Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
#PBIB:+111.14 --- Lezen --- Nederlands --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs
Choose an application
#PBIB:+111.14 --- Lezen --- Nederlands --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs
Choose an application
Composed by international researchers from a variety of disciplines, the 'Handbook of Narrative Inquiry' provides a comprehensive and interdisciplinary overview of narrative research methodologies, while also suggesting future directions in which researchers might take narrative inquiry.
Qualitative methods in social research --- Narrative inquiry (Research method) --- Social sciences --- Research --- Methodology --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Methodology. --- vakdidactiek --- 300.6 --- data-analyse --- onderzoek --- onderzoeksmethoden --- onderzoeksontwerp --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Narrative inquiry (Research method). --- vakdidactiek. --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Narrative analysis (Research method) --- Narrative research (Research method) --- Narratological inquiry (Research method) --- Research&delete& --- Social sciences - Research - Methodology
Choose an application
Biomassa als energiebron is niets nieuws. Mensen gebruiken al vele duizenden jaren hout als brandstof. Nieuw is wel dat we speciale gewassen zijn gaan kweken om die als brandstof te gebruiken. Hoe kun je biomassa als brandstof gebruiken voor auto's en voor de productie van elektriciteit? Wat zijn de gevolgen voor het milieu? En levert het wel genoeg op? Dit boek geeft antwoord op deze en andere vragen. Het laat zien waar biomassa voor gebruikt kan worden en gaat in op de vraag welke rol het in toekomst zou kunnen spelen en wat de gevolgen zijn voor het milieu.
#PBIB:+111.64 --- 644 --- Bio-energie --- Vakdidactiek : Wereldoriëntatie : Natuur : Lager Onderwijs --- biomassa --- Relation between energy and economics --- natuurlijke energiebronnen --- Didactics of social education --- WO (wereldoriëntatie) --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: WO - technologie
Choose an application
Het boek 'Zorg voor beweging in de Pabo' heeft als doel om (toekomstige) leerkrachten: meer inzicht en mogelijkheden te geven in het (effectief) observeren en registreren van bewegen en spelen van kinderen; de observaties te koppelen aan praktische ideeën om de ontwikkeling van kinderen te stimuleren. Er zijn vele foto's opgenomen om de ideeën te illustreren. De publicatie geeft inzicht in: het observeren en registeren van bewegingsvaardigheden; het observeren en signaleren van de wijze waarop kinderen deelnemen aan spel- en bewegingssituaties; interventiemogelijkheden. Wat te doen als de ontwikkeling van een kind stagneert - op het schoolplein; - in de klas; - in de lessen bewegingsonderwijs; - MRT; - verwijzen. evaluatie-instrumenten; de mogelijkheden van andere observatie-instrumenten: Beleves en Novibols. Via de site www.bewegingsonderwijsonline.nl kunnen videobeelden worden bekeken waarop het proces van observeren, signaleren, remediëren en evalueren te volgen is. Tevens is extra informatie te vinden op het gebied van observeren, zorgverbreding op gebied van bewegen, schoolplein en MRT. 'Zorg voor beweging in de PABO' kan zowel in de initiële opleiding als binnen de leergang bewegingsonderwijs voor verschillende trajecten gebruikt worden.
Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- 616.2 --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek (Vakdidactiek) --- 456.78 --- bewegingsopvoeding (ler) --- motorische ontwikkeling (ler) --- 477.8 --- Lerarenopleiding --- Kinderen --- Springen --- Gymnastiek; algemeen --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- basisonderwijs --- motorische vaardigheden --- observeren --- bewegen
Choose an application
Dit boek beschrijft de leerstofonderdelen meten en meetkunde voor de bovenbouw van de basisschool. De keuzes die zijn gemaakt worden beargumenteerd vanuit de rol die meet- en meetkundekennis in het dagelijkse leven speelt. Ook wordt rekening gehouden met wat leerlingen in het voortgezet onderwijs aan kennis nodig hebben. Zowel bij meten als bij meetkunde ligt de nadruk ligt op het ontwikkelen van inzicht. Bij meten moeten leerlingen in staat zijn om de relaties tussen maten te beredeneren. Dat heeft in het onderwijs een belangrijker plek dan het simpelweg oefenen in het omrekenen van maten. Bij meetkunde staan de constructies van kinderen voorop. Beschreven wordt hoe kinderen in rijke activiteiten de kans krijgen om zelf op onderzoek te gaan. Dit boek biedt leerkrachten, studenten en docenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs, onderwijsbegeleiders en onderzoekers een houvast bij het reken-wiskundeonderwijs in de leerstofgebieden meten en meetkunde.
