Narrow your search
Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by

Book
La gestion de classe : une compétence à développer
Authors: ---
ISBN: 9782761726177 2761726170 Year: 2008 Publisher: Anjou, Québec : Éditions CEC,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inquiry in the classroom : realities and opportunities
Authors: --- ---
ISBN: 1281412953 9786611412951 1607526301 9781607526308 9781593118341 1593118341 9781593118358 159311835X Year: 2008 Publisher: Charlotte, N.C. : IAP,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Managing diverse classrooms
Authors: ---
ISBN: 128123916X 9786611239169 1416607188 141660720X 9781416607205 9781416607182 1416606246 9781416606246 9781281239167 1416607196 9781416607199 6611239162 9781416606246 9781416607199 9781416612551 1416612556 Year: 2008 Publisher: Alexandria, Va. Association for Supervision and Curriculum Development

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Blending research with teacher-developed strategies, this book helps teachers better understand students' cultural differences and turn educational challenges into educational opportunities.


Book
Classroom management
Author:
Year: 2008 Publisher: [Washington, DC] : [Peace Corps, Office of Overseas Programming and Training Support, Information Collection and Exchange],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Classroom management
Author:
Year: 2008 Publisher: [Washington, DC] : [Peace Corps, Office of Overseas Programming and Training Support, Information Collection and Exchange],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
What to do with the kid who ... : developing cooperation, self-discipline, and responsibility in the classroom
Author:
ISBN: 145228475X 1452218935 1452211124 Year: 2008 Publisher: Thousand Oaks, CA : Corwin Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Many teachers have encountered 'the kid who'. This book contains strategies and techniques to meet the critical challenges of today's diverse classroom, covering topics such as classroom management, violence prevention, emotional intelligence, inclusion and cooperative learning.


Book
Reducing behavior problems in the elementary school classroom
Authors: --- --- ---
Year: 2008 Publisher: [Washington, D.C.] : National Center for Education Evaluation and Regional Assistance,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les ruses éducatives : agir en stratège pour mobiliser les élèves
Author:
ISBN: 9782710131076 2710131072 Year: 2008 Publisher: Paris: ESF,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Malgré ses dénégations, l'éducateur ne peut guère se passer de la ruse... Il sait, en effet, qu'il doit mobiliser ses élèves sur des objectifs qui ne relèvent pas de leurs intérêts immédiats, qu'il doit susciter chez eux un désir d'apprendre parfois absent et les amener souvent à engager des efforts dont ils aimeraient se dispenser. Pour tout cela, l'autoritarisme n'est guère efficace : il peut permettre d'obtenir une soumission de façade, mais sans vraiment d'implication authentique sur le long terme. La ruse, en revanche, dès lors qu'elle est conçue sous le signe de la bienveillance et pratiquée avec humour, peut déjouer en souplesse les résistances à apprendre et faciliter ainsi la coopération éducative au sein de la classe. Loin de toute manipulation, elle offre aux élèves des "prises" variées pour entrer dans les savoirs. Elle multiplie les chances pour qu'ils se sentent concernés. Elle leur donne des occasions de sortir des stéréotypes et de renouer avec des dynamiques constructives. On trouvera ainsi dans ce livre un ensemble de suggestions pédagogiques utilisables dans tous les contextes scolaires et éducatifs. Son auteur a travaillé avec de très nombreux enseignants, en particulier avec celles et ceux qui savent la difficulté quotidienne d'impliquer dans l'école des élèves qui rêvent d'être ailleurs. Il nous offre une analyse très fine des réalités de la classe, une foule d'exemples concrets et de suggestions... Un livre qui se lit, à chaque page, avec le plaisir de la découverte et la perspective de pratiques pédagogiques renouvelées. Pour être, en même temps, un professeur plus heureux et plus efficace." Philippe Meirieu (4e de couv.)

Classroom management for all teachers : plans for evidence-based practice
Author:
ISBN: 0131991647 9780131991644 Year: 2008 Publisher: Upper Saddle River, N.J. : Pearson Merrill/Prentice Hall,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Faire la classe à l'école élémentaire
Author:
ISBN: 9782710119210 Year: 2008 Volume: 15 Publisher: Paris : ESF,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by