Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Métro --- Bruxelles --- BPB0906 --- Metro --- Brussel --- Metro. Brussels --- Personal narratives --- Jews --- Europe [Eastern ] --- Personal narratives [Belgian ] --- Subways --- Brussels (Belgium) --- History --- metropolitano --- metró --- podzemna željeznica --- underground railway --- hekurudhë nëntokësore --- подземна железница --- υπόγειος σιδηρόδρομος --- метро --- metrò --- metrou --- metropolitana --- metro --- Untergrundbahn --- tunnelbana --- podzemná železnica --- metroo --- podzemna železnica --- metropolitenas --- métropolitain --- метролинија --- U-Bahn --- podzemní dráha --- undergrundsbane --- μετρό --- požeminis geležinkelis --- T-bana --- allmaaraudtee --- станица на метро --- subway --- földalatti --- stadsspoorweg --- podzemka --- iarnród faoi thalamh --- Métro
Choose an application
Tijdens een ritje in de drukke metro denkt Mimi allerlei vreemde geluiden te horen. Het lijkt wel alsof er overal enge monsters huizen. Prentenboek met paginagrote kleurenillustraties. Vanaf ca. 5 jaar.Inge Umans, 22 januari 2015Mimi is bij haar oma gaan logeren en wordt door haar mama opgehaald om weer naar huis te gaan. Mama is gehaast en maant Mimi aan tot een snel afscheid. Ze reppen zich naar de metro. Mimi klemt haar koffertje stevig tegen zich aan en denkt aan het mooie kleurpotlood dat ze van oma heeft gekregen en waar ze straks, als ze thuis is, monsters mee zal tekenen. Op weg naar de metro voelt ze ogen prikken in haar rug maar tijd om zich om te draaien heeft Mimi niet. Mama zet er stevig de pas in, kletst er duchtig op los, leest in een glossy tijdschrift en luistert naar muziek op haar mp3-speler. Mimi luistert en kijkt gespannen om zich heen. Mama probeert de geluiden te duiden voor Mimi maar diens fantasie neemt de overhand. Ze hoort en ziet monsters. Neemt er zelfs eentje in haar koffertje mee naar huis. Zo is ze niet alleen als mama ?s avonds de deur uitgaat ... Mooi en erg gelaagd verhaal... De personages zijn leuk getypeerd: een hippe en erg gejaagde moeder die meer met zichzelf dan met haar kind bezig is. Een trage en zeer kindgerichte oma: ook al komt ze enkel in het begin en op het einde vluchtig aan bod, toch is het meteen duidelijk om wat voor oma het gaat. Een kind met een zeer levendige fantasie, dat alle prikkels die op haar afkomen zelf interpreteert en invult. Mimi heeft haar fantasie nodig om te overleven. Ze groeit op in een éénoudergezin waarbij de moeder vooral met zichzelf bezig is. Schrijnend mooi hoe ze het monstertje koestert in haar bed, wanneer mama haar weer eens alleen achterlaat. Sebastiaan van Doninck brengt dit verhaal, dat prachtig van tekst is, geweldig in beeld. Gedurfde vormen, kleurkeuzes en perspectieven brengen dit verhaal vol monsters zeer warm tot leven, met een grote knipoog naar de illustraties uit de jaren '60. Een origineel en vernieuwend boek!22 januari 2015© Pluizer26http://www.pluizer.be
Dutch literature --- bang zijn (themawoord fictie) --- fantasie (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Metro's. --- picture books --- illustrations [layout features] --- monsters (themawoord fictie) --- prentenboeken --- bang zijn --- monsters --- metro's --- stad --- vanaf 4 jaar --- 5+ --- Bang zijn ; verhalen --- Griezels ; verhalen --- Griezelverhalen --- Monsters ; verhalen --- Monsters --- Prentenboek --- Prentenboeken ; verhalend --- Prentenboeken --- Bang zijn - prentenboek --- Griezelen - prentenboek --- JB VANO --- angst --- Monster --- Bang zijn --- Fantasie --- Alleen zijn --- Eenoudergezin --- Metro --- Jeugdboeken 03-06 jaar
Choose an application
From the lumberyards and meatpacking factories of the Southwest Side to the industrial suburbs that arose near Lake Calumet at the turn of the twentieth century, manufacturing districts shaped Chicago's character and laid the groundwork for its transformation into a sprawling metropolis. Approaching Chicago's story as a reflection of America's industrial history between the Civil War and World War II, Chicago Made explores not only the well-documented workings of centrally located city factories but also the overlooked suburbanization of manufacturing and its profound effect on the metropolitan landscape. Robert Lewis documents how manufacturers, attracted to greenfield sites on the city's outskirts, began to build factory districts there with the help of an intricate network of railroad owners, real estate developers, financiers, and wholesalers. These immense networks of social ties, organizational memberships, and financial relationships were ultimately more consequential, Lewis demonstrates, than any individual achievement. Beyond simply giving Chicago businesses competitive advantages, they transformed the economic geography of the region. Tracing these transformations across seventy-five years, Chicago Made establishes a broad new foundation for our understanding of urban industrial America.
