Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Korte activiteiten voor begeleiding, trainingen en workshops. Deze set kaarten dient ter ondersteuning van werkvormen in het boek. Je gebruikt de kaarten bij een twintigtal opdrachten in het boek, aangegeven met een *. Er staan teksten en figuren op. Je kunt de desbetreffende kaarten kopiëren. Een voorbedrukt, gekopieerd vel papier met een afbeelding maakt de activiteiten voor de deelnemer aantrekkelijk en uitnodigend.
Choose an application
Iedere trainer of opleider kent ze: de momenten dat een groep onrustig wordt. Er wordt gepraat en de concentratie neemt af. Op zo'n moment wilt u de betrokkenheid van de deelnemers weer terugbrengen in de groep. Voor die momenten zijn de activiteiten in het boek. Intermezzo bevat 87 korte opdrachten waarmee u eenvoudig de aandacht van uw toehoorders tijdens een training, workshop of lezing kunt centreren. De opdrachten zijn kort en vragen weinig voorbereiding. Bij iedere opdracht vindt u praktische informatie over het doel, het thema, de werkvorm, de geschatte duur van de activiteit en de benodigdheden. Het boek start met een korte uiteenzetting over werken met groepen en de fasen van een groepsproces. Specifieke theorie en achtergrondinformatie is te vinden bij de opdrachten.Het boek start met een korte uiteenzetting over werken met groepen en de fasen van een groepsproces. Specifieke theorie en achtergrondinformatie is te vinden bij de opdrachten.Dit is de werkset bij het boek.Bron: https://mijn.bsl.nl/intermezzo/418654
Primary groups --- Didactic strategies --- groepsdynamica --- groepsbegeleiding --- groepsgesprek --- concentratieproblemen --- groepsprocessen --- Formation Opleiding --- Groupes Groepen --- Jeux Spelen --- 493.6 --- groepswerk --- werkvormen --- groepen --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Groepswerk (groepsdynamica) --- Teamwork (groepsarbeid, werken in groepsverband) --- Vergadertechniek --- groepswerk, psycho- en sociodrama, rollenspel, simulatiespel --- Groepswerk --- Schoolbooks - Didactic material --- Groepspsychologie. --- Groepswerk. --- Presentaties. --- Didactische werkvormen --- Groepsdynamiek --- Training --- Begeleiding --- Groepsprocessen --- Vaardigheden --- Werkvormen --- Concentratie --- Motivatie --- Teambuilding --- Teambegeleiding --- Didactische werkvorm --- Groepsproces --- Werkvorm --- Groepswerk (maatschappelijk werk) --- Training (vorming) --- Training (sport)
Choose an application
Starten. De eerste momenten van een bijeenkomst zijn cruciaal. Het eerste balcontact bepaalt alles ... Breng de bijeenkomst op gang ... In het boek wordt een zeer uitgebreide reeks korte creatieve oefeningen beschreven die een bijeenkomst goed op gang kunnen brengen of als katalysator kunnen werken. Een deel van de oefeningen is gericht op het proces van de groep, met onderwerpen als kennismaking, vertrouwen en creativiteit stimuleren. Daarnaast zijn er warming-ups rondom specifieke thema's als leiderschap en conflicthantering.Inhoud: Deel 1: De warming-up als kunst en kunde - Deel 2: De warming-ups per categorie = 1/Kennismaking - 2/Focussen - 3/Vertrouwen en cohesie - 4/Fysieke energizers - 5/Interactie - 6/Spontaniteit en creatief denken/handelen - 7/Leiderschap - 8/Conflicthantering - 9/Introspectie en persoonlijke ontwikkeling - 10/Teambuilding - 11/Warming-ups voor grote bijeenkomsten - 12/Closures
teamwork --- Primary groups --- groepspsychologie --- groepsontwikkeling --- groepsdynamica --- groepstherapie --- Didactic strategies --- Social psychology --- groepswerk --- Personnel management --- groepstrainingen --- kennismaking --- groepsbegeleiding --- spelactiviteiten --- Mass communications --- #KVHB:Groepstechnieken --- #KVHB:Groepsdynamica --- 361.13 --- Teamverpleegkunde --- Oefenmethoden --- Groepsdynamiek --- Groepswerk --- Teamwerk --- Training --- Werkvormen --- Kennismaken --- Vertrouwen --- Creativiteit --- Leidinggeven --- Conflicthantering --- 493.6 --- coaching --- leidinggeven --- psychologie --- communicatie, mondeling --- managementopleidingen --- leiderschap --- Oefenmethode --- Werkvorm --- Kennismaking --- Leiderschap --- Musiceren --- Introductie --- Didactics of social education --- Groepswerk (maatschappelijk werk) --- Training (vorming)
Choose an application
Deze publicatie bevat energizers en leerspelen voor workshops en lessen in sociale vaardigheden. De doelgroep van de bijeenkomsten is mensen van 10 tot 99 jaar. Deze speelse werkvormen stimuleren leerprocessen rond de thema's: Kennismaken - Creëren van een positief groepsklimaat - Communicatie - Samenwerken - Problemen/conflicten oplossen - Evalueren - Plezier maken in leergroepen.Met duidelijke aanwijzingen, tips en instructies voor beginners en professionele trainers
