Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Het beeld van tieners die veel en gemakkelijk technologie gebruiken is een stereotiep beeld dat niet helemaal klopt. De realiteit levert een meer genuanceerd beeld op. Volwassenen schatten de daadwerkelijke technische kennis van jongeren veeleer te hoog in, zoals uit de cijfers blijkt. Zo is de telefoon de meest gebruikte technologie onder jongeren. Bijna de helft van de jongeren gebruikt zelden of nooit het internet. Het zijn vooral de meisjes die sterk achterblijven als gebruiker van de nieuwste technologieën. Op de lagere school gebruiken nog evenveel jongens als meisjes de computer. In het secundair onderwijs verandert die houding t.o.v. computergebruik, dan nemen jongens het voortouw in de technologielessen. Ook qua studiekeuze nemen meisjes niet zo vlug technologie of wiskunde in hun lessenpakket op. In dit boek zoekt de auteur een verklaring voor deze verandering in attitude van de meisjes.
Developmental psychology --- Community organization --- Educational psychology --- Secondary education --- Computer. Automation --- Computer science --- Academic performance --- Girls --- Participation --- Attitudes --- Book
Choose an application
Information literacy --- Library orientation for school children --- Library orientation for high school students --- School librarian participation in curriculum planning --- Library & Information Science --- Social Sciences --- Curriculum planning --- Literacy, Information --- Information science --- High school students --- Libraries and students --- School children --- Ability testing --- Evaluation --- Study and teaching --- Library orientation --- Ability testing. --- Study and teaching. --- Evaluation.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|