Wiskunde --- Rekenen. --- Meetkunde --- Basisonderwijs. --- 475.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Doelstellingen --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Meten --- Realistisch rekenen --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Leerlijnen --- Doelen --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Didactiek --- Leerlijn --- Doelstelling
Choose an application
Un livret et un DVD rendent compte du dialogue engagé en 2005 à l’occasion d’un colloque consacré au Traité des couleurs de Goethe, convoquant scientifiques, artistes et philosophes. Dans son Traité des couleurs, Goethe explore ce qu’il nomme les rapports de voisinage, convoquant toutes sortes de champs du savoir (philosophie, mathématique, technique, physiologie, pathologie, histoire naturelle, physique générale, acoustique et linguistique) afin d’éclairer l’expérience humaine de la couleur. A partir du même inépuisable étonnement philosophique devant les phénomènes colorés, nous avons à notre tour cherché à montrer, par de constants aller et retour entre art et science, comment la connaissance de la couleur se nourrit des interrogations sans cesse renouvelées que suscite l’expérience au quotidien. Il s’agissait ainsi de faire dialoguer des champs du savoir apparemment éloignés les uns des autres pour tenter une phénoménologie appliquée de la couleur. C’est ce qui explique l’entrecroisement de pensées scientifiques, philosophiques et artistiques et la conception multimédia de ce petit objet de pensée, composé à la fois d’écrits, d’images et de films, qui s’attache à capter sur le vif la poïétique d’artistes émerveillés par les subtilités de la lumière.
kunst --- kunsttheorie --- film --- Jadinon Roland --- Villers Bernard --- 7.017 --- Newton isaac --- Ecole de La Cambre --- kunstonderwijs --- vakdidactiek --- Goethe Johann Wolfgang --- esthetica --- kleurenleer --- kleur --- Couleur --- von Goethe, Johann Wolfgang --- Jadinon, Roland --- D'Haeseleer, Félix A. --- Villers, Bernard
Choose an application
C3 --- geschiedenis --- lager onderwijs (x) --- 476.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Geschiedenis --- Lager onderwijs --- Tijdperken (TIjdsbalk) --- poster --- Kunst en cultuur --- Didactics of social education --- Didactics of history --- Didactics of primary education --- tijdsbegrip --- WO (wereldoriëntatie) --- Tijdlijn --- Basisonderwijs
Choose an application
Het spelbord heeft 2 spelkanten. Kant 1 is bedoeld voor het eerste en tweede leerjaar. Kant 2 is voor kinderen vanaf het derde leerjaar. Beide spelkanten hebben hun eigen spelregels en vragenkaartjes. Met het spel leren en oefenen leerlingen spelenderwijs allerlei rekenonderdelen. Met getallenfiches gaan ze al rekenend over het speelveld. Onderweg beantwoorden ze vragen uit verschillende categorieën (getallenkennis, bewerkingen, meten, metend rekenen en meetkunde).
#PBIB:+111.54 --- didactisch materiaal --- educatieve spellen --- lager onderwijs --- wiskunde --- 475.4 --- didactiek --- spelmaterialen --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Bordspelen --- Delen(Bewerkingen) --- Getallenkennis --- Hoofdrekenen --- Metend rekenen --- Optellen(Bewerkingen) --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- Lager onderwijs --- Rekenen --- Wiskunde --- Didactisch materiaal --- rekenen --- 475.57 --- Rekenvaardigheden --- Spelen --- Rekenen: didactische spellen --- Wiskunde: didactische spellen --- didactische set --- Vakdidactiek : Wiskunde (Rekenen) : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Games
Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|