Narrow your search
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Intermezzo : korte activiteiten voor begeleiding, trainingen en workshops
Author:
Year: 2007 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Groepswerk


Object
Werkset Intermezzo : korte activiteiten voor begeleiding, trainingen en workshops.
Year: 2007 Publisher: Houten : Bohn Stafleu Van Loghum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Korte activiteiten voor begeleiding, trainingen en workshops. Deze set kaarten dient ter ondersteuning van werkvormen in het boek. Je gebruikt de kaarten bij een twintigtal opdrachten in het boek, aangegeven met een *. Er staan teksten en figuren op. Je kunt de desbetreffende kaarten kopiëren. Een voorbedrukt, gekopieerd vel papier met een afbeelding maakt de activiteiten voor de deelnemer aantrekkelijk en uitnodigend.


Multi
Intermezzo : korte activiteiten voor begeleiding, trainingen en workshops (Kaartenset)
Author:
ISBN: 9789031347322 9789031395743 Year: 2007 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iedere trainer of opleider kent ze: de momenten dat een groep onrustig wordt. Er wordt gepraat en de concentratie neemt af. Op zo'n moment wilt u de betrokkenheid van de deelnemers weer terugbrengen in de groep. Voor die momenten zijn de activiteiten in het boek. Intermezzo bevat 87 korte opdrachten waarmee u eenvoudig de aandacht van uw toehoorders tijdens een training, workshop of lezing kunt centreren. De opdrachten zijn kort en vragen weinig voorbereiding. Bij iedere opdracht vindt u praktische informatie over het doel, het thema, de werkvorm, de geschatte duur van de activiteit en de benodigdheden. Het boek start met een korte uiteenzetting over werken met groepen en de fasen van een groepsproces. Specifieke theorie en achtergrondinformatie is te vinden bij de opdrachten.Het boek start met een korte uiteenzetting over werken met groepen en de fasen van een groepsproces. Specifieke theorie en achtergrondinformatie is te vinden bij de opdrachten.Dit is de werkset bij het boek.Bron: https://mijn.bsl.nl/intermezzo/418654


Book
Warming-ups & energizers voor groepen, teams en grote bijeenkomsten
Author:
ISBN: 9789058711236 9058711234 Year: 2007 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Starten. De eerste momenten van een bijeenkomst zijn cruciaal. Het eerste balcontact bepaalt alles ... Breng de bijeenkomst op gang ... In het boek wordt een zeer uitgebreide reeks korte creatieve oefeningen beschreven die een bijeenkomst goed op gang kunnen brengen of als katalysator kunnen werken. Een deel van de oefeningen is gericht op het proces van de groep, met onderwerpen als kennismaking, vertrouwen en creativiteit stimuleren. Daarnaast zijn er warming-ups rondom specifieke thema's als leiderschap en conflicthantering.Inhoud: Deel 1: De warming-up als kunst en kunde - Deel 2: De warming-ups per categorie = 1/Kennismaking - 2/Focussen - 3/Vertrouwen en cohesie - 4/Fysieke energizers - 5/Interactie - 6/Spontaniteit en creatief denken/handelen - 7/Leiderschap - 8/Conflicthantering - 9/Introspectie en persoonlijke ontwikkeling - 10/Teambuilding - 11/Warming-ups voor grote bijeenkomsten - 12/Closures


Book
Energize III : 100 energizers en leerspelen voor workshops, lessen en training van sociale competenties
Author:
ISBN: 9789075749526 907574952X Year: 2007 Publisher: Amstelveen Lions Quest Nederland

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze publicatie bevat energizers en leerspelen voor workshops en lessen in sociale vaardigheden. De doelgroep van de bijeenkomsten is mensen van 10 tot 99 jaar. Deze speelse werkvormen stimuleren leerprocessen rond de thema's: Kennismaken - Creëren van een positief groepsklimaat - Communicatie - Samenwerken - Problemen/conflicten oplossen - Evalueren - Plezier maken in leergroepen.Met duidelijke aanwijzingen, tips en instructies voor beginners en professionele trainers


Multi
Trainingen ontwerpen
Author:
ISBN: 9789043014014 Year: 2007 Publisher: Amsterdam Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bijlage bij het boek. De checklist-waaier bevat de belangrijkste stappen voor intake, ontwerp en uitvoering van je training, met tot slot een 'improvisatie- checklist' om op het moment zelf te kunnen ontwerpen.Bron: https://www.mindacademy.nl/boeken/trainers/trainingen-ontwerpen-karin-de-galan


Book
Begeleid zelfstandig leren via activerende werk- en toetsvormen : handleiding voor leerkrachten en onderwijskundigen
Authors: ---
ISBN: 9789045520247 Year: 2007 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek introduceert leerkrachten en onderwijskundigen in een veelheid van activerende werkvormen. Bondige, wetenschappelijk geïnspireerede beschrijvingen worden aangevuld en geïllustreert met levensechte praktijkvoorbeelden vanuit verschillende disciplines of vakgebieden.

