Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
75 p.
CityEvent-model. --- Steden --- Steden en de media --- Europa --- profilering door evenementen. --- profilering in de media. --- Europa. --- Marketing --- Economic geography --- Mass communications --- Citymarketing --- Evenementen --- Evenementenmarketing --- Casestudies --- Evenement --- Casestudy
Choose an application
Doelstelling: Deze scriptie is een studie waarin de positie van Nederland wordt onderzocht binnen de markt van vergaderingen, incentives, congressen en evenementen, kortom de MICE markt. Het doel van deze scriptie is na te gaan hoe Nederland zich profileert als meeting-en incentivebestemming en te onderzoeken of de profilering overeenkomt met de perceptie van Nederland door Belgische professionals (incentive houses en PCO's). Middelen of methode: Deze scriptie kwam tot stand in samenwerking met de heer Ludo Verhaege van het marketing- en communicatiebedrijf THEPLANNER.be. De heer Verhaege verschafte de nodige vakbladen en websites over de MICE markt waardoor we vertrouwd raakten met de sector.De profilering van Nederland werd onderzocht aan de hand van promotiemateriaal van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) en vooraanstaande MICE-bladen. De perceptie van Nederland werd onderzocht door middel van een enquête bij Belgische professionals (incentive houses en PCO's). De enquête werd opgesteld op basis van kenmerken van Nederland die werden afgeleid uit de bestudeerde profilering. Resultaten: Uit de enquête konden we afleiden dat de profilering en de perceptie van Nederland grotendeels overeenkomen. De kenmerken waarvoor Nederland bekend wil zijn, worden ook door de Belgische meeting en incentive professionals als troeven beschouwd. Het culinaire aspect blijft een zwak punt voor Nederland. We kunnen ook concluderen dat Nederland een gunstige positie inneemt binnen de MICE markt.
Belgische professionals. --- Cultuurverschillen. --- Enquête. --- MICE. --- Maatschappij en instellingen. --- NBTC. --- Nederland. --- Onderzoek. --- Perceptie. --- Profilering. --- Vaktijdschriften.
Choose an application
Sociology of religion --- Christianisme et le monde --- Church and the world --- Godsdienst en maatschappij --- Godsdienst en sociologie --- Godsdienst--Sociologie --- Godsdienstsociologie --- Kerk en wereld --- Maatschappij en godsdienst --- Monde (Théologie chrétienne) --- Monde et l'Église --- Religion and society --- Religion and sociology --- Religion et sociologie --- Religion et société --- Religion--Sociologie --- Religious sociology --- Siècle (Théologie chrétienne) --- Society and religion --- Sociologie [Godsdienst] --- Sociologie de la religion --- Sociologie en godsdienst --- Sociologie et religion --- Sociologie van de godsdienst --- Sociology [Religious ] --- Sociology and religion --- Société et l'Église --- Société et religion --- Église et le monde --- Église et société --- #GGSB: Godsdienstsociologie --- #GGSB: Secularisatie --- C1 --- religie --- sociologie (x) --- secularisering --- spiritualiteit --- cultuur --- politiek --- 316:2 --- Kerken en religie --- Church and the world. --- Religion and sociology. --- 316:2 Godsdienstsociologie --- Sociology, Religious --- Sociology --- Christianity and the world --- Church and society --- Society and the church --- World and the church --- Worldliness (Theology) --- Mission of the church --- Christianity and international relations --- Secularisatie --- #gsdb3 --- menswetenschap --- sociologie en religie --- godsdienst en godsdienstwetenschap --- menselijk handelen --- sociaaldialectische processen --- protosociologie --- godsdienstkritiek --- de Verlichting --- Alexis de Tocqueville --- Emile Durkheim --- Max Weber --- ideologie --- religieuze mensbeelden en theodicee --- immanente en transcendente godsbeelden --- religies en wereldbeelden --- mystiek --- eschatologie --- evolutie en secularisatie --- secularisatietheorieën --- dechristianisatie --- verzwakking van de religie --- functieverlies van de religie --- culturele differentiëring --- differentiëring en privatisering --- culturele evidentie --- politieke macht --- sociaal prestige --- sociale ruil --- religieuze ervaring --- religiositeit --- religieuze participatie --- socialisatiehypothesen --- culturele participatie --- religieuze cultuur --- religieuze orthodoxie --- religieuze profilering --- moderniseringstheorieën --- verzwakking van de religieuze socialisatie --- nieuwe primaire socialisatie --- de persistentie van religieuze cultuur --- zingeving buiten de christelijke traditie --- desintegratie van de zingeving --- privatisering van de zingeving --- posttraditionele spiritualiteit --- religie en organisatie --- religieuze groepsvorming --- kerk en sekte --- normatieve organisaties --- werving en vorming --- de autonomie van de religieuze elite --- verzuiling --- monotheïsme en gewelddadigheid --- oecumenisme --- differentiatie van de pastorale rollen --- samenleving en politiek --- religieuze traditie en westerse samenleving --- religie en de politieke overheid --- religie en discursieve politiek --- universalistische religies en religieus pluralisme --- religie en het grondwettelijk bestel --- de scheiding tussen Kerk en Staat --- het grondwettelijk statuut van de religie --- religie en het politieke regime --- religie en de burgerrechten --- slavernij --- religie en het ontstaan van de democratie --- religie en democratische participatie --- christelijke cultuur en politieke logica --- religie en politieke opinie --- doctrine --- belangengroepen --- partijvorming --- religie en politieke ideologie --- religie en het electorale proces --- religie en politiek beleid
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|