Narrow your search
Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Rafael
Author:
ISBN: 1780420544 1283952602 9781780420547 9789583028090 Year: 2008 Publisher: [New York] [Parkstone International]

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Descubra el Renacimiento a través de los ojos de uno de los artistas italianos más grandes de todos los tiempos. El volumen de Mega Square Rafael ofrece una maravillosa introducción a la ingente obra de este artista, exponiendo una muestra de sus pinturas, dibujos y frescos para deleite del lector. Su tamaño práctico y compacto hace de este libro un regalo perfecto para los apasionados del arte de todo el mundo.


Book
Itinera : trajectoires de la forme, Tragedia Endogonidia
Authors: --- ---
ISBN: 9782742778294 2742778292 Year: 2008 Publisher: Arles (Bouches-du-Rhône) : Actes Sud,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tragedia Endogonidia est le titre d'un cycle de spectacles de Romeo Castellucci créés dans plusieurs villes européennes. Cet itinéraire visuel permet d'en tracer les reliefs, les profondeurs et les formes principales, comme pour mieux appréhender la traversée de cet univers artistique et plastique. Le texte permet d'approfondir les thématiques qui s'entrecroisent d'un spectacle à l'autre.


Book
Les loges de Raphaël : chef-d'oeuvre de l'ornement au Vatican
Authors: ---
ISBN: 9782754102940 2754102949 Year: 2008 Publisher: Paris Hazan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les Loges de Raphaël sont le chef-d'œuvre de l'art ornemental en Occident, celui dont l'influence a été la plus profonde. Dans cette galerie destinée aux moments de loisir du pape Léon X qui y recevait ses visiteurs, Raphaël a fait revivre les grands décors de l'Antiquité romaine. S'inspirant de sculptures, de reliefs monumentaux, de marbres précieux et de petits objets - monnaies, médailles et pierres gravées - très prisés de son temps, Raphaël a aussi travaillé à partir des stucs que les artistes allaient copier dans les entrées du Colisée et surtout des peintures, pleines de fantaisie, qui venaient d'être découvertes dans la Domus Aurea de Néron - ces peintures doivent leur nom de " grotesques " au fait qu'elles se trouvaient sous terre et que ceux qui allaient les voir avaient l'impression de descendre dans des grottes. Les Loges, à l'inverse, qui dominent Rome, s'ouvraient alors à l'air libre ; Raphaël y a représenté, outre quantité d'animaux - en particulier des oiseaux -, des festons de fruits, de fleurs et de légumes luxuriants qui se détachent en trompe-l'œil sur le ciel bleu : au retour à l'antique se joint le triomphe de la nature. Un thème religieux, cependant, était indispensable dans ces Loges vaticanes : les voûtes sont décorées d'épisodes remarquables de l'Ancien et du Nouveau Testament, principalement ceux où, grâce à leurs vertus et à la protection de Dieu, les héros sortent victorieux de leurs aventures. Dans ce cycle, appelé par la suite la Bible de Raphaël, l'artiste s'inspire encore de l'antique, mais exploite également l'art paléochrétien et médiéval pour retrouver la simplicité de l'Église primitive, créant un récit tellement limpide qu'il semble presque relever de l'art populaire. Pour réaliser cet immense ensemble, Raphaël s'est appuyé sur les nombreux élèves qu'il avait réunis dans son atelier, réussissant le miracle de leur transmettre les secrets de son art. A côté de ceux qui sont bien connus - pour les décors, Giovanni da Udine, pour la Bible, Giulio Romano, Giovanfrancesco Penni, Perin del Vaga et Polidoro da Caravaggio -, bien d'autres y ont pris part, dont un Français installé en Italie, Guglielmo di Marcillat, et deux grands Espagnols alors en voyage d'apprentissage, Alonso Berruguete et Pedro Machuca. Dès leur achèvement, en 1519, les Loges ont suscité un enthousiasme unanime pour connaître leur apogée à la fin du XVIIIe siècle, quand Catherine II en fit faire une copie grandeur nature à Saint-Pétersbourg, mais le souvenir de cet ensemble exceptionnel est resté encore vif pendant longtemps, jusque dans les couloirs du Capitole, à Washington. (deuxième de couverture)


Book
Het anti-theater van Antonin Artaud. Een onderzoek naar de veralgemeende artistieke transgressie, toegepast op het werk van Romeo Castellucci en de Socìetas Raffaello Sanzio
Author:
ISBN: 9789038212739 9038212739 Year: 2008 Volume: *1 Publisher: Gent Academia Press


