Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Accompanying CD-ROM contains movie files and sample sheets, including Blank Exposure and Sample Morph Exposure.
Computer animation. --- 3D animatie --- 799.934 --- animatiefilm --- klei-animatie --- poppenanimatie --- stop motion --- animatiefilm, productie, technieken, stop-motion
Choose an application
Choose an application
Heinrich von Kleist war Soldat, Student, Journalist, wollte Bauer, Beamter, Lehrer werden oder nach Australien auswandern. Nirgends hielt es ihn lange, nur das Dichten konnte er nicht lassen. Jens Bisky zeichnet die exzentrische Bahn dieses unbürgerlichen Lebens nach und entwirft zugleich das schillernde Bild einer Epoche zwischen Revolution und Restauration, Klassik und Romantik. «Es gibt glücklichere Geschichten aus der Blütezeit des deutschen Geistes, aber keine, die mehr Spannungen enthielte, in der Extreme derart unvermittelt aufeinanderstoßen. Kein zweiter Dichter der Zeit hat sich mehr auf die Forderungen des Tages eingelassen und zugleich den Zwängen seiner Gegenwart getrotzt. Sein Leben stand unter dem Gesetz des Umsturzes.» «Er war einer der größten, kühnsten, höchstgreifenden Dichter deutscher Sprache.» THOMAS MANN, 1954 «Kleist bläst in michwie in eine alte Schweinsblase.» FRANZ KAFKA,1911.
Authors, German --- Kleist, Heinrich von, --- Kleist, H. V. --- Ḳlaisṭ, Hainrikh fun --- Kleist, Heinrich von --- Kleĭst, Genrikh --- Kleist, Bernd Heinrich Wilhelm von --- von Kleist, Heinrich --- Kleĭst, Genrikh, --- Kleist, Bernd Heinrich Wilhelm von, --- Ḳlaisṭ, Hainrikh fun, --- קלייסט, היינריך --- קלייסט, היינריך פון, --- קלייסט, הינריך פון, --- Kleist, Heinrich von (1777-1811) --- Biographies
Choose an application
Verenigd Koninkrijk , Engeland --- Naveau, Nadia --- Sculpture --- sculpting --- 738.2 --- 738.07 --- Keramiek ; klei ; plasticine ; figuratieve sculpturen --- Beeldhouwkunst en kleur --- Keramiek; glazuren --- Naveau, Nadia °1975 (°Brugge, België) --- 73.07 --- Arts Ceramic Porcelain --- Keramiek ; keramiekkunstenaars, pottenbakkers --- Beeldhouwkunst ; beeldhouwers A-Z --- Mitterand, Frédéric
Choose an application
Het boek biedt een bonte verzameling van 100 eenvoudige creatieve projecten die met name jongere kindeen zullen aanspreken. De projecten worden stap voor stap beschreven en leiden steeds tot een verrassend resultaat. Het plezier in het creatief bezig zijn staat centraal bij alle projecten: het gaat om het proces, niet om het eindproduct. Er wordt geëxperimenteerd met ongebruikelijke materialen, eigen kunstzinnige ideeën worden aangemoedigd, expressieve vaardigheden worden spelenderwijs ontwikkeld in een sfeer van vrijheid en vrolijkheid. De activiteiten zijn verdeeld in 4 categorieën: tekenen en ontwerpen, schilderen en stempelen, collages en combinaties, beeldend vormgeven. (Bron: covertekst)
Manufacturing technologies --- collages --- schilderen --- tekenen --- beeldende expressie --- lager onderwijs --- Art --- #PBIB:+116.14 --- beeldopvoeding --- knutselen --- stempelen --- 624.9 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Collage --- Knutselen --- Knutselen met deeg --- Knutselen met papier --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Schilderen (Verven) --- Stempelen --- Tekenen --- 1e graad l.o. --- 2e graad l.o. --- 477 --- 477.3 --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Boetseren --- Collages --- Handboek/cursus --- Muzische opvoeding --- Schilderen --- Stempelen (handenarbeid) --- beeldende vorming --- creatieve vorming --- handboek --- kunstzinnige vorming --- ontwerpen --- plastische opvoeding --- 477.5 --- creativiteit (ler) --- 379.825 --- Creativiteit --- Kunst --- 072035.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- Handenarbeid - Knutselen; Meer dan één materiaal - Diversen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Handvaardigheid --- (zie ook: Klei) --- 1e graad l.o --- 2e graad l.o
