Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Deze uitgave biedt een oriëntatie in de onderwijskunde. De belangrijkste basiscomponenten van het gangbare didactische referentiekader komen aan de orde: beginsituatie, doelstellingen, leerinhouden, werkvormen, groeperingsvormen, media en didactische evaluatie. Het is een basis voor studenten in de lerarenopleiding en een naslagwerk voor beginnende leraren van alle onderwijsniveaus. Op die manier is het ook nuttig voor de diverse onderwijsondersteuningen en begeleidingsdiensten die hun professionele kennisbasis willen opbouwen en verruimen. Dit boek is een openleerpakket dat opgebouwd werd volgens de methodiek van het begeleid zelfstandig leren. Begeleid zelfstandig leren is ondertussen een begrip geworden in het basis-, secundair en hoger onderwijs. Het biedt interessante mogelijkheden in de lerarenopleidingen zelf om een gedifferentieerde aanpak mogelijk te maken. Studenten kunnen de beginselen van de algemene didactiek op eigen tempo, naar eigen behoefte en interesse verwerken. Het openleerpakket bevat vragen en opdrachten waarvoor de antwoordsleutel is toegevoegd. Talrijke links bieden de mogelijkheid op het internet aanvullende informatie op te zoeken. (Bron: covertekst)
Didactiek. --- Onderwijskunde. --- begeleidingsmethodieken --- zelfstudie --- Didactics --- oriëntering --- studiemethode-begeleiding --- didactiek --- Higher education --- 37.02 --- Didactiek --- Leermiddelen --- Methodiek --- Onderwijs --- Werkvormen --- Zelfstandig leren --- 454 --- Begeleid zelfstandig leren --- Didactische werkvormen --- Onderwijs; algemeen --- 091736.jpg --- Secundair onderwijs ; didactiek --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Onderwijskunde --- Doelen --- Beginsituatie --- Leerinhouden --- Onderwijsmedia --- Evaluatie --- Doelstelling --- Leerinhoud --- Didactische werkvorm
Choose an application
Voor ieder in het onderwijs die echt wil weten welke didactische aanpak de resultaten van de leerlingen aantoonbaar verbetert, biedt dit boek zicht op research uitkomsten, overzichten en beschrijvingen van wat werkt. De auteurs zetten tientallen jaren wetenschappelijke informatie om in heldere actieplannen voor de praktijk. Er blijken 9 soorten didactische aanpak te zijn die het leren van de leerling op hoger niveau brengen. Van elk van deze negen didactische strategieën wordt uitgelegd wat de essentie ervan is en welke principes belangrijk zijn voor het goed toepassen van de aanpak, met voorbeelden uit de praktijk, schema's, indelingen, stappenplannen en andere hulpmiddelen om mensen uit het onderwijs te helpen de didactische strategieën direct toe te passen. Inhoudsopgave : 1. Resultaten van onderwijsresearch toepassen in het onderwijs: de tijd is er rijp voor 2. Identificeren van overeenkomsten en verschillen 3. Samenvatten en notities maken 4. Inspanningen bevestigen en erkenning geven 5. Huiswerk en oefening 6. Nonverbale representatie 7. Coöperatief leren 8. Doelen stellen en feedback geven 9. Vragen/hypotheses formuleren en hypotheses testen 10 Voorkennis activeren met vragen, aanwijzingen en kapstokken 11. Het onderwijzen van specifieke soorten kennis 12. De negen categorieën bij didactische planning gebruiken
Didactiek. --- Onderwijsonderzoek. --- onderwijsonderzoek --- Teaching --- onderwijssociologie --- onderwijsstrategieën --- schoolomgeving --- professionaliteit --- kwaliteit --- Research on teaching --- didactiek --- schoolorganisatie --- #PBIB:+110.10 --- 371 --- coöperatief leren --- didactische principes --- huiswerk --- 454.2 --- onderwijs --- 454.21 --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Leren --- Actieonderzoek --- Coöperatief leren --- Doelen --- Feedback --- Huiswerk --- Onderwijsonderzoek --- Praktijkonderzoek --- didactiek : algemeen (ler) --- Onderzoeksmethoden ; onderwijs --- 100788.jpg --- Didactiek --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Onderwijskunde --- PXL-Education 2013 --- onderwijskunde --- Wetenschappelijk onderzoek --- Pedagogiek --- Kwaliteitszorg --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvorm --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Ooit aan je collega's gevraagd wat ze als hoofddoel van jullie samenwerking zien? Opgeschreven wat je Superman zou laten doen als hij jouw team zou komen versterken? Of bedacht voor welke belangrijke prijs je jouw team zou nomineren? Vast niet. Met dit spel ontdek je op een heel creatieve manier allerlei onvermoede teamtalenten. Het biedt een concept voor het verbeteren van samenwerking in teams in organisaties. Centrale vragen: wat is de missie van uw team; wat zijn de ambities van de teamleden en hoe passen die in het gezamenlijke doel van het team; wat zijn de onderlinge rolverwachtingen tussen de teamleden; wat zijn de procedures en werkafspraken die u maakt om uw doelen te bereiken; hoe zijn de onderlinge verhoudingen?Met Het Teamspel maak je de ook belangrijkste aspecten van teamwork bespreekbaar. Want voor een hecht team is goede samenwerking onmisbaar. En daarvoor heb je antwoord nodig op belangrijke vragen als: 'Wat is onze bijdrage?', 'Wat zijn nu eigenlijk onze belangrijkste doelen?', 'Hoe hebben we de taken en rollen verdeeld?' En, last but not least: 'Hoe zien we elkaar?' Maar laten we niet vergeten dat je, behalve om de teamspirit te verbeteren, Het Teamspel natuurlijk ook 'gewoon' kunt spelen omdat het leuk is. Het maakt verrassend veel creativiteit en spontaniteit los, verhoogt de teamgeest en geeft een verfrissende kijk op de gang van zaken. Omdat het gebaseerd is op een beproefd concept van teameffectiviteit, is het uitstekend te gebruiken bij professionele teamcoaching, workshops over samenwerking, of bij kick-offs van projectteamsHet spel kan gespeeld worden met min. 4 en max. 12 spelers. Bij meer dan 12 teamleden wordt aanbevolen om de groep op te delen in 2 groepen van maximaal 6 teamleden, die het spel afzonderlijk spelen. Bij meer dan 6 teamleden is het aan te raden het team op te splitsten in subgroepjes van elk 3 teamleden. Omdat de meeste teamgroepen bestaan uit meer dan 6 personen, spreken de opdrachten over subgroep. Wanneer een team bestaat uit 6 personen of minder, bedoelt men met subgroep het individuele teamlidBron: https://www.thema.nl/waaier-teamspel/?gclid=CjwKCAjwyo36BRAXEiwA24CwGYPZ9rdCt4R1XcWZwZ2xEUssJp0lqMFgPOEL9YxfZusNn4-vjffoZxoC_I4QAvD_BwE
Business management --- Adult education. Lifelong learning --- Groepsdynamiek --- Groepswerk --- Teamwerk --- #PBIB:+101.10 --- Spel --- Teamwork (groepsarbeid, werken in groepsverband) --- Spelmateriaal --- Teamwork --- teamwork --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- 65.014 --- Games --- #PBIB:+108.41 --- 159.923 --- Communicatie --- Feedback --- Karakterkunde --- Leidinggeven --- Persoonlijkheid --- Relaties --- Citaten --- Zelfkennis --- Teammanagement --- didactische set --- 070952.jpg --- Communicatiespelen --- S2006687.JPG --- leiderschap, maatschappelijk --- communicatie --- persoonlijkheidsvorming --- Persoonlijkheidsleer --- Persoonlijkheidskenmerken --- Teamvorming --- Zelfbeeld --- Kennismakingsspelen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- 301.17 --- 007 --- 37.03 --- Veranderingsproces --- Zingeving --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Relatievorming --- wijsheid --- citaten --- groepsontwikkeling --- Didactics of social education --- persoonlijkheidsleer --- zelfkennis --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Bedrijfskunde --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- toegepaste filosofie --- Ontwikkelingsspelen --- Sociale vaardigheden --- Teamontwikkeling --- Missie --- Doelen --- Teamrol --- Taakanalyse --- Teamrollen --- Leiderschap --- Missiewerk --- Doelstelling --- Sociology of work --- Labour market --- Jeux Spelen
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|