Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Medizinische Bilder haben einen hohen Anteil an der Formierung von Wissen über den weiblichen Körper, indem sie dessen Be-trachtungsweisen organisieren und maßgebliche Prototypen gestalten. Diese Prototypen drücken sich in zwei Konstrukten des Frauenkör-pers aus. Zum einen durch die Imagination des weiblichen Kör-pers als jugendliche, makellose Oberfläche - somit als HÜLLE -, und zum anderen durch die Vor-stellung als potenziell mütterli-cher Körper und Behälter für den Fötus - und somit als CONTAINER. Im Internet existieren äußerst heterogene Bilder der Repräsen-tation und Konstruktion von Weiblichkeit. Dem begegnet die vorliegende Publikation, indem sie eine Ikonologie von medizini-schen Weiblichkeitsmodellen erstellt. Auf der Basis von breit angelegten Net-Scans werden exemplarische Schlüsselbilder der HÜLLE und des CONTAINERS untersucht, die medizinische Bildstrategien in unterschiedli-chen historischen und medialen Bildsorten präsentieren.
Medical illustration. --- Women in mass media. --- Women in art. --- Internet in medicine. --- Internet and women.
Choose an application
Ethnicity --- Kosovo War, 1998-1999 --- Mass media and war --- Nationalism --- Women and war --- Women in mass media --- Yugoslav War, 1991-1995 --- Women --- Former Yugoslav republics --- Ethnic relations.
Choose an application
Over the past few decades feminist media scholarship has flourished, to become a major influence on the fields of media, film and cultural studies. At the same time, the cultural shift towards 'post-feminism' has raised questions about the continuing validity of feminism as a defining term for this work. This book explores the changing and often ambivalent relationship between the three terms women, feminism and media in the light of these recent debates. At the same time it places them within the broader discussions within feminist theory--about subjectivity, identity, culture, and narrative
Mass media and women. --- Women in mass media. --- Feminism and mass media. --- Mass media and feminism --- Mass media --- Women and mass media --- Women --- Feminism and mass media --- Mass media and women --- Women in mass media --- #SBIB:309H1024 --- #SBIB:316.346H29 --- Mediaboodschappen met een ideologische en spiegelfunctie (beeld vrouw, migranten …) --- Positie van de vrouw in de samenleving: andere topics
Choose an application
The effect of feminism on the field of mass communication is more important now than ever. With a particular emphasis on race, culture, and ethnicity, leading scholars in the field provide compelling analyses of the ways in which feminist theory and feminist perspectives affect mass communication.
Women in the mass media industry. --- Women in mass media. --- Mass media. --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Advertising. Public relations --- Sociology of occupations --- Journalism --- Documentation and information --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Mass communications --- United States --- Communication --- Mass media --- United States of America --- Gender --- Newspapers --- Media --- Radio --- Publicity --- Television --- Professions --- Book
Choose an application
Hoe hebben adverteerders gereageerd op het feminisme? Is nieuws een gegenderd product? Worden mannelijke lichamen vandaag - net als vrouwelijke - geobjectiveerd? Dit zijn slechts enkele vragen uit dit boek dat een kritische inleiding wil geven in de studie van gender in de media met de hedendaagse knelpunten en debatten. Het wordt geïllustreerd door talrijke voorbeelden uit de Anglo-Amerikaanse media. Het onderzoekt het contradictorische karakter van genderrepresentatie, waarin er girlpower tegenover de schrijnende rapporten over toenemende anorexia bij jonge meisjes staat en er morele paniek is over het geïdealiseerde wasbordje voor mannen, maar absolute stilte over de her-seksualisering van vrouwelijke lichamen. Verder biedt het boek ook besprekingen van theoretische methoden om beeldvorming te analyseren.
Mass media and sex. --- Men in mass media. --- Women in mass media. --- Médias et sexualité --- Hommes dans les médias --- Femmes dans les médias --- #SBIB:309H1024 --- #SBIB:316.346H29 --- Mediaboodschappen met een ideologische en spiegelfunctie (beeld vrouw, migranten …) --- Positie van de vrouw in de samenleving: andere topics --- Médias et sexualité --- Hommes dans les médias --- Femmes dans les médias --- Advertising. Public relations --- Criminology. Victimology --- Sociology of culture --- Pragmatics --- Journalism --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Mass communications --- mediatheorie --- postfeminisme --- pers --- Mass media and sex --- Men in mass media --- Women in mass media --- 130.2 --- cultuurfilosofie --- feminisme --- gender studies --- journalistiek --- reclamevormgeving --- televisie --- 316.774.16 --- 396 --- 801.56 --- 801.56 Syntaxis. Semantiek --- Syntaxis. Semantiek --- 396 Feminisme. Vrouwenbeweging. Vrouw en maatschappij --- Feminisme. Vrouwenbeweging. Vrouw en maatschappij --- Mass media --- Sex and mass media --- Sex --- 316.774.16 Massamedia: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- Massamedia: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- 396 Feminism. Women's movement. Woman and society --- Feminism. Women's movement. Woman and society --- Feminism --- Gender --- Discourse analysis --- Newspapers --- Media --- Popular culture --- Publicity --- Television --- Rape --- Images of women --- Book
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|