Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Onze steden worden steeds meer kosmopolitische smeltkroezen. Dit boek laat een aantal betrokkenen aan het woord over die vermenging. In het eerste deel vertellen een aantal migranten hun verhaal. In het tweede deel verplaatst de auteur zich naar Suriname en Curaçao. Hij ontmoet er o.a. Alida Neslo en filmregisseur Pim de la Parra. Zij geven aan het Antwerpse plaatje een Caraïbische dimensie. In een derde deel reageren Jan Vranken, Ludo Abicht, Jef Crab, Rik Pinxten, Ronald Commers en Eric Corijn op die levensverhalen.
Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- migratie --- 323.111 --- 668.6 Multiculturele samenleving --- Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek --- 323.111 Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek
Choose an application
Voor leerjaar 4-6.Hoe werkt het?1. Schuif de kaart in het spelbord (apart uitleenbaar)2. Plaats de pico bij het juiste antwoord3. Draai de kaart om en controleer of het klopt
#PBIB:+111.14 --- #PBIB:+111.54 --- #PBIB:+111.74 --- Rekenen --- Wiskunde --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Vakdidactiek : Wiskunde (Rekenen) : Lager onderwijs --- Vakdidactiek : Wereldoriëntatie : omgeving : Lager onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Games --- Lager onderwijs --- Taal --- Nederlands --- Zelfsturend leren --- Basisonderwijs --- 2e graad lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Therapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Heb jij ook Rekentijgers in je klas? Leerlingen die beter rekenen dan gemiddeld. Omdat zulke leerlingen nood hebben aan extra uitdagend rekenmateriaal, bieden de werkboekjes Rekentijger creatieve rekenproblemen en echte breinkrakers. Daar kunnen leerlingen hun tanden in zetten! De rekenmethode Rekentijger is bestemd voor leerlingen van het 1ste tot het 6de leerjaar.https://www.uitgeverijzwijsen.be/rekentijger
#PBIB:+111.54 --- #BSCH: vak: rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 475.4 --- wiskunde --- schoolboeken --- hoogbegaafdheid --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Differentiatie
Choose an application
Heb jij ook Rekentijgers in je klas? Leerlingen die beter rekenen dan gemiddeld. Omdat zulke leerlingen nood hebben aan extra uitdagend rekenmateriaal, bieden de werkboekjes Rekentijger creatieve rekenproblemen en echte breinkrakers. Daar kunnen leerlingen hun tanden in zetten! De rekenmethode Rekentijger is bestemd voor leerlingen van het 1ste tot het 6de leerjaar.https://www.uitgeverijzwijsen.be/rekentijger
#PBIB:+111.54 --- #BSCH: vak: rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 475.4 --- wiskunde --- schoolboeken --- hoogbegaafdheid --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Differentiatie
Choose an application
Heb jij ook Rekentijgers in je klas? Leerlingen die beter rekenen dan gemiddeld. Omdat zulke leerlingen nood hebben aan extra uitdagend rekenmateriaal, bieden de werkboekjes Rekentijger creatieve rekenproblemen en echte breinkrakers. Daar kunnen leerlingen hun tanden in zetten! De rekenmethode Rekentijger is bestemd voor leerlingen van het 1ste tot het 6de leerjaar.https://www.uitgeverijzwijsen.be/rekentijger
#PBIB:+111.54 --- #BSCH: vak: rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 475.4 --- wiskunde --- schoolboeken --- hoogbegaafdheid --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Differentiatie
Choose an application
Heb jij ook Rekentijgers in je klas? Leerlingen die beter rekenen dan gemiddeld. Omdat zulke leerlingen nood hebben aan extra uitdagend rekenmateriaal, bieden de werkboekjes Rekentijger creatieve rekenproblemen en echte breinkrakers. Daar kunnen leerlingen hun tanden in zetten! De rekenmethode Rekentijger is bestemd voor leerlingen van het 1ste tot het 6de leerjaar.https://www.uitgeverijzwijsen.be/rekentijger
#PBIB:+111.54 --- 475.4 --- hoogbegaafdheid --- schoolboeken --- wiskunde --- Hoogbegaafde kinderen --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Wiskunde --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Rekenen --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Differentiatie --- Rekenspelen --- Basisonderwijs --- Rekenspel
Choose an application
"This book traces the origins and transformations of a people: the Zainichi, migrants from the Korean peninsula to Japan and their descendants. Using a wide range of arguments and evidence - historical and comparative, political and social, literary and pop-cultural - John Lie reveals the conditions that gave rise to Zainichi identity, while simultaneously demonstrating its complex, fractured, even ephemeral, nature." "Key to understanding Zainichi ideology are, for Lie, the nationalist yearnings it expressed from a condition of diaspora and discrimination. Lie's nuanced treatment acknowledges both the tragic and the triumphant qualities embedded in this formulation while resisting the essentialism it implies. Rather, he embraces the vicissitudes of the lived experience of Koreans in Japan, shedding light on the vexing topics of diaspora, migration, identity, and group formation."--Jacket.
