Listing 1 - 10 of 33 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Peiling natuur (wereldoriëntatie) in het basisonderwijs.
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Brussel : Vlaams ministerie van onderwijs en vorming,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Vreemde smokkelaars
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789027673244 Year: 2007 Volume: *26 Publisher: Meerhout Tilburg Zwijsen-Infoboek Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het raadsel van de rode ruit
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789027673299 Year: 2007 Volume: *31 Publisher: Meerhout Tilburg Zwijsen-Infoboek Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handbook of narrative inquiry : mapping a methodology
Author:
ISBN: 1412915627 9781412915625 1452226555 1412973325 9781452226552 9781412973328 Year: 2007 Publisher: Thousand Oaks: Sage,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Composed by international researchers from a variety of disciplines, the 'Handbook of Narrative Inquiry' provides a comprehensive and interdisciplinary overview of narrative research methodologies, while also suggesting future directions in which researchers might take narrative inquiry.


Book
Bio-energie
Author:
ISBN: 9789054958857 Year: 2007 Publisher: Etten-Leur : Corona,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Biomassa als energiebron is niets nieuws. Mensen gebruiken al vele duizenden jaren hout als brandstof. Nieuw is wel dat we speciale gewassen zijn gaan kweken om die als brandstof te gebruiken. Hoe kun je biomassa als brandstof gebruiken voor auto's en voor de productie van elektriciteit? Wat zijn de gevolgen voor het milieu? En levert het wel genoeg op? Dit boek geeft antwoord op deze en andere vragen. Het laat zien waar biomassa voor gebruikt kan worden en gaat in op de vraag welke rol het in toekomst zou kunnen spelen en wat de gevolgen zijn voor het milieu.


Book
Zorg voor beweging in de PABO
Authors: --- ---
ISBN: 9789075142761 Year: 2007 Publisher: Heeswijk-Dinther Esstede

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek 'Zorg voor beweging in de Pabo' heeft als doel om (toekomstige) leerkrachten: meer inzicht en mogelijkheden te geven in het (effectief) observeren en registreren van bewegen en spelen van kinderen; de observaties te koppelen aan praktische ideeën om de ontwikkeling van kinderen te stimuleren. Er zijn vele foto's opgenomen om de ideeën te illustreren. De publicatie geeft inzicht in: het observeren en registeren van bewegingsvaardigheden; het observeren en signaleren van de wijze waarop kinderen deelnemen aan spel- en bewegingssituaties; interventiemogelijkheden. Wat te doen als de ontwikkeling van een kind stagneert &#13;- op het schoolplein; &#13;- in de klas; &#13;- in de lessen bewegingsonderwijs; &#13;- MRT; &#13;- verwijzen. &#13;evaluatie-instrumenten; &#13;de mogelijkheden van andere observatie-instrumenten: Beleves en Novibols. &#13;&#13;Via de site www.bewegingsonderwijsonline.nl kunnen videobeelden worden bekeken waarop het proces van observeren, signaleren, remediëren en evalueren te volgen is. Tevens is extra informatie te vinden op het gebied van observeren, zorgverbreding op gebied van bewegen, schoolplein en MRT. 'Zorg voor beweging in de PABO' kan zowel in de initiële opleiding als binnen de leergang bewegingsonderwijs voor verschillende trajecten gebruikt worden.&#13;&#13;


Book
Meten en meetkunde in de bovenbouw : tussendoelen annex leerlijnen : bovenbouw basisschool
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789001851088 Year: 2007 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek beschrijft de leerstofonderdelen meten en meetkunde voor de bovenbouw van de basisschool. De keuzes die zijn gemaakt worden beargumenteerd vanuit de rol die meet- en meetkundekennis in het dagelijkse leven speelt. Ook wordt rekening gehouden met wat leerlingen in het voortgezet onderwijs aan kennis nodig hebben. Zowel bij meten als bij meetkunde ligt de nadruk ligt op het ontwikkelen van inzicht. Bij meten moeten leerlingen in staat zijn om de relaties tussen maten te beredeneren. Dat heeft in het onderwijs een belangrijker plek dan het simpelweg oefenen in het omrekenen van maten. Bij meetkunde staan de constructies van kinderen voorop. Beschreven wordt hoe kinderen in rijke activiteiten de kans krijgen om zelf op onderzoek te gaan. Dit boek biedt leerkrachten, studenten en docenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs, onderwijsbegeleiders en onderzoekers een houvast bij het reken-wiskundeonderwijs in de leerstofgebieden meten en meetkunde.


Book
L'expérience de la couleur : voisinages et postérité du "Traité des couleurs" de Goethe
Authors: ---
ISBN: 9782930384214 2930384212 Year: 2007 Publisher: Bruxelles: La Maison d'à côté,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Un livret et un DVD rendent compte du dialogue engagé en 2005 à l’occasion d’un colloque consacré au Traité des couleurs de Goethe, convoquant scientifiques, artistes et philosophes. Dans son Traité des couleurs, Goethe explore ce qu’il nomme les rapports de voisinage, convoquant toutes sortes de champs du savoir (philosophie, mathématique, technique, physiologie, pathologie, histoire naturelle, physique générale, acoustique et linguistique) afin d’éclairer l’expérience humaine de la couleur. A partir du même inépuisable étonnement philosophique devant les phénomènes colorés, nous avons à notre tour cherché à montrer, par de constants aller et retour entre art et science, comment la connaissance de la couleur se nourrit des interrogations sans cesse renouvelées que suscite l’expérience au quotidien. Il s’agissait ainsi de faire dialoguer des champs du savoir apparemment éloignés les uns des autres pour tenter une phénoménologie appliquée de la couleur. C’est ce qui explique l’entrecroisement de pensées scientifiques, philosophiques et artistiques et la conception multimédia de ce petit objet de pensée, composé à la fois d’écrits, d’images et de films, qui s’attache à capter sur le vif la poïétique d’artistes émerveillés par les subtilités de la lumière.


Multi
Tijdbalk basisonderwijs, versie VVKBaO
Authors: ---
ISBN: 9789031724864 Year: 2007 Publisher: Averbode Altiora


Multi
Het grote rekenspel : reken af met je tegenspelers ! : ruim 700 vragen en antwoorden en een dubbelzijdig spelbord (6-99 jaar)
Authors: ---
ISBN: 9789077990254 Year: 2007 Volume: *4 Publisher: Mechelen Groningen Wolters Plantyn Scala

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het spelbord heeft 2 spelkanten. Kant 1 is bedoeld voor het eerste en tweede leerjaar. Kant 2 is voor kinderen vanaf het derde leerjaar. Beide spelkanten hebben hun eigen spelregels en vragenkaartjes. Met het spel leren en oefenen leerlingen spelenderwijs allerlei rekenonderdelen. Met getallenfiches gaan ze al rekenend over het speelveld. Onderweg beantwoorden ze vragen uit verschillende categorieën (getallenkennis, bewerkingen, meten, metend rekenen en meetkunde).

Listing 1 - 10 of 33 << page
of 4
>>
Sort by