Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boekje (met bijhorende dvd) gaat over verschillende manieren van omgaan met teleurstellingen in de zorg en is primair voor helpenden en verzorgenden. Door middel van voorbeelden uit de zorg gaan de auteurs per stijl in op het uiten van teleurstellingen en het ontvangen van de teleurstelling van een ander. Op de dvd staan filmpjes met voorbeelden van de 4 communicatiestijlen uit het boek. Aan de hand van het beeld wordt de theorie kort uitgelegd
Hulpverlening --- Begeleiding --- Cliënt --- Vaardigheden --- Communicatie --- Emoties --- Provincie West-Vlaanderen --- 614.253 --- Bejaardenzorg --- Omgangskunde --- omgangskunde --- relaties --- communicatie (leesbaarheid) --- sociale psychologie --- teleurstelling --- sociale vaardigheden --- 613.2 --- (zie ook: sociologie) --- Contains audio-visual material --- Emotie
Choose an application
Ondanks dat mensen in de zorg allemaal goede zorg willen verlenen, heeft iedereen andere drijfveren. Ze werken en communiceren daardoor ieder op een eigen wijze. De communicatiestoornissen die hierdoor kunnen ontstaan worden behandeld in dit eerste deel uit de serie 'Zo mooi anders in de zorg'. In het boekje wordt uitleg gegeven over 4 duidelijk zichtbare communicatiestijlen en hoe de eigenschappen van elke stijl herkennen. Van iedere stijl worden de kwaliteiten en valkuilen besproken en zijn er voorbeelden. Alle situaties uit het boek worden nagespeeld op de bijbehorende dvd, zodat de specifieke kenmerken van de communicatiestijlen nog beter zichtbaar worden.Volgende 4 communicatiestijlen komen aan bod: de motivator - de supporter - de regisseur - de analyticus. Ieder hoofdstuk sluit af met één of meer opdrachten en een korte samenvatting, zodat je de vaardigheden meteen kunt toepassen in de praktijk
sociale relaties --- gedragsobservatie --- gedragspsychologie --- communicatievaardigheden --- Social policy and particular groups --- Sociology of health --- sociaal gedrag --- Hulpverlening --- Begeleiding --- Cliënt --- Vaardigheden --- Communicatie --- Gedrag --- Provincie West-Vlaanderen --- 614.253 --- Zorg --- Omgangskunde --- Bejaardenzorg --- geriatrische verpleegkunde --- bejaardenzorg --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- communicatie (leesbaarheid) --- gedrag --- beroepsuitoefening --- omgangskunde --- 613.2 --- (zie ook: gerontologie) --- Contains audio-visual material --- 613.62
Choose an application
Ondanks dat mensen in de zorg allemaal goede zorg willen verlenen, heeft iedereen andere drijfveren. Ze werken en communiceren daardoor ieder op een eigen wijze. De communicatiestoornissen die hierdoor kunnen ontstaan worden behandeld in dit eerste deel uit de serie 'Zo mooi anders in de zorg'. In het boekje wordt uitleg gegeven over 4 duidelijk zichtbare communicatiestijlen en hoe de eigenschappen van elke stijl herkennen. Van iedere stijl worden de kwaliteiten en valkuilen besproken en zijn er voorbeelden. Alle situaties uit het boek worden nagespeeld op de bijbehorende dvd, zodat de specifieke kenmerken van de communicatiestijlen nog beter zichtbaar worden.Volgende 4 communicatiestijlen komen aan bod: de motivator - de supporter - de regisseur - de analyticus. Ieder hoofdstuk sluit af met één of meer opdrachten en een korte samenvatting, zodat je de vaardigheden meteen kunt toepassen in de praktijk
Hulpverlening --- Begeleiding --- Cliënt --- Vaardigheden --- Communicatie --- Gedrag
Choose an application
Dit boekje (met bijhorende dvd) gaat over verschillende manieren van omgaan met teleurstellingen in de zorg en is primair voor helpenden en verzorgenden. Door middel van voorbeelden uit de zorg gaan de auteurs per stijl in op het uiten van teleurstellingen en het ontvangen van de teleurstelling van een ander. Op de dvd staan filmpjes met voorbeelden van de 4 communicatiestijlen uit het boek. Aan de hand van het beeld wordt de theorie kort uitgelegd
Hulpverlening --- Begeleiding --- Cliënt --- Vaardigheden --- Communicatie --- Emotie
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|