Groepsspelen. --- evaluatie (onderwijs) --- probleemoplossend denken --- Didactics of social education --- sociale opvoeding --- communicatie --- samenwerking --- kennismaking --- secundair onderwijs --- groepswerk --- sociale vaardigheden --- kennismaken --- groepsklimaat --- spelletjes --- groepsdynamica --- #KVHB:Groepsdynamica --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- #KVHB:Spel --- 622.1 --- Communicatie --- Conflicthantering --- Evaluatie (Beoordeling) --- Spelen --- Groepswerk --- Kennismakingsspelen --- Samenwerking --- Groepsdynamiek --- Samenwerken --- Conflicthantering : werkvormen --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- 484.21 --- Kinder- en gezelschapsspelen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Rollenspel --- Bewegingsspelen --- Bewegingsopvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociaal-emotionele vaardigheden --- Groeperingsvormen --- Groepsspelen --- Teamwerk --- Spelletjes --- Evaluatie --- Pesten --- Zelfvertrouwen --- Sociale vaardigheden --- Emotionele intelligentie --- Projectwerking --- Training --- Begeleiding --- Werkvormen --- Spel --- Bewegingsspel --- Sociaal-emotionele vaardigheid --- Groeperingsvorm --- Groepsspel --- Kennismakingsspel --- Werkvorm --- spellen --- Groepswerk (maatschappelijk werk) --- Training (vorming)
Choose an application
Bijlage bij het boek. De checklist-waaier bevat de belangrijkste stappen voor intake, ontwerp en uitvoering van je training, met tot slot een 'improvisatie- checklist' om op het moment zelf te kunnen ontwerpen.Bron: https://www.mindacademy.nl/boeken/trainers/trainingen-ontwerpen-karin-de-galan
Coaching --- Managementvaardigheden --- Groepstraining --- Volwasseneneducatie --- Personeelsmanagement --- Beroepsopleiding --- Coachend lesgeven --- Personeel --- Training --- Opleiding --- Leerproces --- Groepswerk --- Werkvorm --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:Trainingen --- Programmes de formation Opleidingsprogramma's --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Contenu (formation) Inhoud (opleiding) --- Jeux Spelen --- 65.012 --- Didactische werkvormen --- Trainingen --- Opleidingen --- S2007407.JPG --- opleiding in organisaties --- 658.37 --- Didactic strategies --- Personnel management --- bedrijfsopleidingen --- kennismanagement --- beroepsvervolmaking --- Training (sport) --- Training (vorming)
Choose an application
Dit boek introduceert leerkrachten en onderwijskundigen in een veelheid van activerende werkvormen. Bondige, wetenschappelijk geïnspireerede beschrijvingen worden aangevuld en geïllustreert met levensechte praktijkvoorbeelden vanuit verschillende disciplines of vakgebieden.
Didactiek. --- Studievaardigheden. --- Secondary education --- zelfstudie --- evaluatie (onderwijs) --- didactische werkvormen --- studiemethode-begeleiding --- Didactic strategies --- Higher education --- School management --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- assessments (onderwijs) --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Toetsen --- 371.31 --- begeleid zelfstandig leren --- didactiek --- toetsen --- werkvormen --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- 371.322 --- 454.21 --- 489.4 --- assessment --- assessment (beoordeling, vaststelling) --- casestudies --- coaching --- competentiegericht onderwijs --- groepswerk --- leermiddelen --- leren leren --- probleemgestuurd onderwijs --- projectonderwijs --- rollenspel --- toetsvormen --- zelfstandig leren --- 371.3 --- 371.395 --- 373.6 --- Activerende werkvormen --- Begeleid zelfstandig leren --- Casussen --- Competentiegericht onderwijs --- Constructivistisch leren --- Contractwerk --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Didactiek --- Educatieve spelen --- Groepswerk --- Hoekenwerk --- Hoger onderwijs --- Hoorcolleges --- Jigsaw-methode --- Projectwerk --- Rollenspel --- Simulatiespel --- Spelen --- Toetsen --- Werkvormen --- Zelfstudie --- 484.21 --- 489.52 --- activerende didactische werkvormen --- begeleidend onderwijs (ler) --- Leerlingbegeleiding --- Activerende didactische werkvormen --- Leerlingbegleiding --- Onderwijs ; evaluatie --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- departement Biotechniek 07 --- hoger onderwijs --- secundair onderwijs --- PGO --- activerend leren --- Opvoeding en onderwijs --- Probleemgestuurd leren --- Projectonderwijs --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
