Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Management van schoonmaakdienstverlening
Author:
ISBN: 9789047300755 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Boom Lema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Schoonmaakdienstverlening is een vakgebied dat de afgelopen decennia sterk is geprofessionaliseerd. Niet vreemd als je bedenkt dat de schoonmaaksector tot de meest dynamische industrieën behoort in termen van banencreatie. Management van schoonmaakdienstverlening benadert deze branche vanuit een managementoptiek. De auteur biedt zowel een kritische beschrijving van de feitelijke gang van zaken als een visie op mogelijke alternatieve benaderingen. Aan de orde komen facilitaire inkoop, uitbesteding en (her)aanbesteding, behoeftespecificatie, selectie van leveranciers, contractbeheer, kwaliteitsmanagement en certificatie. Ook de Europese stand van zaken met betrekking tot de schoonmaakbranche krijgt ruimschoots aandacht. Het boek geeft een compleet beeld van een sector die een grote werkgelegenheid kent. ERRATUM In het boek staat een verkeerde versie van de pagina 'Over de auteur'. Kijk onder inhoudsopgave voor de juiste versie.

Keywords

Management --- Bedrijfsbeheer --- 658 --- Cleaning --- 005.9


Book
Mastering the hype cycle : how to choose the right innovation at the right time
Author:
ISBN: 9781422121108 Year: 2008 Publisher: McGraw-Hill Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

It happens over and over again. Some innovation (a new product, a management trend) comes along that captures the public's imagination. Everybody joins the parade with great fanfare and high expectations. This "next big thing" promises to transform the companies that adopt it -- and inflict great peril on those that don't.Then, when the innovation fails to deliver as promised immediately, everyone starts bailing out. Investments are wasted; stock prices plunge; disillusionment sets in.It doesn't have to be this way. In Mastering the Hype Cycle, Jackie Fenn and Mark Raskino explain what drives this pattern and how your company can avoid its potential dangers. By understanding the hype cycle, you can ride it more skillfully -- timing your investment decisions so that the innovations you adopt stand the best chance of succeeding in the long-term.Drawing on company examples and Gartner's proven STREET (Scope, Track, Rank, Evaluate, Evangelize, Transfer) framework, the authors show how to orchestrate the key steps in the innovation-adoption process -- from choosing which innovations to take on and when in their life cycle you should adopt, to paving the way for a successful introduction.The hype cycle isn't going away. But this book arms you with the strategies you need to ride the crest of a new idea to success -- and steer clear of the trough of disillusionment.Bron: www.amazon.nl


Digital
Bedrijfsbeheer voor het beroepsonderwijs
Author:
ISBN: 9789030196204 Year: 2008 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Bedrijfsbeheer voor het beroepsonderwijs : handleiding extra incl. PowerPointlessen : cd-rom
Author:
ISBN: 9789030196266 Year: 2008 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Bedrijfseconomie : een inleiding
Authors: ---
ISBN: 9789038212272 Year: 2008 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur behandelt de materie in twee grote delen. In het eerste stuk krijgt de lezer inzicht in de basisbegrippen van kosten- en opbrengstberekening ter ondersteuning van beleidsbeslissingen. Er wordt aandacht besteed aan de bepaling van de kostensoorten, het onderscheid tussen constante en variabele kosten, de problematiek van de verdeling van de indirecte kosten, de kostenbeheersing, het verkoop- en productieplan en een aantal investeringsvraagstukken. In het tweede deel staat het financieringsprobleem centraal. Een nuttig hulpmiddel in dat verband is de zogenaamde financiële analyse van de onderneming. Het is niet de bedoeling dat de gebruiker een jaarrekening kan opstellen. Wel moet men na het doornemen van het boek kunnen komen tot het begrijpen en het beoordelen van de financiële situatie van een onderneming. De meeste onderwerpen worden verduidelijkt door middel van getallenvoorbeelden (breakevenafzet, direct costing, verschillenanalyse, ratio-analyse). Doorheen het boek kan de kennis worden getoetst aan de hand van een aantal uitgewerkte voorbeelden of door middel van probleemstellingen waarvoor zelf een oplossing dient gezocht te worden. Dit boek is in eerste instantie te gebruiken als handboek in het hoger onderwijs. Iedereen die zich echter interesseert voor bedrijfseconomie heeft met dit boek een nuttig naslagwerk.


Book
Bedrijfsbeheer voor het beroepsonderwijs : handleiding
Author:
ISBN: 9789030196266 Year: 2008 Publisher: Mechelen Plantyn


Book
Zo maak je een marketingplan
Authors: ---
ISBN: 9789001303938 9789001844387 Year: 2008 Publisher: Groningen Wolters Noordhoff


Book
Zo maak je een ondernemingsplan
Author:
ISBN: 9789001712846 Year: 2008 Publisher: Groningen Wolters Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek biedt een 8-stappenplan om zelfstandig een ondernemingsplan te schrijven. Het is zo geschreven dat je het zonder voorkennis kunt gebruiken. Per stap wordt eerst de noodzakelijke kennis kort uitgelegd om vervolgens via 'activiteiten' je aan het werk te zetten. Indien nodig kun je ter verdieping verdere literatuur raadplegen of op internet zoeken via de links naar geschikte websites.


Book
Praktijkboek strategie : routeplan voor het ontwikkelen van een werkbare bedrijfsstrategie
Authors: --- ---
ISBN: 9789077432235 Year: 2008 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een praktische handleiding om je bedrijfsstrategie te realiseren Dankzij de stapsgewijze aanpak zet je strategisch denken om in praktisch doen. Een praktijkgerichte benadering van strategiebepaling gebaseerd op de jarenlange consultancyervaring van de auteurs. Het duidelijke routeplan en de essentiële werkbladen vormen een handig instrument om in team een strategie te ontwikkelen én uit te voeren. Met een unieke code die gratis toegang verleent tot een online leerplatform - www.praktijkboekstrategie.com - voor meer uitleg, theoretische achtergronden, illustraties en praktijkvoorbeelden. Bron : http://www.boekenbank.be

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by