Multi
Het antitheater van Antonin Artaud : een onderzoek naar de veralgemeende artistieke transgressie, toegepast op het werk van Romeo Castellucci en de Societas Raffaello Sanzio.
Author:
ISBN: 9789038212739 9038212739 Year: 2008 Publisher: Gent : Academia press,


Book
Het anti-theater van Antonin Artaud : Een onderzoek naar de veralgemeende artistieke transgressie toegepast op het werk van Romeo Castellucci en de Socìetas Raffaello Sanzio
Author:
Year: 2008 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

What does it mean to violate the law on a theatrical stage? This is the central question in the following examination of modern theatre, beginning with the avant-garde, but also including the contemporary and iconoclastic work of the Socìetas Raffaello Sanzio. For the historical avant-garde, art could be the gateway to a new and liberated reality. But then all of existing reality first had to be demolished, and its laws consistently violated. Ultimately, this transgressive programme ends in discouragement and self-sabotage. Such an 'anti-theatre' has been explored most extensively in the writings of the French director and essayist Antonin Artaud. A careful exploration of Artaud's work, emphasizing his actual theatrical productions, shows that this paradox does not necessarily lead to a dead end. Generalized transgression may lead to a theatre that belongs more to philosophy than to art itself.


Book
Het anti-theater van Antonin Artaud : Een onderzoek naar de veralgemeende artistieke transgressie toegepast op het werk van Romeo Castellucci en de Socìetas Raffaello Sanzio
Author:
Year: 2008 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

What does it mean to violate the law on a theatrical stage? This is the central question in the following examination of modern theatre, beginning with the avant-garde, but also including the contemporary and iconoclastic work of the Socìetas Raffaello Sanzio. For the historical avant-garde, art could be the gateway to a new and liberated reality. But then all of existing reality first had to be demolished, and its laws consistently violated. Ultimately, this transgressive programme ends in discouragement and self-sabotage. Such an 'anti-theatre' has been explored most extensively in the writings of the French director and essayist Antonin Artaud. A careful exploration of Artaud's work, emphasizing his actual theatrical productions, shows that this paradox does not necessarily lead to a dead end. Generalized transgression may lead to a theatre that belongs more to philosophy than to art itself.


Book
Het anti-theater van Antonin Artaud : Een onderzoek naar de veralgemeende artistieke transgressie toegepast op het werk van Romeo Castellucci en de Socìetas Raffaello Sanzio
Author:
Year: 2008 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

What does it mean to violate the law on a theatrical stage? This is the central question in the following examination of modern theatre, beginning with the avant-garde, but also including the contemporary and iconoclastic work of the Socìetas Raffaello Sanzio. For the historical avant-garde, art could be the gateway to a new and liberated reality. But then all of existing reality first had to be demolished, and its laws consistently violated. Ultimately, this transgressive programme ends in discouragement and self-sabotage. Such an 'anti-theatre' has been explored most extensively in the writings of the French director and essayist Antonin Artaud. A careful exploration of Artaud's work, emphasizing his actual theatrical productions, shows that this paradox does not necessarily lead to a dead end. Generalized transgression may lead to a theatre that belongs more to philosophy than to art itself.

Raffaello Borghini's Il Riposo
Authors: ---
ISBN: 1442688297 9781442688292 9780802097439 080209743X 1442692294 Year: 2008 Publisher: Toronto

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Raffaello Borghini's Il Riposo (1584) is the most widely known Florentine document on the subject of the Counter-Reformation content of religious paintings. Despite its reputation as an art-historical text, this is the first English-language translation of Il Riposo to be published. A distillation of the art gossip that was a feature of the Medici Grand Ducal court, Borghini's treatise puts forth simple criteria for judging the quality of a work of art. Published sixteen years after the second edition of Giorgio Vasari's Vite, the text that set the standard for art-historical writing during the period, Il Riposo focuses on important issues that Vasari avoided, ignored, or was oblivious to. Picking up where Vasari left off, Borghini deals with artists who came after Michaelangelo and provides more comprehensive descriptions of artists who Vasari only touched upon such as Tintoretto, Veronese, Barocci, and the artists of Francesco I's Studiolo. This text is also invaluable as a description of the mid-sixteenth century reaction against the style of the 'maniera,' which stressed the representation of self-consciously convoluted figures in complicated works of art.The first art treatise specifically directed toward non-practitioners, Il Riposo gives unique insight into the early stages of art history as a discipline, late Renaissance art and theory, and the Counter-Reformation in Italy.

Listing 1 - 9 of 9
Sort by