Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Examines the proposition that though parental education is a key factor contributing to the access and success of students, insufficient attention is paid to this aspect. This book provides an examination of how first generation entrants are supported or otherwise by different national approaches and institutional responses.
First-generation college students. --- Children of immigrants --- College students --- Education. --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O325 --- #SBIB:316.334.1O326 --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Doelen en functies van hoger niet-universitair onderwijs --- Doelen en functies van de universiteit
Choose an application
Dit boek beschrijft de leerstofonderdelen meten en meetkunde voor de bovenbouw van de basisschool. De keuzes die zijn gemaakt worden beargumenteerd vanuit de rol die meet- en meetkundekennis in het dagelijkse leven speelt. Ook wordt rekening gehouden met wat leerlingen in het voortgezet onderwijs aan kennis nodig hebben. Zowel bij meten als bij meetkunde ligt de nadruk ligt op het ontwikkelen van inzicht. Bij meten moeten leerlingen in staat zijn om de relaties tussen maten te beredeneren. Dat heeft in het onderwijs een belangrijker plek dan het simpelweg oefenen in het omrekenen van maten. Bij meetkunde staan de constructies van kinderen voorop. Beschreven wordt hoe kinderen in rijke activiteiten de kans krijgen om zelf op onderzoek te gaan. Dit boek biedt leerkrachten, studenten en docenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs, onderwijsbegeleiders en onderzoekers een houvast bij het reken-wiskundeonderwijs in de leerstofgebieden meten en meetkunde.
Wiskunde --- Rekenen. --- Meetkunde --- Basisonderwijs. --- 475.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Doelstellingen --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Meten --- Realistisch rekenen --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Leerlijnen --- Doelen --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Didactiek --- Leerlijn --- Doelstelling
Choose an application
In deze samenvatting van het 'Basisdocument bewegingsononderwijs voor het basisonderwijs' worden 12 leerlijnen uitgewerkt. Deze leerlijnen zijn geordend rond overeenkomstige bewegingsproblemen. Tevens worden tussendoçelen voor de verschillende leeftijdsgroepen beschreven, waarmee de longitudinale lijn van 4 tot en met 12 jaar zichtbaar wordt. Ook worden reguleringsdoelen geformuleerd, bijvoorbeeld over hulpverlenen en het maken van afspraken om gezamenlijk bewegen mogelijk te maken De achterliggende uitgangspunten worden beschreven in een vakconcept. De basisinventarislijsten voor speellokaal en gymzaal komen in het laatste hoofdstuk aan de orde. (Bron: covertekst)
Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- 082340.jpg --- Lichamelijke opvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Doelen --- Balanceren --- Klimmen --- Zwaaibewegingen --- Balspelen --- Tikspelen --- Springen --- Lopen --- Jongleren --- Doelspelen --- Doelstelling --- Zwaaibeweging --- Balspel --- Tikspel --- Doelspel
Choose an application
Leren en onderwijzen is een integrale methode algemene didactiek. Deze methode is o.a. bedoeld voor lerarenopleidingen in het hoger onderwijs, na- en bijscholingen en GPB-opleidingen. Leren en onderwijzen kan ook als zelfstudiepakket worden gebruikt.Sinds de vierde herziene editie van Leren en onderwijzen in 1998 deden zich in het onderzoeks- en onderwijsveld enkele verschuivingen voor die het noodzakelijk maakten een aantal hoofdstukken te herschrijven en up-to-date te brengen. Maar ook de sterk wijzigende maatschappelijke context waarin het onderwijs zich bevindt, maakt dat een vernieuwd, en vernieuwend didactisch model zich opdrong. Deze herziene editie van Leren en onderwijzen sluit nog beter aan bij de basiscompetenties en beroepsprofielen van het lerarenberoep en biedt de mogelijkheid een aantal belangrijke basiscompetenties te behalen om later uiteindelijk het gewenste beroepsprofiel te bereiken.
Didactiek. --- Teaching --- Didactics --- didactiek --- leren --- Handbooks, manuals, etc. --- Aids and devices --- Evaluation --- Didactiek --- Doelen --- Leerinhouden --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- #PBIB:+SLO 220.91 --- Formation Opleiding --- Didactique Didactiek --- Apprentissage Leerproces --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Contenu (formation) Inhoud (opleiding) --- Formateurs Opleiders --- Evaluation Evaluatie --- Tests Tests --- Examens Examens --- onderwijskunde --- evaluatie --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- docenten --- 454 ) Didactiek - algemeen --- 454 --- beginsituatie --- didactiek : algemeen (ler) --- didactisch proces (gez) --- didactische werkvormen --- doelen --- leerinhouden --- onderwijsmedia --- 37.02 --- Doelstellingen --- Leren --- Lesvoorbereidingen --- Onderwijs --- Opvoeding --- Werkvormen --- Didactische beginsituatie --- Leerdoelen --- 071871.jpg --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : didactiek --- Doelstelling --- Leerinhoud --- Didactische werkvorm
Choose an application
#SBIB:309H518 --- #SBIB:316.334.1O329 --- Verbale communicatie: sociologie, antropologie, sociolinguistiek --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- Adult education. --- Continuing education. --- Functional literacy. --- Literacy. --- Adult education --- Continuing education --- Functional literacy --- Literacy --- Illiteracy --- Education --- General education --- Adult literacy --- Functional illiteracy --- Life skills --- Lifelong education --- Lifelong learning --- Permanent education --- Recurrent education --- Adults, Education of --- Education of adults --- Open learning
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|