Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Vreemdetalenonderwijs --- didactiek. --- Didactics of languages --- Didactiek. --- Langage et langues --- Etude et enseignement --- Langues --- Étude et enseignement
Choose an application
New learning environments. --- Taal en talen --- Vreemdetalenonderwijs --- didactiek --- gebruik van ICT. --- gebruik van technologie. --- didactiek.
Choose an application
Doelstelling: In deze scriptie onderzoeken we welke onderwijsmethodes toegepast worden in het immersieonderwijs en welke didactische materialen er gebruikt worden. Verder beschrijven we de vereiste kwalificaties voor immersieleerkrachten en de specifieke opleidingen die voor hen bestaan. Ten slotte testen we de Nederlandse taalvaardigheid in de derde kleuterklas van de immersieschool in Frasnes-lez-Anvaing aan de hand van een tweedelig observatiesysteem. Middelen of methode: Na een analyse van de wetenschappelijke literatuur woonden we enkele lessen bij in de basisschool van Frasnes-lez-Anvaing om een beeld te krijgen van de manier waarop de leerkrachten les geven in het Nederlands en te ontdekken welke activiteiten zich hier het best voor lenen. We stelden een enquête op voor de immersieleerkrachten om meer informatie te verkrijgen over hun opleidingen, de methodes die ze toepassen en de didactische materialen die ze gebruiken. We toetsten de kinderen uit de derde kleuterklas op hun passieve en actieve kennis van het Nederlands en analyseerden de resultaten van deze testen. Resultaten: De immersieleerkrachten uit de school van Anvaing selecteren uit verschillende onderwijsmethodes vooral de activiteiten die de leerlingen toelaten om zelf op een actieve en speelse manier bezig te zijn met de Nederlandse taal. Herhalingen, in welke vorm dan ook, nemen een belangrijke plaats in tijdens de lessen. Het grootste deel van de didactische materialen wordt door de leerkrachten zelf vervaardigd, aangezien er praktisch geen materiaal voorhanden is dat volledig op het immersieonderwijs is afgestemd. Hoewel het over het algemeen niet eenvoudig is om competente leerkrachten te vinden voor het immersieonderwijs, beschikken de leerkrachten uit de school van Frasnes-lez-Anvaing allemaal over zowel een pedagogisch diploma als minstens een grondige kennis van het Nederlands. Uit de resultaten van de door ons opgestelde testen blijkt dat de kinderen uit de derde kleuterklas van de school van Anvaing na zes maanden immersieonderwijs reeds zeer goed Nederlands begrijpen en in staat zijn om spontaan enkele Nederlandse formules te gebruiken.
Immersieonderwijs. --- Nederlands als tweede taal. --- Onderwijsmethodes. --- Theoretisch onderzoek - taalverwerving. --- Tweedetaalverwerving --- Vreemdetalenonderwijs --- Didactiek.
Choose an application
Aimed at language teachers who want to gain a better understanding of task-based learning and how it works in practice, this text demonstrates procedures for designing and adapting tasks. It also shows how to provide a focus on grammar and vocabulary within a task-based framework.
Choose an application
Over the last 20 years vocabulary research has grown from a Cinderella subject to a position of some importance. Vocabulary is now considered integral to just about every aspect of language knowledge and is a lively and vital area of research and innovation. With this development have come standard and widely-used tests, such as vocabulary size and lexical richness measures, and commonly accepted metaphors, such as the mental lexicon as a web of words. Less widely known outside academic circles, however, is the extensive work on learners' lexis and the utility, reliability and validity of the tests we use to measure and investigate it. This volume brings together contributions from internationally-renowned researchers in this field to explain much of the background to study in this area. It introduces to a wider audience the concerns, the newest approaches and developments in the field of vocabulary research and testing.
Language and languages --- Vocabulary --- Langage et langues --- Vocabulaire --- Ability testing. --- Tests d'aptitude --- Taal en talen --- Vreemdetalenonderwijs --- Woordenschat --- didactiek --- tests --- competentiegericht evalueren --- tests. --- competentiegericht evalueren. --- Language assessment --- Ability testing --- Study and teaching --- Diction --- Lexicology
Choose an application
Moderne vreemde talen --- EU --- Didactiek --- Frans --- Evaluatie --- Competenties --- Didactics of French --- Didactics of languages --- European Union --- Taal en talen --- Taalonderwijs. --- Taalpolitiek --- Vreemdetalenonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Taalgebruik. --- Didactiek. --- Planning --- Europa. --- 800.7 --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- Europese Unie --- Competentie
Choose an application
Moderne vreemde talen --- Europese Unie --- Didactiek --- Frans --- Evaluatie --- Competentie --- Taal en talen --- Taalonderwijs. --- Taalpolitiek --- Vreemdetalenonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Taalgebruik. --- Didactiek. --- Planning --- Europa. --- Didactics of French --- Didactics of languages --- European Union
Choose an application
talenonderwijs --- Didactics of German --- didactische werkvormen --- Duits --- Student-centered learning. --- Teachers --- Teaching --- Teacher education --- Teacher training --- Teachers, Training of --- Learner-centered education --- Learner-controlled instruction --- Student-centered teaching --- Active learning --- Training of. --- Methodology. --- Duits als vreemde taal --- Duitse taal --- Taal en talen --- Vreemdetalenonderwijs --- didactiek --- gebruik van spelen --- Duits als vreemde taal. --- Vreemdetalenonderwijs. --- gebruik van spelen. --- Student-centered learning --- Training of --- Methodology --- Didactiek --- Gebruik van spelen.
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|