Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Een standaardcurriculum voor minder verbreide en weinig onderwezen Europese talen: de zeven-stappen-methode : A standardised curriculum for less widely taught European languages: the seven-step method
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Brussel Hogeschool Paul-Henri Spaak

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
E-learning Fremdsprachen : eine kritische Einführung
Author:
ISBN: 9783860572894 Year: 2007 Publisher: Tübingen : Stauffenburg,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handbuch Fremdsprachenunterricht
Authors: --- ---
ISBN: 9783825280437 Year: 2007 Publisher: Tübingen Francke

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
New learning environments for language learning : moving beyond the classroom?
ISBN: 0820499439 Year: 2007 Publisher: Frankfurt am Main [etc.] : Lang,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Méthodes et matériaux didactiques utilisés dans l'enseignement immersif. Etude de cas: l'Ecole Communale Fondamentale de Frasnes-lez-Anvaing
Authors: ---
Year: 2007 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: In deze scriptie onderzoeken we welke onderwijsmethodes toegepast worden in het immersieonderwijs en welke didactische materialen er gebruikt worden. Verder beschrijven we de vereiste kwalificaties voor immersieleerkrachten en de specifieke opleidingen die voor hen bestaan. Ten slotte testen we de Nederlandse taalvaardigheid in de derde kleuterklas van de immersieschool in Frasnes-lez-Anvaing aan de hand van een tweedelig observatiesysteem. Middelen of methode: Na een analyse van de wetenschappelijke literatuur woonden we enkele lessen bij in de basisschool van Frasnes-lez-Anvaing om een beeld te krijgen van de manier waarop de leerkrachten les geven in het Nederlands en te ontdekken welke activiteiten zich hier het best voor lenen. We stelden een enquête op voor de immersieleerkrachten om meer informatie te verkrijgen over hun opleidingen, de methodes die ze toepassen en de didactische materialen die ze gebruiken. We toetsten de kinderen uit de derde kleuterklas op hun passieve en actieve kennis van het Nederlands en analyseerden de resultaten van deze testen. Resultaten: De immersieleerkrachten uit de school van Anvaing selecteren uit verschillende onderwijsmethodes vooral de activiteiten die de leerlingen toelaten om zelf op een actieve en speelse manier bezig te zijn met de Nederlandse taal. Herhalingen, in welke vorm dan ook, nemen een belangrijke plaats in tijdens de lessen. Het grootste deel van de didactische materialen wordt door de leerkrachten zelf vervaardigd, aangezien er praktisch geen materiaal voorhanden is dat volledig op het immersieonderwijs is afgestemd. Hoewel het over het algemeen niet eenvoudig is om competente leerkrachten te vinden voor het immersieonderwijs, beschikken de leerkrachten uit de school van Frasnes-lez-Anvaing allemaal over zowel een pedagogisch diploma als minstens een grondige kennis van het Nederlands. Uit de resultaten van de door ons opgestelde testen blijkt dat de kinderen uit de derde kleuterklas van de school van Anvaing na zes maanden immersieonderwijs reeds zeer goed Nederlands begrijpen en in staat zijn om spontaan enkele Nederlandse formules te gebruiken.

Doing task-based teaching
Authors: ---
ISBN: 9780194422109 0194422100 9783464244661 3464244660 Year: 2007 Publisher: Oxford Oxford University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aimed at language teachers who want to gain a better understanding of task-based learning and how it works in practice, this text demonstrates procedures for designing and adapting tasks. It also shows how to provide a focus on grammar and vocabulary within a task-based framework.

Modelling and assessing vocabulary knowledge
Authors: --- ---
ISBN: 9780521703277 9780521878517 0521703271 0521878519 9780511667268 0511667264 Year: 2007 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over the last 20 years vocabulary research has grown from a Cinderella subject to a position of some importance. Vocabulary is now considered integral to just about every aspect of language knowledge and is a lively and vital area of research and innovation. With this development have come standard and widely-used tests, such as vocabulary size and lexical richness measures, and commonly accepted metaphors, such as the mental lexicon as a web of words. Less widely known outside academic circles, however, is the extensive work on learners' lexis and the utility, reliability and validity of the tests we use to measure and investigate it. This volume brings together contributions from internationally-renowned researchers in this field to explain much of the background to study in this area. It introduces to a wider audience the concerns, the newest approaches and developments in the field of vocabulary research and testing.


Book
Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer
Author:
ISBN: 9782278058136 Year: 2007 Publisher: Paris Didier


Multi
Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer : dvd : exemples de productions orales illustrant pour le français les niveaux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Herz oder Pistole : Kommunikatives für den Unterricht
Author:
ISBN: 9783190117512 Year: 2007 Publisher: Ismaning, Germany Hueber Verlag

Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by