Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
De wil om vrijheid en wijsheid te creëren, is de drijvende kracht achter het tot stand komen van dit boek. Het is geschreven voor allen die vrijheid en wijsheid willen vinden en doorgeven, ook als dat onmogelijk lijkt. Het is een gids voor het oplossen van conflicten, zowel in onderwijs, opvoeding (ook thuis) en jeugdzorg.Hierbij wordt gewerkt met de Theory of Constraints - de theorie van belemmeringen -, ontworpen door de Israëlische natuurkundige Dr. Eliyahu M. Goldratt om knelpunten en belemmeringen in productieprocessen en organisaties op te sporen, te analyseren en op te lossen. Goldratt stelde zijn theorie beschikbaar voor het onderwijs door het oprichten van een non-profit organisatie; de Theory of Constraints for Education (TOCfE). De analysemodellen die zo succesvol zijn in het bedrijfsleven, blijken ook zeer praktisch en doeltreffend voor de meest uiteenlopende doelgroepen en onderwijssituaties. Centraal staat het 'conflictdiagram', dat je gericht leert kijken naar problemen om conflictsituaties te verhelderen. Eerst worden de theoretische achtergronden van TOCfE besproken; daarna volgt het werkboek zelf: dat laat stap voor stap zien hoe je de denkprocessen van TOCfE als leraar kunt integreren in het lesgeven, zodat leerlingen hun leerstof beter kunnen verwerken
415.3 --- communicatie --- conflicten --- conflicthantering --- diagrammen --- werkboek --- Conflicten (conflicthantering) --- 307.4 --- Conflicthantering --- 093085.jpg --- S20080788.JPG --- didactiek --- Uitvoerende functies --- 371.3 --- 301.15 --- Conflicthantering. --- Conflict management --- Cross-cultural studies --- Communication --- Methodology --- Leraren --- Klassenmanagement --- Conflicten --- Onderwijs --- Jeugdzorg --- Opvoeding en onderwijs --- Leraar --- Conflict --- Directie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In het voetspoor van Arendt, en ook veelvuldig in discussie met de actualiteit en de grote romanliteratuur, probeert Hans Achterhuis in dit werk de vele verschijningsvormen van geweld te begrijpen. Welke filosofische, antropologische, sociale en politieke mechanismen zitten erachter? Maken agressie en geweldgebruik als evolutionaire erfenis deel uit van onze menselijke natuur? Als dat zo is, dan lijkt het utopisch om geweld volledig te willen afschaffen. Hoe moeten wij er dan mee omgaan? Rond dit soort vragen ontwikkelt zich een breed betoog dat van belang is voor iedereen die, al dan niet professioneel, zich vragen stelt over onze huidige conflictueuze maatschappelijke werkelijkheid
Violence --- Violence. --- Philosophy. --- Geweld. --- Filosofie. --- Philosophical anthropology --- Ethnology. Cultural anthropology --- geweld --- wijsgerige antropologie --- wijsgerige sociologie --- Geweld --- BPB0812 --- Agressie (geweld, woede) --- Filosofie: algemeen --- filosofie --- S20090176.JPG --- 307.4 --- agressiviteit --- maatschappij --- #GGSB: Filosofie --- #gsdbF --- 179.8 --- 186.4 Jeugdwerk --- 858 Geweld --- Violent behavior --- Social psychology --- 179.8 Gebreken. Hoogmoed. Jaloersheid. Gewelddadigheid --- Gebreken. Hoogmoed. Jaloersheid. Gewelddadigheid --- Philosophy --- 1 --- 301.15 --- Sociaal conflict --- Filosofische antropologie --- Volkenkunde. Culturele antropologie --- Filosofie --- Geschiedenis --- Oorlog --- Cultuur --- Agressie --- Politiek --- Ethiek --- Oudheid --- China --- Toerisme --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Atlas --- Museum --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Maatschappij --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
De auteur probeert inzicht te geven in het tot stand komen van geweld en brengt onderzoeksresultaten samen met adressen van hulpverlening. Invalshoeken zijn: vormen van geweld, slachtoffergroepen, gevolgen voor slachtoffer / dader / omgeving, opvang en hulpverlening in Vlaanderen, een maatschappelijke kadering, wetgeving en beleid. Het biedt een mooie balans tussen theorie en praktijkervaring.
Geweld. --- huiselijk geweld --- Social problems --- geweld --- ouderenmishandeling --- pesten --- partnerrelaties --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- mishandeling --- kindermishandeling --- seksueel misbruik --- Belgium --- 343.615-055.2 --- 343.6 <493> --- 858 Geweld --- 186.4 Jeugdwerk --- 307.4 --- geweld gezin --- incest --- mobbing --- oudermishandeling --- partnergeweld --- pedofilie --- seksueel geweld --- sibblinggeweld --- stalking --- verkrachting --- agressiviteit (gez) --- geweld (gez) --- pesten (gez) --- seksuele mishandeling (gez) --- 17 --- Geweld --- Kindermishandeling --- Pesten --- Recht --- Seksueel geweld --- agressie --- slachtofferhulp --- 343.615-055.2 Vrouwenmishandeling --- Vrouwenmishandeling --- 343.6 <493> Misdrijven tegen personen--België --- Misdrijven tegen personen--België --- Sociaal conflict --- Bejaarden --- Kinderen --- Huwelijk --- Seksueel misbruik --- Incest --- Pedofilie --- Stalking --- Slachtofferhulp --- Kinderopvang --- Hulpverlening --- Agressie (geweld, woede) --- Gezinsgeweld (huiselijk geweld, intrafamiliaal geweld, partnergeweld) --- Oudere --- Kind --- Kaart --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Violence --- Assistance --- Working conditions --- Psychological violence --- Psychology --- Sexually transgressive behavior --- Rape --- Book --- Domestic violence
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|