Narrow your search
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
La toponymie de Visé
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: Visé : Editions de la S.R.A.H.V. (Société royale Archéo-Historique de Visé) : Musée régional de Visé,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Juden im venezianischen Treviso (1389-1509)
Author:
ISBN: 9783775256285 3775256288 Year: 2008 Volume: 19 Publisher: Hannover : Hahnsche Buchhandlung,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les dangers de la télé pour les bébés
Author:
Year: 2008 Publisher: Bruxelles : Ministère de la communuté française,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Grundkurs Fernsehanalyse
Author:
ISBN: 9783770546831 3770546830 9783825231538 3825231534 Year: 2008 Publisher: Paderborn : Wilhelm Fink,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les animatueurs
Author:
ISBN: 9782350131177 Year: 2008 Publisher: Paris : J.-C. Gawsewitch éditeur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Producteur et réalisateur de télévision, l'auteur évoque les animateurs qu'il a fréquentés au cours de sa carrière : S. Collaro, M. Dumas. C. Dechavanne, T. Ardisson, K. Zero, etc. Il relate leurs colères, leurs caprices, leurs obsessions et brosse un portrait type de ce que doit être un animateur.


Book
Télévision et histoire, la confusion des genres : docudramas, docufictions et fictions du réel
Author:
ISSN: 13784099 ISBN: 9782804157067 2804157067 Year: 2008 Volume: *22 Publisher: Bruxelles: De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Après un très net déclin à la fin des années 1990, l'histoire est revenue au premier plan grâce à des genres qui mélangent les formes de la fiction et des éléments documentaires affirmés. Des docufictions comme L'Odyssée de l'espèce (45 millions de téléspectateurs dans le monde), mais aussi des docudramas de facture classique sur des faits divers relativement récents comme L'Affaire Dominici ou des fictions du réel tel L'Affaire Villemin ou L'embrasement, sur les émeutes de novembre 2005, ont profondément modifié ce qu'était traditionnellement l'histoire télévisée. Ces émissions ne cessent d'affirmer leur caractère documentaire, mais en réalité elles ne sont que des "propositions" très subjectives, des genres hybrides qui mélangent le vrai et l'inventé. La méfiance à l'égard de l'image et la crise de l'histoire ne sont-elles pas conjuguées pour installer le scepticisme dans lequel se sont glissés ces "faux en histoire"?. Cet ouvrage se destine aux étudiants et chercheurs en journalisme, en communication, en histoire, en esthétique, en philosophie et en cinéma ainsi qu'au grand public cultivé


Book
Découvrir l'audiovisuel et ses métiers
Authors: ---
ISBN: 9782747214537 Year: 2008 Publisher: Paris : Eska,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mise en lumière de la façon dont se font les programmes, des formations et débouchés professionnels du secteur, des technologies mises à l'oeuvre et des défis à relever.


Book
Loft story ou La télévision de la honte : la téléréalité exposée aux rejets
Author:
ISBN: 9782296062191 2296062199 Year: 2008 Publisher: Paris: L'Harmattan,

Global TV : Exporting Television and Culture in the World Market
Authors: ---
ISBN: 9780814799420 9780814799413 0814799426 0814739164 9780814739167 0814799418 0814786340 Year: 2008 Publisher: New York, NY : New York University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A reporter for the Los Angeles Times once noted that “I Love Lucy is said to be on the air somewhere in the world 24 hours a day.” That Lucy’s madcap antics can be watched anywhere at any time is thanks to television syndication, a booming global marketplace that imports and exports TV shows. Programs from different countries are packaged, bought, and sold all over the world, under the watch of an industry that is extraordinarily lucrative for major studios and production companies. In Global TV, Denise D. Bielb and C. Lee Harrington seek to understand the machinery of this marketplace, its origins and history, its inner workings, and its product management. In so doing, they are led to explore the cultural significance of this global trade, and to ask how it is so remarkably successful despite the inherent cultural differences between shows and local audiences. How do culture-specific genres like American soap operas and Latin telenovelas so easily cross borders and adapt to new cultural surroundings? Why is The Nanny, whose gum-chewing star is from Queens, New York, a smash in Italy? Importantly, Bielby and Harrington also ask which kinds of shows fail. What is lost in translation? Considering such factors as censorship and other such state-specific policies, what are the inevitable constraints of crossing over? Highly experienced in the field, Bielby and Harrington provide a unique and richly textured look at global television through a cultural lens, one that has an undeniable and complex effect on what shows succeed and which do not on an international scale.

Listing 1 - 10 of 10
Sort by