Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

FOD/SPF PO (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

PXL (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2007 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Bang voor Boos : de invloed van emoties op veiligheid in de school
Author:
ISBN: 9789065085528 Year: 2007 Publisher: Amersfoort : CPS onderwijsontwikkeling en advies,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Werken met verschil : de waarde van diversiteit voor mensen en organisaties
Authors: ---
ISBN: 9789043014847 Year: 2007 Publisher: Amsterdam FT

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Organisaties worden steeds diverser, niet alleen qua etnische achtergrond, maar ook wat betreft de verhouding man/vrouw, jong/oud en hoog en laag opgeleid. Dit boek laat zien waarom mensen zoveel moeite hebben met het omgaan met verschillen, geeft inzicht in de waarde die verschillen kunnen hebben en geeft handvatten hoe je daar beter mee om kunt gaan. Aan de hand van herkenbare thema’s zet het boek aan tot zelfreflectie. De lezer krijgt tips en oefeningen om te werken met de moeilijkheden en mogelijkheden van diversiteit.


Book
Begrijp jezelf, begrijp de ander : een persoonlijke benadering van de psychologie
Author:
ISBN: 9789024417957 Year: 2007 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vanuit een verklarende invalshoek worden ruim 100 gangbare en praktische psychologische modellen en theorieën benaderd. Verdeeld over 6 hoofdstukken volgen 300 combi-pagina's. Een combi-pagina is een rechterpagina met tekst en uitleg plus een linkerpagina met ondersteunende illustraties. Verbanden en overeenkomsten rijgen de losse modellen aaneen, zo is het geheel meer dan de som der delen.1. Wie ben ik? Dit hoofdstuk biedt inzicht in de meest gangbare persoonlijkheidstypologieën - 2. Wat neem ik waar? De hersenmassa is een signaalverwerkingsfabriek waarin zintuiglijke signalen een betekenis krijgen. Daarbij wordt selectief waargenomen en worden beoordelingsfouten gemaakt - 3. Wat drijft mij? Motivatie wordt o.a. gekenmerkt door behoeften, kernmotieven, kansen, energiehuishouding, persoonlijkheid en randvoorwaarden - 4. Wat maakt dat ik contact maak? Feitelijk contact hangt af van de inhoud van de boodschap, de wijze van brengen, de relatie en heersende gevoelens - 5. Hoe ben ik te bespelen? Naast eenvoudige manipuleertactieken zoals bijvoorbeeld onderdrukkende communicatie, zijn er sequentiële tactieken die lastig zijn te doorgronden - 6. Hoe ontwikkel ik mij? Diverse leerstijltheorieën worden middels leerstijlen gebundeld

Listing 1 - 3 of 3
Sort by