Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Educational sciences --- moeilijk opvoedbare kinderen --- pedagogiek --- departement Lerarenopleiding 10 --- gedragsstoornissen --- emotionele problemen --- psychosociale problemen --- opvoeding --- kinder- en jeugdpsychologie
Choose an application
35230101
spraakstoornissen --- autisme --- psychomotorische ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- Developmental psychology --- neurologie --- ontwikkelingsstoornissen --- foetale ontwikkeling --- groeistoornissen --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- lichamelijke ontwikkeling --- psychomotorische stoornissen --- ontwikkeling van het kind --- Paediatrics --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Ontwikkelingsstoornissen ; kinderen --- 159.9 --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- observatie --- ontwikkelingspsychologie --- 605.2 --- pediatrie --- 416.1 --- ontwikkeling kinderen --- ontwikkelingspsychologie kinderen --- 616.053.2 --- Kind --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsstoornissen --- 416.23 --- kinderen (gez) --- ontwikkelingspsychologie (gez) --- ontwikkelingsstoornissen (gez) --- gedrag --- Kindergeneeskunde --- Ontwikkelingspsychologie ; baby's --- Psychologie --- kindergeneeskunde --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Kindergeneeskunde - Pediatrie --- kinderen --- departement Gezondheidszorg 08 --- Kinderen --- Ontwikkelingspsychologie --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Agressie staat vandaag volop in de kijker. De maatschappelijke bekommernis is groot, het probleem complex. Ook in opvoedings- en onderwijssituaties krijgt men vaak te maken met agressie. Het is niet eenvoudig hiermee om te gaan. Hoe en wanneer grijp je in? Wat kan de oorzaak zijn van agressie en zijn er manieren om agressie te voorkomen?Dit boek biedt concrete handvatten. Eerst bekijkt de auteur wat agressie precies is en wat het achterliggende crisisontwikkelingsmodel is. Dan plaatst hij agressie binnen de ontwikkeling van het kind, met advies voor leerkrachten en begeleiders. Ook de rol van schoolreglementen en andere afspraken komen aan bod. Daarnaast krijgen preventie en debriefing ruime aandacht. Rode draad in dit boek zijn de concrete tips en herkenbare voorbeeldsituaties. (Bron: covertekst)
Agressie --- Hulpverlening. --- Jeugd --- Leerlingen. --- lichaamstaal --- mondelinge communicatie --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- Educational psychology --- Personality development --- agressie --- moeilijk opvoedbare kinderen --- 700 Pedagogie --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Violence Geweld --- onderwijs --- 416.5 --- 467 --- Conflicten --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- agressiviteit --- gedragsproblemen --- schoolcultuur --- 179.8 --- Agressie (geweld, woede) --- Agressiviteit (geweld, agressie) --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Lichaamstaal --- Onderwijs --- Opvoeding --- 37.064 --- Crisisinterventie --- Gedragsstoornissen --- Preventie --- Agressie ; kinderen --- Agressie ; leerlingen --- S20080667.JPG --- geweld --- jeugdzorg --- leerlingbegeleiding --- opvoeding --- probleemjongeren --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- (zie ook: teleonderwijs) --- 301.15 --- 362.7 --- 371.21 --- 371 --- 37 --- Aggressiveness (Psychology) in children --- Aggressiveness (Psychology) management --- Antisociaal gedrag --- Gedragsproblemen --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen --- Leerlingbegeleiding --- Gedragsprobleem --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|