Choose an application
Met Doen Jules! nemen peuters zelf het initiatief om materialen te ontdekken en ermee te experimenteren. Jules geeft uitleg en helpt hen op weg. Want als Jules zijn 'doeschort' aantrekt, weten de peuters dat ze iets leuks gaan doen. Maar eerst... Schorten aan! Doen Jules! is een doedoos voor peuters van 2,5 en 3 jaar met suggesties voor creatieve activiteiten. Daarbij speelt de klaspop Jules een essentiële rol. Jules motiveert en stimuleert de creativiteit van de peuters. Maar de peuters bepalen zelf het resultaat. Ze gaan uit van hun eigen mogelijkheden en vaardigheden. Als begeleider verruim je deze beginsituatie door zoveel mogelijk materialen en suggesties aan te reiken, zoals beschreven op de doekaarten. Uit de doedoos zoekt de begeleider een doekaart op maat van de peuter(groep) Doen Jules! biedt twee soorten activiteiten: > doekaarten 'exploreren en experimenteren' > doekaarten 'procesgericht werken'. De doekaarten 'exploreren en experimenteren' laten de peuters kennismaken met verschillende technieken en materialen. De kinderen nemen zelf het initiatief en gaan in hun eigen tempo op ontdekking. Op de doekaarten staan tips om hen daarbij te begeleiden. Jules moedigt de peuters aan en versterkt zo hun bekwaamheidsgevoel. De doekaarten exploreren en experimenteren zullen vooral de onderzoekende peuter aanspreken. Peuters die al wat verder staan in hun motorische ontwikkeling en creatieve vaardigheden, vinden hun gading in de doekaarten procesgericht werken. Tijdens procesgerichte activiteiten gaan de kinderen planmatig te werk. Hier begeleidt Jules de peuters stap voor stap. Het proces is belangrijker dan het product. Boven de knutselhoek hangt het schortje van Jules. Wanneer Jules zijn schort aantrekt, weten de peuters dat er een creatieve activiteit volgt. Jules vertelt de kinderen wat ze gaan doen en welke materialen ze kunnen gebruiken. Hij verwoordt ook alle stappen. Dat is erg belangrijk. Door te horen wat er gebeurt, richten de peuters hun aandacht op de handelingen en nemen ze die beter in zich op. Zo ontwikkelen ze de vaardigheid om te plannen vooraleer te reageren, gericht te blijven op een activiteit en hun energie af te stemmen op de taak.
doekaarten --- 471.45 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Boetseren --- Scheuren --- Stempelen (handenarbeid) --- Weven --- Muzische vorming en Beeldende opvoeding --- (zie ook: Klei) --- Beeldende vorming --- handvaardigheid --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+117.20 --- beeldopvoeding --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- Didactisch materiaal --- Kleuren --- Kleuteronderwijs --- Knutselen --- Peuters --- Tastzin (Voelen) --- Technologische opvoeding --- 471.43 --- 471.47 --- Beeldopvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Muzische vorming --- Reuk --- Schilderen --- Tastzin --- Tekenen --- Wereldoriëntatie --- Wiskundige initiatie --- Jules --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Muzische vorming : Beeld --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Beeldende opvoeding --- Didactics of the arts --- knutselen --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Creativiteit --- Peuters. --- Kleuteronderwijs.
Choose an application
Grenzwahrnehmungen fordern nicht nur die Sinnesorgane heraus, sondern auch die Strategien der Darstellung. Dieses Buch geht den Inszenierungen von Grenzerfahrungen in literarischen Texten des 19. Jahrhunderts nach. Anhand der Werke von Kleist, Stifter und Poe untersucht es die Transformation historisch bedingter Wahrnehmungsmuster im Zuge der literarischen Gestaltung von Grenzüberschreitungen. In innovativer Weise werden dabei an Dekonstruktion und Psychoanalyse orientierte Textanalysen mit aktuellen wahrnehmungstheoretischen Fragestellungen verbunden und für interkulturelle sowie intermediale Perspektiven geöffnet.
