Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Aangezien de meeste werkboeken van economie een aparte handleiding bevatten en wij, als toekomstige leerkrachten economie, dit niet erg praktisch vinden, wilden wij hiervan één geheel maken. Dit werkboek bevat de onderdelen 'Ook ik ben een consument' en 'Ik en de gemeenschap'. Deze twee delen zijn duidelijk gestructureerd. Elk deel wordt nadien nogmaals onderverdeeld in verschillende thema's. De handleiding en het ingevulde werkboek komen nauwgezet overeen, zodat je niet constant moet liggen bladeren in je boek. Nadien kan je echt aan de slag gaan. Elk thema wordt eerst gesitueerd in het leerplan en de beginsituatie wordt bepaald. Het werkboek bestaat uit een handleiding (linkerkant) en een ingevuld werkboek (rechterkant). Aan de rechterkant van het werkboek vind je de verschillende ingevulde opdrachten. De leermiddelen die we aanwenden, de concrete uitleg van de opdrachten en werkvormen, doel en verloop van de opdracht, de timing per opdracht,' worden vermeld aan de linkerkant. De linkerkant is dus eigenlijk het werkinstrument van de leerkracht. We maken ook gebruik van enkele symbolen, deze symbolen vereenvoudigen het gebruik van het werkboek. Aangezien wij het erg belangrijk vinden, dat de leerlingen actief en zelfstandig problemen en oefeningen kunnen oplossen, hebben we veel interactieve oefeningen in dit werkboek opgenomen. Door de voldoende afwisseling van werkvormen hebben we er ook voor gezorgd dat dit werkboek boeiend blijft. Economie is actualiteit. Als je de leerlingen de basis van de economie wil bijbrengen, moet je uitgaan van de actualiteit. De leerinhouden worden vaak gekoppeld aan de actualiteit. Dit vraagt natuurlijk een regelmatige update. (Bron: auteurs)
Choose an application
Aangezien de meeste werkboeken van Sei een aparte handleiding bevatten en wij, als toekomstige leerkrachten economie, dit niet erg praktisch vinden, wilden wij hiervan één geheel maken. Dit werkboek bevat de onderdelen "Ook ik ben een consument" en "Ik en de gemeenschap". Deze twee delen zijn duidelijk gestructureerd. Elk deel wordt nadien nogmaals onderverdeeld in verschillende thema's. De handleiding en het ingevulde werkboek komen nauwgezet overeen, zodat je niet constant moet liggen bladeren in je boek. Nadien kan je echt aan de slag gaan. Elk thema wordt eerst gesitueerd in het leerplan en de beginsituatie wordt bepaald. Het werkboek bestaat uit een handleiding (linkerkant) en een ingevuld werkboek (rechterkant). Aan de rechterkant van het werkboek vind je de verschillende ingevulde opdrachten. De leermiddelen die we aanwenden, de concrete uitleg van de opdrachten en werkvormen, doel en verloop van de opdracht, de timing per opdracht,... worden vermeld aan de linkerkant. De linkerkant is dus eigenlijk het werkinstrument van de leerkracht. We maken ook gebruik van enkele symbolen, deze symbolen vereenvoudigen het gebruik van het werkboek. Aangezien wij het erg belangrijk vinden, dat de leerlingen actief en zelfstandig problemen en oefeningen kunnen oplossen, hebben we veel interactieve oefeningen in dit werkboek opgenomen. Door voldoende afwisseling van werkvormen hebben we er ook voor gezorgd dat dit werkboek boeiend blijft. Economie is actualiteit. Als je de leerlingen de basis van de economie wil bijbrengen, moet je uitgaan van de actualiteit. Je zal merken dat we de leerinhouden vaak koppelen aan de actualiteit. Maar actualiteit moet actueel zijn, we pleiten er dus voor dat je na maximum drie jaar de reeds gekozen artikels vervangt door meer recente informatie.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|