Analyse de l'interaction en éducation --- Analyse des processus d'interaction en éducation --- Cooperative learning --- Coopération scolaire (Education) --- Coopératives scolaires (Education) --- Enseignement--Travail de groupe --- Groepswerk in het onderwijs --- Group method in teaching --- Group teaching --- Group work in education --- Groupes de travail en éducation --- Interactie-analyse in het onderwijs --- Interaction analysis in education --- Interaction dans l'enseignement --- Interaction dans l'éducation --- Interaction en éducation --- Interaction maitre-élève --- Méthode de travail libre par groupe --- Pédagogie coopérative --- Pédagogie de groupe --- Travail de groupe dans l'enseignement --- Travail de groupe en éducation --- Travail libre par groupes (Education) --- Travail scolaire par groupes --- Teaching teams --- Enseignement en équipe --- Interaction en éducation --- Enseignement en équipe
Choose an application
Cet ouvrage vient faire état de ce que signifie, pour divers acteurs de l’enseignement, collaborer. Les injonctions au travail collaboratif des enseignants se font de plus en plus pressantes et il devenait nécessaire de faire état de résultats de recherches, particulièrement sous l’angle d’expériences de collaboration, sur les pratiques enseignantes plutôt que sur les pratiques d’enseignement réservées au face-à-face pédagogique de l’enseignant face aux élèves et davantage étudiées. Bien que le développement professionnel semble devoir passer par l’injonction du travail en collaboration, des auteurs de cet ouvrage soulignent à juste titre que le travail en collaboration ne constitue pas une base historique du travail des enseignants. Concrètement, que signifie travailler en collaboration ou en coopération pour des enseignants ? La coordination de pratiques peut se prescrire, mais pas la collaboration entre enseignants. D’où l’importance de cet ouvrage pour permettre l’accès à des études sur les pratiques actualisées, au-delà des pratiques prescrites. Cet ouvrage comble donc le besoin de documenter des expériences correspondant à cette forme de travail somme toute nouvelle. Des contributions provenant de divers lieux (Belgique, France, Québec, Suisse), dans des contextes différents (écoles préscolaires-primaires, secondaires en situation de réformes ; expérience de suivi pluriannuel d’élèves), à propos de catégories d’acteurs (enseignants, enseignants-chercheurs à l’université). Des études faisant appel à diverses méthodologies (études de cas, entretiens, observations, analyse de documents, questionnaire), plusieurs faisant appel à plus d’un outil méthodologique ; la majorité privilégiant les études qualitatives. L’ensemble des contributions permet de mettre en évidence un certain nombre de résultats convergents en rapport avec la thématique, quant à l’accompagnement nécessaire, des conditions à mettre en place, des obstacles (souvent structurels), des exigences. Des résultats dont on pourra s’inspirer à la fois pour initier de nouvelles recherches mais aussi pour aller plus loin dans la mise en œuvre de pratiques collaboratives.
Cooperative learning --- Coopération scolaire (Education) --- Coopératives scolaires (Education) --- Enseignement--Travail de groupe --- Groepswerk in het onderwijs --- Group method in teaching --- Group teaching --- Group work in education --- Groupes de travail en éducation --- Méthode de travail libre par groupe --- Pédagogie coopérative --- Pédagogie de groupe --- Travail de groupe dans l'enseignement --- Travail de groupe en éducation --- Travail libre par groupes (Education) --- Travail scolaire par groupes --- Teaching teams --- Team learning approach in education --- Enseignement en équipe --- Apprentissage --- Travail en équipe --- Pédagogie --- Formation professionnelle --- Enseignement --- Travail en équipe. --- Enseignement en équipe --- Travail en équipe
Choose an application
Het pedagogisch handelen van de leraar wordt vanuit verschillende invalshoeken bekeken : het eigen beroepsbeeld, de individuele leerling, het groepsproces, de leraar als persoon en de de schoolomgeving.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- Primary education --- intercultureel onderwijs --- pedagogisch klimaat --- lerarenopleiding --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiatie --- 474.23 --- 433 --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Didactische werkvormen --- Groepswerk (Werken in groepen) --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Kringgesprek --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Lerarenopleiding --- Onderwijsstijlen --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Diversiteit --- Groepsgedrag --- Klassenmanagement --- Leerlijnen --- Leraren --- Ouderparticipatie --- Pedagogisch klimaat --- Schoolorganisatie --- Groepsgesprek --- 473.7 --- Klasbeheer --- Klasgeest --- Klasklimaat --- Onderwijsstrategieën --- 081571.jpg --- Basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Opvoeding in de praktijk --- Lerarenbegeleiding --- Schoolmanagement --- Leerlijn --- Leraar --- Jongere --- Directie
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|