Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
PXL-Education 2016 --- grensoverschrijdend gedrag --- zelfreflectie --- onderwijsstrategie --- onderwijsbeleid
Choose an application
Organisaties worden steeds diverser, niet alleen qua etnische achtergrond, maar ook wat betreft de verhouding man/vrouw, jong/oud en hoog en laag opgeleid. Dit boek laat zien waarom mensen zoveel moeite hebben met het omgaan met verschillen, geeft inzicht in de waarde die verschillen kunnen hebben en geeft handvatten hoe je daar beter mee om kunt gaan. Aan de hand van herkenbare thema’s zet het boek aan tot zelfreflectie. De lezer krijgt tips en oefeningen om te werken met de moeilijkheden en mogelijkheden van diversiteit.
culturele diversiteit --- gender --- Business management --- bedrijfsorganisatie --- Sociology of minorities --- diversiteitsbeleid --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Intercultureel personeelsbeleid --- Interculturele bedrijfseconomie --- Intercultureel personeelsbeleid. --- Interculturele bedrijfseconomie. --- minderheden --- diversiteit --- multiculturele samenleving --- verschillen --- zelfreflectie
Choose an application
Vanuit een verklarende invalshoek worden ruim 100 gangbare en praktische psychologische modellen en theorieën benaderd. Verdeeld over 6 hoofdstukken volgen 300 combi-pagina's. Een combi-pagina is een rechterpagina met tekst en uitleg plus een linkerpagina met ondersteunende illustraties. Verbanden en overeenkomsten rijgen de losse modellen aaneen, zo is het geheel meer dan de som der delen.1. Wie ben ik? Dit hoofdstuk biedt inzicht in de meest gangbare persoonlijkheidstypologieën - 2. Wat neem ik waar? De hersenmassa is een signaalverwerkingsfabriek waarin zintuiglijke signalen een betekenis krijgen. Daarbij wordt selectief waargenomen en worden beoordelingsfouten gemaakt - 3. Wat drijft mij? Motivatie wordt o.a. gekenmerkt door behoeften, kernmotieven, kansen, energiehuishouding, persoonlijkheid en randvoorwaarden - 4. Wat maakt dat ik contact maak? Feitelijk contact hangt af van de inhoud van de boodschap, de wijze van brengen, de relatie en heersende gevoelens - 5. Hoe ben ik te bespelen? Naast eenvoudige manipuleertactieken zoals bijvoorbeeld onderdrukkende communicatie, zijn er sequentiële tactieken die lastig zijn te doorgronden - 6. Hoe ontwikkel ik mij? Diverse leerstijltheorieën worden middels leerstijlen gebundeld
Developmental psychology --- Social psychology --- zelfkennis --- sociale psychologie --- meetinstrumenten (psychologie) --- EQ (emotioneel quotiënt) --- Psychologie --- Persoonlijkheid --- Observeren --- Motivatie --- Interactie --- Leren --- E-books --- Ontwikkelingspsychologie. --- Persoonlijkheid. --- Sociale psychologie. --- Zelfreflectie. --- #PBIB:+SLO 220.70 --- Personnalité Persoonlijkheid --- Psychologie Psychologie --- 415.3 --- interactie --- levenskunst --- motivatie --- persoonlijkheid --- waarnemen --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Psychologie --- Uitvoerende functies --- Contains audio-visual material --- Observatie --- Man --- Sociaal leren --- Volwassene
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|