Boundaries in literature. --- Multiculturalism in literature. --- Perception in literature. --- Boundaries in literature --- Multiculturalism in literature --- Perception in literature --- Kleist, Heinrich von, --- Poe, Edgar Allan, --- Stifter, Adalbert, --- Po, Edgar, --- Boy, Ētkar, --- Poe, E. A. --- Poë, Edgard, --- Pui, ʼAggā ʼAyʻlaṅʻ, --- Pō, Eḍgār Ālen, --- Po, Edhar, --- Poe, Edgar Allen, --- Perry, Edgar A., --- По, Эдгар Аллан, --- По, Эдгар, --- פאו, עדגאר עלען --- פאו, עדגאר עלען, --- פא, אדגאר אלאן --- פא, עדגאר --- פא, עדגאר עלען, --- פו, אדגר --- פו, אדגר אלן --- פו, אדגר אלן, --- アランポオ, --- 愛倫坡, --- Po, Ailun, --- Quarles, --- Kleist, H. V. --- Ḳlaisṭ, Hainrikh fun --- Kleist, Heinrich von --- Kleĭst, Genrikh --- Kleist, Bernd Heinrich Wilhelm von --- Criticism and interpretation. --- von Kleist, Heinrich --- Stifter, Adalbert --- Kleĭst, Genrikh, --- Kleist, Bernd Heinrich Wilhelm von, --- Ḳlaisṭ, Hainrikh fun, --- קלייסט, היינריך --- קלייסט, היינריך פון, --- קלייסט, הינריך פון, --- Shṭifṭer, A., --- Stifter, A. --- שטיפטר, א., --- アーダルベルト・シュティフター --- Poe, Edgar Allan --- Poe, Edgar Allen --- Kleist, Heinrich von (1777-1811) --- Stifter, Adalbert (1805-1868) --- Poe, Edgar Allan (1809-1849) --- Perception --- Multiculturalisme --- Frontières --- Critique et interprétation --- Dans la littérature
Choose an application
Das Buch rekonstruiert erstmals den kultur- und mentalitätsgeschichtlichen Umbruch, der um 1750 in England, Frankreich und Deutschland zu einer maximalen Aufwertung der Idee der „Bewegung“ führt und sich dann auch umfassend in Sprachtheorie und Ästhetik geltend macht. Diesen bewußtseinsgeschichtlichen Prozeß reflektiert und forciert die Literatur der Aufklärung und Romantik besonders dort, wo sie das „in sich selbst bewegliche Kunstwerk“ fordert (A. W. Schlegel) und wo sie versucht, Bewegung nicht nur als darzustellendes Phänomen, sondern auch als unmittelbar darstellendes Element auszuweisen, nämlich als Bewegung der Sprache selbst. Dieser These, die zudem in ihren anthropologischen Folgerungen bedacht wird, sofern sich hier der Nexus von Bewegung, Leben und Freiheit herausbildet, widmen sich im zweiten Teil drei Fallstudien zu den Werken von Lessing, Schiller und Kleist. Dabei wird „Bewegung“ als zentraler ästhetisch-poetologischer Begriff erkennbar, durch den die Literatur um 1800 in neuem Licht erscheint.
Kleist, Heinrich von, --- Lessing, Gotthold Ephraim, --- Schiller, Friedrich, --- Kleĭst, Genrikh, --- Kleist, Bernd Heinrich Wilhelm von, --- Kleist, H. V. --- Ḳlaisṭ, Hainrikh fun, --- קלייסט, היינריך --- קלייסט, היינריך פון, --- קלייסט, הינריך פון, --- Lessing, Gotthold Ephraim --- Lai-hsin, --- Lai-hsin, Kao-tʻe-ho-tʻe Ai-fei-la-mu, --- Lessing, Gotkholʹd Ėfraim, --- Lessing, G. E., --- Lessing, Goṭhold Efrayim, --- לסינג, גוטהולד אפרים, --- לעססינג, אפרים ידידיה, --- לעססינג, א. ו., --- לעססינג, גאטהאלד אפרים, --- לעססינג, גאטטהאלד עפראים --- לעססינג, גאטטהלד עפרים, --- לעססינג, ג. ע., --- לעססינג, ידידיה אפרים --- לעססינג, ידידיה אפרים, --- 莱辛, --- Swillŏ, Pʻŭridŭrihi, --- Hsi-lo, --- Shiler, Fridrikh, --- Schiller, Friedrich von, --- Shiller, Fridrikh, --- Schiller, Johann Christoph Friedrich von, --- Schiller, Frederick, --- Hsi-le, --- Shiller, F. --- Schiller, Frideriko, --- Šileri, Pʻridrix, --- Šileris, Frydrichas, --- Schiller, J. C. F. von --- פריגריך פאן שיללער, --- שיללער --- שיללער פריעדריך --- שיללער, פרידריך --- שיללער, פרידריך, --- שיללער, פ., --- שילער, פרידריך --- שילער, פרידריך, --- שילר, יוהן כריסטוף פרידדריך פון, --- שילר, יוהן כריסטוף פרידריך פון, --- שילר, פרידריך --- שילר, פרידריך, --- שילר, פ. --- שלר, פרידריך, --- Schiller, J. C. Friedrich von --- Aesthetics. --- von Kleist, Heinrich
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|