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Funeral service --- Funeral rites and ceremonies --- -Funeral service --- Funeral rites and ceremonies -
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" Les morts ne sont pas morts. " Dans cet ouvrage, cinq jeunes anthropologues font écho à ce vers célèbre du poète sénégalais Birago Diop à partir de leurs propres recherches ethnographiques au Burkina Faso, au Niger, au Bénin et au Mali. Comment déjouer la mort, en inverser l'inéluctable cours, rendre la vie à ceux qui, tous règnes confondus, furent exposés à ses flèches empoisonnées ? Si l'or est vivant, s'il prend le sang des hommes pour se nourrir, est-il possible de l'extraire, de le " tuer " sans risque ? Tel est le défi relevé par des milliers d'orpailleurs venus chercher fortune dans un nouvel eldorado burkinabé (Quentin Mégret). A quels destins sont promis les jeunes enfants lorsque leurs parents décèdent ? Entre réalité et fiction, des adultes et des enfants donnent à voir les imaginaires multiples de l'orphelin à Zinder au Niger (Elise Guillermet). Comment s'accomplit la métamorphose du " mort pleuré " en " mort célébré " lors des secondes funérailles chez les Lyéla du Burkina Faso ? Ces cérémonies se retrouvent aujourd'hui au coeur de polémiques et d'enjeux inédits (David Péaud). La mise à mort " éthique " des animaux serait-elle au centre de la pratique du safari au Bénin ? Qu'en est-il de ce tourisme cynégétique aux prétentions écologiques ? Que représente cette chasse aux trophées ? (Maxime Michaud). Que deviennent les objets rituels lorsqu'ils se retrouvent exposés dans les musées d'ethnographie africains ? Masques et fétiches semblent hésiter entre la mort et la vie dans les vitrines du musée national du Mali (Julien Bondez).
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Aboriginal Australians --- Funeral rites and ceremonies --- Death --- Funeral customs and rites --- Australia --- Social life and customs.
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The distinctions and similarities among Roman, Jewish, and Christian burials can provide evidence of social networks, family life, and, perhaps, religious sensibilities. Is the Roman development from columbaria to catacombs the result of evolving religious identities or simply a matter of a change in burial fashions? Do the material remains from Jewish burials evidence an adherence to ancient customs, or the adaptation of rituals from surrounding cultures? What Greco-Roman funerary images were taken over and "baptized" as Christian ones? The answers to these and other questions require that the material culture be viewed, whenever possible, in situ, through multiple disciplinary lenses and in light of ancient texts. Roman historians (John Bodel, Richard Saller, Andrew Wallace-Hadrill), archaeologists (Susan Stevens, Amy Hirschfeld), scholars of rabbinic period Judaism (Deborah Green), Christian history (Robin M. Jensen), and the New Testament (David Balch, Laurie Brink, O.P., Margaret M. Mitchell, Carolyn Osiek, R.S.C.J.) engaged in a research trip to Rome and Tunisia to investigate imperial period burials first hand. Commemorting the Dead is the result of a three year scholarly conversation on their findings.
Burial. --- Funeral rites and ceremonies, Ancient --- Funeral rites and ceremonies --- Jewish funeral rites and ceremonies --- Funeral service --- Sépulture --- Funérailles --- Service funèbre --- History --- Rites et cérémonies --- Histoire --- Rites et cérémonies juifs --- Funeral rites and ceremonies, Jewish. --- Jewish funeral rites and ceremonies. --- Funeral service. --- Burial service --- Service, Funeral --- Funeral rites and ceremonies, Jewish --- Funeral rites and ceremonies, Roman --- Funeral customs and rites --- Burial --- Jews --- Judaism --- Liturgies --- Worship programs --- Funerals --- Mortuary ceremonies --- Obsequies --- Manners and customs --- Rites and ceremonies --- Cremation --- Dead --- Mourning customs --- Burial customs --- Burying-grounds --- Graves --- Interment --- Archaeology --- Public health --- Coffins --- Grave digging --- Customs and practices --- Funeral rites and ceremonies. --- Cryomation --- Art (Early Christian, Jewish).
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