Keywords

Didactiek. --- Studievaardigheden. --- Secondary education --- zelfstudie --- evaluatie (onderwijs) --- didactische werkvormen --- studiemethode-begeleiding --- Didactic strategies --- Higher education --- School management --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- assessments (onderwijs) --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Toetsen --- 371.31 --- begeleid zelfstandig leren --- didactiek --- toetsen --- werkvormen --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- 371.322 --- 454.21 --- 489.4 --- assessment --- assessment (beoordeling, vaststelling) --- casestudies --- coaching --- competentiegericht onderwijs --- groepswerk --- leermiddelen --- leren leren --- probleemgestuurd onderwijs --- projectonderwijs --- rollenspel --- toetsvormen --- zelfstandig leren --- 371.3 --- 371.395 --- 373.6 --- Activerende werkvormen --- Begeleid zelfstandig leren --- Casussen --- Competentiegericht onderwijs --- Constructivistisch leren --- Contractwerk --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Didactiek --- Educatieve spelen --- Groepswerk --- Hoekenwerk --- Hoger onderwijs --- Hoorcolleges --- Jigsaw-methode --- Projectwerk --- Rollenspel --- Simulatiespel --- Spelen --- Toetsen --- Werkvormen --- Zelfstudie --- 484.21 --- 489.52 --- activerende didactische werkvormen --- begeleidend onderwijs (ler) --- Leerlingbegeleiding --- Activerende didactische werkvormen --- Leerlingbegleiding --- Onderwijs ; evaluatie --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- departement Biotechniek 07 --- hoger onderwijs --- secundair onderwijs --- PGO --- activerend leren --- Opvoeding en onderwijs --- Probleemgestuurd leren --- Projectonderwijs --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Onderwijs


Book
Coordonner, collaborer, coopérer : nouvelles pratiques enseignantes
Author:
ISSN: 13730258 ISBN: 9782804155223 2804155226 Year: 2007 Volume: *59 Publisher: Bruxelles : De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cet ouvrage vient faire état de ce que signifie, pour divers acteurs de l’enseignement, collaborer. Les injonctions au travail collaboratif des enseignants se font de plus en plus pressantes et il devenait nécessaire de faire état de résultats de recherches, particulièrement sous l’angle d’expériences de collaboration, sur les pratiques enseignantes plutôt que sur les pratiques d’enseignement réservées au face-à-face pédagogique de l’enseignant face aux élèves et davantage étudiées. Bien que le développement professionnel semble devoir passer par l’injonction du travail en collaboration, des auteurs de cet ouvrage soulignent à juste titre que le travail en collaboration ne constitue pas une base historique du travail des enseignants. Concrètement, que signifie travailler en collaboration ou en coopération pour des enseignants ? La coordination de pratiques peut se prescrire, mais pas la collaboration entre enseignants. D’où l’importance de cet ouvrage pour permettre l’accès à des études sur les pratiques actualisées, au-delà des pratiques prescrites. Cet ouvrage comble donc le besoin de documenter des expériences correspondant à cette forme de travail somme toute nouvelle. Des contributions provenant de divers lieux (Belgique, France, Québec, Suisse), dans des contextes différents (écoles préscolaires-primaires, secondaires en situation de réformes ; expérience de suivi pluriannuel d’élèves), à propos de catégories d’acteurs (enseignants, enseignants-chercheurs à l’université). Des études faisant appel à diverses méthodologies (études de cas, entretiens, observations, analyse de documents, questionnaire), plusieurs faisant appel à plus d’un outil méthodologique ; la majorité privilégiant les études qualitatives. L’ensemble des contributions permet de mettre en évidence un certain nombre de résultats convergents en rapport avec la thématique, quant à l’accompagnement nécessaire, des conditions à mettre en place, des obstacles (souvent structurels), des exigences. Des résultats dont on pourra s’inspirer à la fois pour initier de nouvelles recherches mais aussi pour aller plus loin dans la mise en œuvre de pratiques collaboratives.


Book
Verschillen in de klas: pedagogisch handelen in het basisonderwijs
Author:
ISBN: 9789024417445 Year: 2007 Publisher: Soest Nelissen

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by