Listing 1 - 10 of 113 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
If you use the web to reach out beyond the confines of your office, cubicle, or home to connect and collaborate with others doing the same thing, you're a web worker. In this book you'll learn how to use new web tools, discover sites and services you might want to try, and meet the social web where people are as important as corporations. You'll learn how people are working in new ways because of the web, and how you can too.
World Wide Web. --- Business --- Electronic data processing --- W3 (World Wide Web) --- Web (World Wide Web) --- World Wide Web (Information retrieval system) --- WWW (World Wide Web) --- Hypertext systems --- Multimedia systems --- Internet --- Data processing. --- World Wide Web --- Internet users --- Web users --- World Wide Web users --- Computer users --- Personal Internet use in the workplace --- Data processing --- E-books
Choose an application
This book attacks the often implicit and damaging assumption that 'everyone' is online and that 'everyone' is using online resources within the specified parameters of employers, government and national laws. This book summons a critical Web Studies, asking not only who is using particular applications, but also how and why. This remedial work is required. The concept and label of 'Web 2.0' is part of a wide-ranging suite of assumptions that offer simple answers to difficult questions. The term captures a desire for online collaboration and the sharing of information, performed most visibly th
Digital divide. --- Web 2.0. --- World Wide Web. --- W3 (World Wide Web) --- Web (World Wide Web) --- World Wide Web (Information retrieval system) --- WWW (World Wide Web) --- Hypertext systems --- Multimedia systems --- Internet --- World Wide Web --- Divide, Digital --- GDD (Global digital divide) --- Global digital divide --- Information society
Choose an application
Web services --- World Wide Web --- Web databases --- Electrical & Computer Engineering --- Engineering & Applied Sciences --- Telecommunications
Choose an application
Electronic commerce --- World Wide Web --- Information technology --- Commerce --- Business & Economics --- Marketing & Sales
Choose an application
Cette recherche se penche sur les processus sémio-cognitifs mis en oeuvre lors de la compréhension des contenus communiqués par un hypermédia et sur la manière dont se déroule la consultation de ce type de dispositif. L'étude de ces différentes activités se centre en particulier sur un hypermédia à vocation socio-éducative construit par une métaphore. Il s'agit de mettre en évidence l'influence de cette métaphore sur l'élaboration de la représentation mentale des contenus au cours de la consultation du dispositif hypermédiatique. Les résultats obtenus permettent d'identifier le rôle, dans ce processus de compréhension, du comportement de consultation adopté par l'usager et induit, du moins en partie, par la métaphore. Une typologie propose de distinguer différentes métaphores construites à partir des dimensions de l'hypermédia identifiées. Elle se présente comme une grille d'analyse de l'hypermédia métaphorisé, permettant d'envisager les effets que chaque type de métaphores produit sur la consultation et sur la compréhension. L'approche théorique liée à la sémiotique cognitive s'intéresse aux relations entre les systèmes sémiotiques et les processus cognitifs. En particulier, le modèle conceptuel proposé trouve ses racines dans la théorie de la métaphore conceptuelle et dans la théorie de l'intégration conceptuelle (Conceptual Blending). La métaphore dans l'hypermédia est envisagée comme un processus cognitif qui produit un cadre d'interprétation à partir duquel se construisent l'activité de consultation et la compréhension des contenus communiqués. La consultation est une activité complexe qui relève de la navigation dans l'espace, de l'interactivité et de la compréhension de texte. La démarche empirique mise en place afin de tester les hypothèses formulées est de nature quasi-expérimentale.
Interactive multimedia --- World Wide web --- Semiotics --- Discourse analysis --- Academic collection --- Theses
Listing 1 - 10 of 113 | << page >> |
Sort by
|