Listing 1 - 10 of 137 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Published annually since 1985, the Handbook series provides a compendium of thorough and integrative literature reviews on a diverse array of topics of interest to the higher education scholarly and policy communities. Each chapter provides a comprehensive review of research findings on a selected topic, critiques the research literature in terms of its conceptual and methodological rigor, and sets forth an agenda for future research intended to advance knowledge on the chosen topic. The Handbook focuses on twelve general areas that encompass the salient dimensions of scholarly and policy inquiries undertaken in the international higher education community. The series is fortunate to have attracted annual contributions from distinguished scholars throughout the world.
Choose an application
On the occasion of Mary Henkel's seventieth birthday a group of her colleagues have come together to write this volume of articles as a tribute to her work and a token of gratitude for contributions to higher education research. The authors analyse these developments leading up to and possibly beyond the present in a tribute to Mary Henkel's work using her birthday as an occasion to focus attention on her contributions to higher education research - something she would normally seek to avoid. This book is also a contribute to understanding how research in higher education has developed since its origins as Mary Henkel was one of its founding scholars together with other well-known researchers such as Maurice Kogan, Guy Neave, Ulrich Teichler, Martin Trow, Burton Clark, etc. The book will be useful to all researchers in areas related to higher education, namely governance, academic work, academic identities and quality.
Choose an application
1. Introduction 2. Tuning methodology 3. Competences in the teaching and learning process 4. ECTS, student workload and learning outcomes 5. Approaches to teaching, learning assessment in competence based degree programmes 6. Quality enhancement at programme level: the Tuning approach 7. Glossary of Tuning terms
Hoger onderwijs --- Onderwijsbeleid --- EU. --- Europa.
Choose an application
Deze nieuwe publicatie 'Basisboekhouden' is een zeer toegankelijke cursus. Dit boek geeft u in korte tijd de theoretische en praktische basiskennis die u nodig hebt om financiële gegevens van een onderneming te begrijpen en te verwerken. De omgang met (boekhoudkundige) cijfers is voor een bedrijf erg belangrijk. Met het oog op de concurrentie, is het noodzakelijk de kosten zo laag mogelijk te houden. Een goede boekhouding is een bron van informatie en geeft inzicht in de financiële draagkracht van de onderneming. Uitgaven en inkomsten worden in de boekhouding verwerkt en de winst of het verlies moet jaarlijks worden bepaald. U krijgt in dit handboek 'Basisboekhouden' inzicht in een aantal basisbegrippen zoals de balans, de resultatenrekening, het journaal, het rekeningenstelsel en de proef- en saldibalans. U leert zelf een balans en een resultatenrekening opbouwen. Zoals de titel ook aangeeft, ligt de nadruk van 'Basisboekhouden' op het verwerven van basiskennis en -vaardigheden. Alle boekingen volgen een aantal logische stappen. Aan de hand van talrijke voorbeelden en cases wordt de theorie met betrekking tot de meeste financiële transacties meteen in de praktijk gebracht.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Buitenlandse handel --- Internationale handel --- Hoger onderwijs --- Logistiek
Choose an application
Centraal in het boek staat de wijze waarop met behulp van een coachende opstelling en coachingsvaardigheden het rendement van het leren door de student kan worden verbeterd. De auteur behandelt de coachingsvaardigheden aan de hand van praktische voorbeelden en uitgewerkte passages uit coachingsgesprekken. Omdat de meeste hogere beroepsopleidingen werken met competentieprofielen en omdat de zogenaamde `sturing op de vraag van de student` aan actualiteit wint, besteedt Martin Reekers ruime aandacht aan de begrippen `competentie` en `vraagsturing`, en de relatie ervan met coaching. Hij geeft aan waaraan opdrachten, die de student krijgt, moeten voldoen om coaching, competentieontwikkeling en vraagsturing op een effectieve wijze invulling te geven. Hiervoor reikt hij enkele praktische instrumenten aan: een model om 360 graden feedback te geven, een model voor een persoonlijk ontwikkelplan en een model voor een teamontwikkelplan. Behalve individuele coaching komen groepscoaching, peercoaching en virtuele coaching aan bod.
Didactic strategies --- HO (hoger onderwijs) --- competenties --- coaching
Choose an application
Listing 1 - 10 of 137 | << page >> |
Sort by
|