Listing 1 - 10 of 113 << page
of 12
>>
Sort by

Book
2008 International Symposium on Applications and the Internet : July 28, 2008-August 1, 2008.
Author:
ISBN: 0769532977 1509083626 Year: 2008 Publisher: New York : IEEE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Internet --- World Wide Web


Book
2008 Latin American Web Conference
Author:
ISBN: 1509084355 1424442036 Year: 2008 Publisher: Piscataway, NJ : IEEE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

World Wide Web


Book
2008 ACM/SIGDA Dinner and Open Member Meeting
Author:
Year: 2008 Publisher: New York, NY, United States : Association for Computing Machinery,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

World Wide Web


Book
De l'imprimé à Internet
Author:
Year: 2008 Publisher: [Place of publication not identified] : Project Gutenberg,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De l'imprimé à Internet
Author:
Year: 2008 Publisher: [Place of publication not identified] : Project Gutenberg,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Connect! : success and satisfaction in the web age
Author:
ISBN: 1281217638 9786611217631 0470280077 9780470280072 9780470223987 0470223987 Year: 2008 Publisher: Hoboken, N.J. : Chichester : Wiley ; John Wiley [distributor],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

If you use the web to reach out beyond the confines of your office, cubicle, or home to connect and collaborate with others doing the same thing, you're a web worker. In this book you'll learn how to use new web tools, discover sites and services you might want to try, and meet the social web where people are as important as corporations. You'll learn how people are working in new ways because of the web, and how you can too.


Book
The revolution will not be downloaded : dissent in the digital age
Author:
ISBN: 9781843344599 9781843344605 1843344599 1843344602 1780631693 9781780631691 Year: 2008 Publisher: Oxford, England : Chandos Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book attacks the often implicit and damaging assumption that 'everyone' is online and that 'everyone' is using online resources within the specified parameters of employers, government and national laws. This book summons a critical Web Studies, asking not only who is using particular applications, but also how and why. This remedial work is required. The concept and label of 'Web 2.0' is part of a wide-ranging suite of assumptions that offer simple answers to difficult questions. The term captures a desire for online collaboration and the sharing of information, performed most visibly th


Book
Proceedings of the sixth IEEE European Conference on Web Services : 12-14 November 2008, Dublin, Ireland
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 076953399X 150907581X Year: 2008 Publisher: [Place of publication not identified] IEEE Computer Society

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Proceedings of the ICEBE 2008 : IEEE International Conference on e-Business Engineering ; AiR 2008 : IEEE International Workshop on Advances in RFID ; EM2I 2008 : IEEE International on E-Marketplace Integration and Interoperability ; SOAIC 2008 : IEEE Inte
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 1509075836 0769533957 Year: 2008 Publisher: [Place of publication not identified] IEEE Computer Society

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Comprendre et naviguer dans un hypermédia métaphorisé : l'influence de la forme d'un hypermédia métaphorisé et des comportements de consulations induits sur la représentation mentale des contenus communiqués.
Authors: ---
ISBN: 9782874631474 2874631477 Year: 2008 Volume: 568 Publisher: Louvain-la-Neuve UCL. Presses universitaires de Louvain

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cette recherche se penche sur les processus sémio-cognitifs mis en oeuvre lors de la compréhension des contenus communiqués par un hypermédia et sur la manière dont se déroule la consultation de ce type de dispositif. L'étude de ces différentes activités se centre en particulier sur un hypermédia à vocation socio-éducative construit par une métaphore. Il s'agit de mettre en évidence l'influence de cette métaphore sur l'élaboration de la représentation mentale des contenus au cours de la consultation du dispositif hypermédiatique. Les résultats obtenus permettent d'identifier le rôle, dans ce processus de compréhension, du comportement de consultation adopté par l'usager et induit, du moins en partie, par la métaphore. Une typologie propose de distinguer différentes métaphores construites à partir des dimensions de l'hypermédia identifiées. Elle se présente comme une grille d'analyse de l'hypermédia métaphorisé, permettant d'envisager les effets que chaque type de métaphores produit sur la consultation et sur la compréhension. L'approche théorique liée à la sémiotique cognitive s'intéresse aux relations entre les systèmes sémiotiques et les processus cognitifs. En particulier, le modèle conceptuel proposé trouve ses racines dans la théorie de la métaphore conceptuelle et dans la théorie de l'intégration conceptuelle (Conceptual Blending). La métaphore dans l'hypermédia est envisagée comme un processus cognitif qui produit un cadre d'interprétation à partir duquel se construisent l'activité de consultation et la compréhension des contenus communiqués. La consultation est une activité complexe qui relève de la navigation dans l'espace, de l'interactivité et de la compréhension de texte. La démarche empirique mise en place afin de tester les hypothèses formulées est de nature quasi-expérimentale.

Listing 1 - 10 of 113 << page
of 12
>>
Sort by