Industrial districts --- Industrialization --- Urbanization --- History. --- industry, industrial, revolution, technology, advances, advancement, metropolitan, metro, urban, city, midwest, illinois, windy, factories, workplace, workers, workforce, labor, lumber, meatpacking, southwest, suburb, district, history, historical, academic, scholarly, research, civil, war, wartime, wwii, landscape, manufacturing, manufacturers.
Choose an application
Véritable encyclopédie du monde souterrain, cet ouvrage débute par la description des profondeurs de la Terre et des portes qui permettent d'y accéder. Parcours initiatiques, descentes aux enfers, nombreux sont les mythes que l'obscurité de ces lieux au creux de la Terre, peuplés de personnages mystérieux, ont fait naître. Dans ces profondeurs apparemment stériles, sont décrites aussi certaines formes de vie et de création, ce que David Herbert Lawrence appelle " les ténèbres de la germination ", la manière aussi dont, de l'eau aux minerais, ces entrailles de la Terre fertilisent, abritent, éclairent, irriguent le monde d'en haut. L'auteur aborde ensuite l'enfermement, et l'univers de destruction et de violence de la guerre souterraine, mines, bunkers. Ainsi sera accompli le cycle de vie et de mort qu'inspirent les innombrables représentations du monde souterrain. (deuxième de couverture)
Pictures --- Geographical myths in art --- Illustrations, images, etc --- Mythes géographiques dans l'art --- Histoire de l'art --- Histoire de la peinture --- Iconographie --- Mythologie --- Zone souterraine --- Archéologie --- Architecture de surveillance --- Architecture enterrée --- Architecture funéraire --- Grotte --- Habitat souterrain --- Habitat troglodytique --- Imaginaire --- Métro --- Monde --- Prison --- Représentation graphique --- Tunnel --- Mythes géographiques dans l'art --- Architecture souterraine --- Architecture troglodytique
Choose an application
Architecture --- Banque --- Bâtiment public --- Bâtiment sportif --- Centre culturel --- Détail d'architecture --- Détail de construction --- Hôtel --- Immeuble de bureaux --- Immeuble-tour --- Logement --- Métro --- Musée --- Tour --- Ott, Carlos --- Abu Dhabi --- Adjman --- Chardja --- Dubaï --- Ras el Khaïmah --- Oumm al Qaïwaïn --- Dubaï (Emirats arabes unis) --- Ott, Carlos, --- Bâtiment hôtelier --- Installation sportive --- Ott, Carlos, 1946 --- -Abu Dhabi
Choose an application
Livré au printemps 2007, le nouveau bâtiment administratif du Centre-bus de la RATP à Thiais, signé par les architectes Emmanuel Combarel et Dominique Marrée (ECDM), semble émerger de la chaussée. Difficile de dissocier la pensée de la technique dans la conception de ce bâtiment innovant à aucun autre semblable. Morphing cinétique vertigineux réalisé grâce au Ductal® de la société Lafarge - béton à ultrahautes performances, actuel, superlatif et paradoxal -, Parkabus tient de l'image d'un mouvement de sol, d'un soulèvement, d'une émergence, pour affirmer, dans un paysage suburbain d'une absolue minéralité, son appartenance à la route et à la ville. The Regie Autonome des Transports Parisiens (RATP/Autonomous Operator of Parisian Transports) is the major transit operator responsible for public transportation in Paris and its surroundings. The RATP Bus Centre in Thiais controls all the bus lines to the south and east of Paris. This administrative centre gathers several functions on the same site. Besides a post of reassured control to pilot the traffic of three hundred buses, its vocation is to receive twenty-four hours on twenty-four personnel of service and drivers to the number of 800. The RATP Bus Centre was designed by architect Emmanuel Combarel Dominique Marrec, ECDM. Both are ardent supporters of contextual architecture, taking structure, restrictions linked to function and the socio-cultural concerns of the surroundings into account.