J4208.112 --- K9334.111 --- Koreans --- -Japan --- Ethnology --- Japan: Sociology and anthropology -- communities -- racial and ethnic -- immigrants -- Korea (South) --- Korea: Communities, social classes and groups -- ethnic and racial -- emigrants -- Asia -- Japan --- Japan --- Ethnic relations. --- Koreaner. --- Koreans. --- Kulturelle Identität. --- Japan. --- Ethnic relations
Choose an application
In dit boek herneemt Willem Schinkel zijn lucide diagnose van de 'integratie'problematiek zoals eerder uiteengezet in zijn even omvangrijke als spraakmakende studie 'Denken in een tijd van sociale hypochondrie'. In dit boek gaat Willem Schinkel in op de paradoxen in het integratiediscours in Nederland. Hij maakt duidelijk waarom dit debat gekenmerkt wordt door sociale hypochondrie - een overdreven angst voor het uiteenvallen van het sociaal lichaam 'samenleving'. In het integratiediscours is een wensbeeld van 'de samenleving' aanwezig, dat het cultureel afwijkende als 'buiten de samenleving' definieert. Dit wensbeeld doortrekt al het spreken over integratie, van de door Schinkel kritisch geanalyseerde integratiemarkt in de wetenschap tot het politieke spreken. Schinkel maakt duidelijk dat al het spreken over integratie, van politiek 'links' tot 'rechts', de cruciale kenmerken van het integratiediscours overneemt. Alleen het belichten van de paradoxen binnen dat discours kan een kritische reflectie erop bevorderen.
Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- Assimilation (Sociology) --- Islam --- Social integration --- 323.111 --- 316.32 --- 668.6 Multiculturele samenleving --- multiculturaliteit --- S20080630.JPG --- integratie --- multiculturele samenleving --- sociologie --- Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek --- Globale samenlevingsvormen --- samenlevingen --- 301.17 --- 325 --- 301 --- 316.32 Globale samenlevingsvormen --- 323.111 Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek --- #gsdbF --- Cultural assimilation --- Anthropology --- Socialization --- Acculturation --- Cultural fusion --- Emigration and immigration --- Minorities
Choose an application
Migration. Refugees --- Translation science --- Sociolinguistics --- 323.111 --- 325 --- 82.03 --- Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek --- Landverhuizing. Kolonisatie. Immigratie. Emigratie --(politiek) --- Vertalen. Literaire vertaling --- Vertalen --- Vertalen en cultuur --- Vertalen en interculturele communicatie --- Vertalen en migratie --- sociale aspecten --- 82.03 Vertalen. Literaire vertaling --- 325 Landverhuizing. Kolonisatie. Immigratie. Emigratie --(politiek) --- 323.111 Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek --- Vertalen en cultuur. --- Vertalen en interculturele communicatie. --- Vertalen en migratie. --- sociale aspecten. --- Emigration and immigration --- Immigrants --- Intercultural communication --- Language and culture --- Translating and interpreting --- Emigrants --- Foreign-born population --- Foreign population --- Foreigners --- Migrants --- Persons --- Aliens --- Social aspects --- Language --- Behar, Ruth, --- Culture
Choose an application
Het bijzondere aan dit boek is dat het weliswaar gaat over techniek, maar dat het ook en vooral een pleidooi is voor het werkelijke leren: het leren dat uitgaat van nieuwsgierigheid en verwondering. Bij het werkelijke leren heeft de leraar een hoogst belangrijke rol: niet als degene die vanuit deskundigheid aanreikt en uitlegt, maar vooral als degene, die in een constante dialoog met de lerende samen in verwondering kijkt naar alle mogelijkheden die mensen in de wereld hebben en al ontwikkeld hebben. Het boek wil aantonen dat een leraar fouten mag maken, als hij zich bewust is dat techniek mensenwerk is en dat hetgeen wij nu weten en kunnen t.a.v. techniek alleen maar tot stand is gekomen doordat vorige generaties niet bang waren om dingen uit te proberen en leerden van hun fouten. Techniek is dan ook een avontuur, het is onderweg zijn. En dit onderweg zijn betekent ook dat je allerlei onverwachte zaken tegenkomt die niet alleen voor de nodige verrassingen zorgen, maar het ook nog eens spannend maken. (Bron: covertekst)
Didactics of technology --- techniek --- Didactics of primary education --- Technical education --- Curricula --- Education [Elementary ] --- Aims and objectives --- #PBIB:+111.84 --- basisonderwijs --- technologische opvoeding --- Lager onderwijs --- 476.5 --- Nieuwe leren --- Techniek --- Technologische opvoeding --- 476.-9 --- 476.1 --- Basisonderwijs --- Controle --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- 111911.jpg --- Techniek ; basisonderwijs --- Vakdidactiek : Technologie : Lager onderwijs --- Natuurkennis --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Kleuteronderwijs --- Technologische vooruitgang --- Wereldoriëntatie --- Onderzoekend leren --- Techniek (wetenschap)
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|