind met een verstandelijke handicap --- Kind met een meervoudige handicap --- Taalprobleem --- Spraakprobleem --- Kind met een handicap --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Kind --- Persoon met een meervoudige handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- personen met een mentale beperking --- personen met een meervoudige beperking --- kinderen met een beperking
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|