Office buildings --- Architecture --- Architectural firms --- Architects --- Immeubles de bureaux --- Agence d'architecture --- Architectes --- Combarel, Emmanuel --- Marrec, Dominique --- ECDM (Architectural firm : Paris, France) --- Centre-bus RATP de Thiais (Thiais, France) --- Thiais (France) --- Buildings, structures, etc. --- Constructions --- Bus terminals --- Concrete construction --- Design and construction. --- History --- ECDM (Architectural firm : Paris, France). --- Régie autonome des transports parisiens --- Buildings. --- Métro --- Transport en commun --- Bâtiment public --- Thiais --- Paris --- Gares routières de voyageurs --- Construction en béton --- Conception et construction --- Emmanuel Combarel Dominique Marrec architectes --- Paris (France) --- Architecture - France - Thiais --- Office buildings - France - Thiais --- Gares routières de voyageurs --- Construction en béton --- Régie autonome des transports parisiens --- Design and construction
Choose an application
Bij deze handleiding hoort een cd-rom.
Maatschappijleer --- Vervoer. --- Beroepsonderwijs. --- Gemeenten. --- 371.67 --- 373.5 --- 372.83 --- #SBIB:3 G --- #SBIB:37H0 --- BSO --- leerboeken --- maatschappelijke vorming --- secundair onderwijs --- 485.6 --- schoolboeken --- Maatschappelijke vorming --- Onderwijsleermiddelen --- 1e leerjaar B b.s.o. --- België --- Handboek/cursus --- atlas --- autobus --- drinkwater --- gemeenschappen --- gemeente --- geschiedenis --- gewesten --- handboek --- kaartlezen --- kalender --- klas --- legende --- metro --- openbaar vervoer --- pictogrammen --- provincie --- register --- school --- schoolreglement --- stamboom --- tijd --- tijdzones --- trein --- verkeer --- water --- waterkringloop --- waterverbruik --- watervervuiling --- windrichtingen --- 485.52 --- Maatschappijleer ; beroepsonderwijs --- 485.51 --- Gemeenten --- Maatschappelijke vorming ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Maatschappelijke vorming ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Onderwijs --- PAV: handboek secundair onderwijs --- Tijd --- Verkeer --- Water --- stad --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.83 Maatschappijleer. Social studies. Sociale wetenschappen. Maatschappijleer --(niet-universitair onderwijs) --- Maatschappijleer. Social studies. Sociale wetenschappen. Maatschappijleer --(niet-universitair onderwijs) --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- Pedagogie --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- MAVO --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 1e leerjaar B b.s.o --- Beroepsvoorbereidend leerjaar --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- 1e leerjaar B secundair onderwijs --- Steden en gemeenten --- Atlassen --- Kaartlezen --- #BSCH: vak : PAV - project algemeen vakken --- Atlas --- Leefbaarheid
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|