Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
The fifth edition of this introductory organisational communication textbook continues to examine and explore the problems and paradoxes of organisational communication, and the changing features of organisational life that have been revealed through the application of pluralistic perspectives.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Les incompréhensions dans la communication peuvent être à l'origine d'incidents et d'accidents graves, d'une inefficacité ou d'une insatisfaction nuisible à la qualité des relations de service, de retard ou de défaut de productions ou encore d'un manque de cohésion d'une équipe. Il devient dès lors nécessaire de s'interroger sur notre capacité à en réduire l'apparition et à en limiter l'impact. Adoptant une perspective cognitive et s'inscrivant dans une démarche ergonomique visant à comprendre les mécanismes et les dysfonctionnements de la communication pour y apporter des solutions adaptées, cet ouvrage propose une synthèse originale des travaux scientifiques concernés par l'incompréhension ainsi que des outils conceptuels et méthodologiques novateurs. En particulier, une méthode d'évaluation des risques d'incompréhension articulant un modèle des conditions de l'intercompréhension et des techniques d'analyse des communications en situation est avancée. L'application de ce cadre conceptuel et méthodologique est illustrée dans des champs d'intervention variés. Les résultats obtenus démontrent qu'il est possible de réduire la part d'incompréhension sans toutefois pouvoir l'éliminer complètement. Des approches complémentaires et de nouvelles perspectives sont abordées pour étendre le cadre d'analyse initialement proposé.
Communication in organizations --- Comprehension --- Cognitive psychology
Choose an application
Business communication --- Communication in organizations --- Oral communication
Choose an application
Choose an application
Have fun presenting these activities and build your employees' communication skills in just minutes. Communication plays such a big part in our lives today. Yet sometimes we get busy and forget just how important communication is to our success, relationships and happiness. 50 Communication Activities, Icebreakers and Activities is a great way to: Increase participants' awareness of how they communicate; Help them to build expertise in a variety of essential skills and competencies; Prepare them to deal effectively with the many types of communication challenges they face every day. Each activ
Interpersonal communication. --- Communication in organizations. --- Employees --- Training of.
Choose an application
Teamwork, effective work teams, and team building are popular human resource topics in today's business world. Successful teams and teamwork in any organization enhance the accomplishments of the individual and enable your organization to serve customers better. Successful team building will have far reaching ramifications. You will instantly improve the way employees interact with each other and you improve their ability to solve problems. Better problem solving means better efficiency, increased morale and productivity, and decreased stress, turnover, and operating costs. Teambuilding imp
Choose an application
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|