Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Filosoferen met kinderen is niet erg bekend bij de meeste mensen. Toch zijn er vele boeken die een aanzet geven tot een filosofisch gesprek. Deze boeken zijn echter te weinig uitgewerkt om een leerkracht zekerheid te geven. Door dit eindwerk wil ik de leerkracht deze zekerheid wel geven. Aan de hand van dit spel en de achtergrond die je vindt in het eindwerk, ben je in staat om de uitdaging 'filosoferen met kinderen' aan te gaan. Het eerste deel van dit eindwerk is een theoretisch deel. Hier vind je waarom filosoferen met kinderen belangrijk is en hoe je concreet te werk kan gaan. Met deze informatie kan je voldoende achtergrond opbouwen om zelf in de klas aan de slag te gaan. Het tweede deel is de uitwerking van het spel en de link naar de theorie. Dit spel biedt een meerwaarde want de kinderen worden echt uitgedaagd om te filosoferen. Ze worden beloond voor hun bijdrage aan het gesprek als ze zich aan de gespreksregels houden. Ik heb ook ervaren dat de kinderen zeer enthousiast zijn over dit spel. In dit deel vind je ook enkele gesprekken met de kinderen en een evaluatie van deze gesprekken aan de hand van een evaluatielijst.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|